Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 mei 2008 18:51

Hier ook geen vaatwasser, ooit willen we er wel 1, maar nu gaat het best, ik was meestal drie keer op een dag af, na het ontbijt, na het middageten en 's avonds na het eten dus hier is het aanrecht ook opgeruimd.
ik vervang ook minimaal dagelijks alle doeken.
ik vind het niks geven als je eters hebt gehad en ze helpen met de afwas. Als ik zelf ergens anders eet, ruim ik af en ruim de vaatwasser in of doe de afwas, kleine moeite hoor en zo gebeurt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 18 mei 2008 22:38

Ik vind een vaatwasser juist minder hygiënisch, je ziet soms allemaal van die vieze etensrestjes in het water onder de bak met vaat drijven. Brr. :( Of er blijven restjes aangekoekt, ik vind het meestal niet erg schoon.
Vaak moet je ook nog voorspoelen, dus dan ben je nog lang bezig.

En ik laat mijn visite nooit afwassen. :shock: Als er mensen zijn kan die vaat wel een paar uur wachten hoor. (Alleen mijn moeder staat er op om de vaat direct na het eten te doen, maar die komt toch nooit eten.) 'k Vind het ook niet erg om 's avonds laat als mensen weg zijn nog een halfuurtje af te wassen. Ben je lekker alleen, goede overgang om daarna naar bed te gaan.
Laatst gewijzigd door windekind op 18 mei 2008 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 18 mei 2008 22:45

Zijn er trouwens meer mensen die huishoudelijke klusjes 's avonds zo heerlijk vinden?
Ik heb vaak dat ik een hele dag zit te studeren, en na een ochtend artikelen over Derrida doorspitten vind ik het heel fijn om planten te gaan verpotten of een wasje te draaien of een vaat te doen, omdat je direct resultaat ziet, het is 'nuttig' als het ware.
Misschien is het net zoiets als dat andere mensen gaan hardlopen na een dag denkwerk, als een soort compensatie?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 mei 2008 04:20

Nee, dan kan ik nou net niet, na een dag werken wil ik alleen nog maar op de bank met een boek ofzo, lekker relaxen dus.
Ik ben 's morgens veel actiever en ik vind het prettiger om in een opgeruimd huis aan de slag te gaan en het moet toch netjes zijn voordat m'n collega's komen (ik woon op m'n werk, vandaar)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 mei 2008 08:27

afwasmachine en wasmachine staan aan, het huishouden gaat dus door en ik heb tijd (heel even, want eigenlijk niet) voor mezelf, anders was ik maar weer met die vaat bezig. Ieder heeft natuurlik van die huishoud klussen waar hij/zij een hekel aan heeft en ik heb het aan de afwas. Is vast een jeugdtrauma, denk ik zo.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 mei 2008 08:38

Gisteren hadden we vrienden op bezoek en die vonden het maar stom dat wij een afwasmachine hadden, konden ze niet eens helpen met de afwas en dat terwijl wij ook al hadden gekookt:). Ik vind het ook best logisch dat als je bij mensen eet je even helpt afwassen, kleine moeite en er is dan ook al voor je gekookt.
Bij ons zat de afwasmachine in het appartement, we vonden het maar onzin, dus bedachten we dat we gewoon zouden gaan afwassen. Maar ja, dat hebben we volgens mij 1 keer gedaan, toen werd de verleiding om dat ding te gebruiken toch te groot:)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2008 09:00

Als wij straks (over een jaar over 4/5) een nieuwe keuken willen gaan plaatsen dan zetten we een kleine vaatwasser in!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 mei 2008 09:18

Als wij een nieuwe keuken plaatsen komt er zeer zeker een vaatwasser in! Met z'n tweeën is het nog wel te doen, maar als er kids komen wil ik niet de halve dag aan't afwassen zijn. En ik heb graag m'n aanrecht schoon en leeg en ik ga nou niet voor elk bordje afwassen. Ik doe 't nu meestal 2x per dag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2008 09:26

Als ik ergens op visite ben, dan ruim ik altijd op, en was ik altijd af als dat nodig is. Misschien ben ik te netjes opgevoed, maar dat moest altijd van mijn moeder.
Van mij hoeven anderen het echt niet bij mij te doen, maar om eerlijk te zijn vind ik het altijd wel een teken van een nette opvoeding, als mensen hun eigen glazen in de keuken zetten. Al roep ik altijd meteen dat dat absoluut niet hoeft, dat de afwasmachine zo ingeruimd is en zo draait.
Mijn moeder doet het altijd wel. Anders wil ze niet meer komen eten zegt ze, dan voelt ze zich teveel. Ik doe het namelijk bij haar ook altijd.
Al sik bij hen eet (eens per week), en ik ben vrij geweest, dan ruim ik altijd de boel daar op. Mijn ouders komen dan allebei om 6 uur thuis uit hun werk, en gingen om 8 uur 's ochtends de deur uit. Nou, dan doe ik het wel even hoor, hebben zij ook eens een dag niks te doen. (of ik zet mijn broertje en zusje aan het werk, maar die zijn het daar nooit zo mee eens ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 mei 2008 09:42

Ik vind het ook niet zo'n probleem om bij anderen te helpen afwassen, maar als anderen bij mij zijn zeg ik altijd wel dat meehelpen niet hoeft. Ik heb een vriendin die hier zo'n 2 weekends in de maand is, zij helpt altijd wel met afwassen en dat vind ik het eigenlijk ook wel een beetje logisch. Twee keer afwassen als er een heel weekend alles voor je geregeld wordt lijkt me dan echt niet teveel.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mei 2008 09:49

*|Scatie schreef:Als wij een nieuwe keuken plaatsen komt er zeer zeker een vaatwasser in! Met z'n tweeën is het nog wel te doen, maar als er kids komen wil ik niet de halve dag aan't afwassen zijn. En ik heb graag m'n aanrecht schoon en leeg en ik ga nou niet voor elk bordje afwassen. Ik doe 't nu meestal 2x per dag.

Ik heb twee x een vaatwasser gehad, maar was net zo veel tijd kwijt met in en uitruimen als dat ik gewoon even met de hand afwaste. Plus dat je alleen in de keuken staat en als je afwast kun je nog gezellig even natafelen en ondertussen de koffie zetten of wat je dan ook gaat drinken.
Ik heb in mijn aanrechtkastje een afwasteiltje staan en daar verzamel ik de afwas in overdag. Dan is ook mijn aanrecht altijd schoon en zonder afwas. Is een stuk voordeliger en ook gezelliger.
Verder vind ik de afwas vanuit de vaatwasser altijd vreselijk stinken.
En wij hebben vier kinderen die hier elke week wel een aantal malen over de vloer komen en ook om te eten met aanhang en kleinkinderen. Dus best een groot gezin.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mei 2008 14:02

Toen we ons huis kochten zat er al een vaatwasser in. Woning uit 2002, dus ook nog aardig nieuwe vaatwasser. We maken er dankbaar gebruik van, heerlijk! Ik heