Moderator: Moderafo's
MissF schreef:En nee, al zou mijn zus (die is allang getrouwd, maar mijn broertje of zusje) in die ene kerk gaan trouwen (die kans zit er niet in, maar met een beetje verbeeldingsvermogen) dan zal ik er niet zijn.
MissF schreef:Het gaat mij helemaal niet om kleine zaken waar ik het niet mee eens ben. het gaat voor mij om wezenlijke dingen.
En nee, al zou mijn zus (die is allang getrouwd, maar mijn broertje of zusje) in die ene kerk gaan trouwen (die kans zit er niet in, maar met een beetje verbeeldingsvermogen) dan zal ik er niet zijn. Ik geloof niet dat het Gods bedoeling is van Zijn Woord.
En dan gaat het wezenlijke dingen, niet om een kleine dingen.
Ik vind overdopen iets heel wezenlijks, net als dat ik bepaalde andere dingen als Christen niet doe.
Ik wil gewoon ook graag aangeven: laten we als christenen eindelijk eens gaan staan voor wat we zijn: namelijk kinderen van God. En niet van die halve meningen en er een beetje met zijn allen omheendraaien. We hebben iets keigaafs te vertellen aan de wereld! En al vraagt mijn collega dan of ik geloof dat je alleen in de hemel komt als je in God gelooft, dan ga ik niet zeggen:''Ach, dat weet ik niet' of 'ach, dat zal wel meevallen'. Dan is het keihard, maar dan zeg ik toch (mits het in een goed gesprek is, wat ik gelukkig vaak zat heb met ongelovige collega's), dat ik dat geloof.
Ik heb niks met van dat halve geloven. Of misschien is het mijn achtergrond, ik heb een tijd wel zo geleefd, en ben erachter gekomen dat God dat van mij (persoonlijk dus!) niet vraagt. Hij vraagt wel radicaal te zijn: of in Hem geloven of niet. En niet een vage tussenweg.
Dus eigenlijk vind ik het niet erg om daar radicaal in te zijn(maar ach, in de ogen van refo's ben ik weer een halve Christen, dus ieder zijn ding
)
liefie schreef:Er zijn maar 2 wegen en niet meer dus iets is goed of het is gewoon echt fout
]rosalie83 schreef:MissF schreef:En nee, al zou mijn zus (die is allang getrouwd, maar mijn broertje of zusje) in die ene kerk gaan trouwen (die kans zit er niet in, maar met een beetje verbeeldingsvermogen) dan zal ik er niet zijn.
Dat meen je niet?Dit is nou precies waarom ik kan begrijpen dat mensen niets begrijpen van christenen!
MissF schreef:]rosalie83 schreef:MissF schreef:En nee, al zou mijn zus (die is allang getrouwd, maar mijn broertje of zusje) in die ene kerk gaan trouwen (die kans zit er niet in, maar met een beetje verbeeldingsvermogen) dan zal ik er niet zijn.
Dat meen je niet?Dit is nou precies waarom ik kan begrijpen dat mensen niets begrijpen van christenen!
En wat ik al eerder zei: dat is dus helemaal niet zo! Ik werk in een wereld met totaal ongelovige mensen, en ik hoor steeds vaker, dat ze het fijn vinden als mensen ergens voor staan, in plaats van met alle winden mee te waaien. Dus dat is gewoon een gekke illusie van ons Christenen, dat wij denken dat de wereld zo tegen ons aankijkt....
En nogmaals: het gaat me niet om kleine dingen, maar wel om wezelijke dingen.
En ik heb geen familie die in die kerk zal trouwen, dus het gaat gelukkig niet op voor mij. Maar ik wil er wel van tevoren over nagedacht hebben, waar ik voor wil staan. En ik wijs iemand die er wel heen gaat absoluut niet af, maar ik weet zeker dat het niet mijn plek is, niet een plek waar God mij wil hebben, alleen al omdat ik me dan continu ga ergeren, wat al niet goed is.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 19 gasten