slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 17 mei 2008 18:32

Ri@nne schreef:Ik slik 30 mg trouwens
maar ben van de week nog bij de huisarts geweest maar ze zei dat het niet mocht. ik baal er echt super van temeer omdat die dingen na drie maanden ofzo nog voor geen meter helpen :?
Als ze na 3 maand nog voor geen meter helpen kun je aan je huisarts vragen of je een andere anti d mag 'proberen'.
Ik heb zo uit mn hoofd dr ook een 6 a 7 geprobeerd voordat er wat respons kwam.
Trouwens gebruik je ze voor angst/paniek of voor depressie?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mei 2008 22:46

Mijn man gebruikt ook melatonine van de huisarts en die is 25 keer zo sterk als dat spul van Kruidvat wat hij eerst gebruikte. Dat is goed te merken, hij slaapt hier veel beter op. Toch is zijn ritme nog steeds anders dan bij de meeste mensen: hij slaapt van 1 uur tot een uur of 9 ongeveer en dan verslaapt hij zich af en toe ook nog...

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 18 mei 2008 19:36

André schreef:
Ri@nne schreef:Ik slik 30 mg trouwens
maar ben van de week nog bij de huisarts geweest maar ze zei dat het niet mocht. ik baal er echt super van temeer omdat die dingen na drie maanden ofzo nog voor geen meter helpen :?
Als ze na 3 maand nog voor geen meter helpen kun je aan je huisarts vragen of je een andere anti d mag 'proberen'.
Ik heb zo uit mn hoofd dr ook een 6 a 7 geprobeerd voordat er wat respons kwam.
Trouwens gebruik je ze voor angst/paniek of voor depressie?

ik gebruik ze voor depressie. En ik krijg van de huisarts geen ander antidepressivum :? Ik heb pas een intake en adviesgesprek bij eleos gehad en zij vind dat eleos mij evrder moet helpen, ook met medicijnen. Maar bij eleos duurt het nog wel een poosje voordat ik een gesprek met een psychiater krijg. Dus het schiet allemaal niet zo op :? Maar ja niks aan te doen.
HEt vervelende is wel dat ik nu weer heel slecht slaap, en dat dat invloed heeft op mn functioneren op mn stage en mn werk en op mn studieresultaten :?
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mei 2008 19:51

Ik merk ook dat ik weer slechter slaap en dat dit direct te maken heeft met mijn depressieve stemming. 's Avonds lijken mijn gedachten wel in overdrive te gaan en ik lig meestal een uur of twee wakker. Valt om erlijk te zijn nog mee en gelukkig hoef ik overdag nergens heen. Maar misschien moet ik weer eens proberen te mediteren voor het slapenfaan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 mei 2008 11:04

Misschien een heel rare opmerking tussendoor, maar in hoeverre zijn jullie lichamelijk actief? Ik vermoed dat 's avonds een kwartiertje joggen/opdrukken/dat soort dingen al wel fors verschil zou kunnen maken; als je fysiek moe bent slaap je (heb ik bij mezelf ook gemerkt) in elk geval veel sneller, ook als je niet goed in je vel zit.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

André

Berichtdoor André » 19 mei 2008 11:56

Gershwin schreef:Misschien een heel rare opmerking tussendoor, maar in hoeverre zijn jullie lichamelijk actief?
Ik wandel vrijwel dagelijks een stuk, km of 5
Ik vermoed dat 's avonds een kwartiertje joggen/opdrukken/dat soort dingen al wel fors verschil zou kunnen maken; als je fysiek moe bent slaap je (heb ik bij mezelf ook gemerkt) in elk geval veel sneller, ook als je niet goed in je vel zit.
Joggen krijg ik hoofdpijn van :( En mijn conditie is niet zo super.
Maar om nu 's nachts door de wijk te gaan fietsen of lopen, neuh.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 mei 2008 12:00

Ok, maar je doet in elk geval aan beweging :)

Zonde van die hoofdpijn... En conditie kan je krijgen, natuurlijk.
Heb je wel dat je sneller slaapt als je lichaam moe is?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 mei 2008 12:10

MrSokkie schreef:Ik merk ook dat ik weer slechter slaap en dat dit direct te maken heeft met mijn depressieve stemming. 's Avonds lijken mijn gedachten wel in overdrive te gaan en ik lig meestal een uur of twee wakker. Valt om erlijk te zijn nog mee en gelukkig hoef ik overdag nergens heen. Maar misschien moet ik weer eens proberen te mediteren voor het slapenfaan.

Dat heb ik ook weleens. Je moet proberen om de laatste 2 uur voor dat je geaat slapen niks intensiefs meer te doen. Dus geen film kijken ofzo. Anders houden de dingen je bezig in bed en kan je niet slapen.

Wat ook wel goed helpt ik om een paar momenten op de dag te hebben waarbij je het stuk dag dat achter je ligt overdenkt. JE bedenkt gewoon wat je gedaan hebt en dergelijke. ALs je dit allemaal al overdag overdacht hebt, hoef je dit s avonds in bed niet meer te doen!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

André

Berichtdoor André » 19 mei 2008 12:13

Gershwin schreef:Ok, maar je doet in elk geval aan beweging :)

Zonde van die hoofdpijn... En conditie kan je krijgen, natuurlijk.
Heb je wel dat je sneller slaapt als je lichaam moe is?
Nee dat maakt geen verschil, het maakt ook geen verschil of ik me lichamelijk of geestelijk inspan ter ontspanning. Ehm, iets anders omschreven zowel tijdens wandelen of forummen levert piekeren op. Het kost zegmaar beiden energie.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 mei 2008 12:22

André schreef:Ehm, iets anders omschreven zowel tijdens wandelen of forummen levert piekeren op. Het kost zegmaar beiden energie.

Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag. ...

André

Berichtdoor André » 19 mei 2008 12:29

keessie schreef:
André schreef:Ehm, iets anders omschreven zowel tijdens wandelen of forummen levert piekeren op. Het kost zegmaar beiden energie.

Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag. ...
Precies daarom krijg je ook het advies om een 'pieker uurtje' half uurtje whatever in te lassen. Soms werkt dat wel. ;/

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 mei 2008 13:38

keessie schreef:Dat heb ik ook weleens. Je moet proberen om de laatste 2 uur voor dat je geaat slapen niks intensiefs meer te doen. Dus geen film kijken ofzo. Anders houden de dingen je bezig in bed en kan je niet slapen.

Ja, dat ook, maar zelfs als ik niks speciaals doe heb ik er last van. Het zijn dan vooral negatieve gedachten en niet specifiek dingen die ik ervoor gedaan heb.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 19 mei 2008 19:34

Gershwin schreef:Misschien een heel rare opmerking tussendoor, maar in hoeverre zijn jullie lichamelijk actief? Ik vermoed dat 's avonds een kwartiertje joggen/opdrukken/dat soort dingen al wel fors verschil zou kunnen maken; als je fysiek moe bent slaap je (heb ik bij mezelf ook gemerkt) in elk geval veel sneller, ook als je niet goed in je vel zit.

Ik ben lichamelijk voor geen meter actief. Ik ben al jaren aan het tobben met mijn slapen en heb sportieve dingen op alle momenten van de dag zo ongeveer al uitgeprobeerd. Alleen maakt het voor mij geen verschil of ik wel of niet lichamelijk moe ben. Piekeren doe ik toch wel, en dat houd me uit mijn slaap, hoe moe ik lichamelijk ook ben :?
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 mei 2008 20:20

MrSokkie schreef:
keessie schreef:Dat heb ik ook weleens. Je moet proberen om de laatste 2 uur voor dat je geaat slapen niks intensiefs meer te doen. Dus geen film kijken ofzo. Anders houden de dingen je bezig in bed en kan je niet slapen.

Ja, dat ook, maar zelfs als ik niks speciaals doe heb ik er last van. Het zijn dan vooral negatieve gedachten en niet specifiek dingen die ik ervoor gedaan heb.

Dat is erg vervelend joh. Dan moet je eens proberen je gedachten hardop uit te spreken. Is best raar als je dat doet maar als er niemand bij is maakt het niks uit.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2008 20:34

Rianne: bid je voor het slapen gaan? Als je je gebedspunten dan ook nog opschrijft dan hoef je er misschien minder over te piekeren.

Terug naar “Archief”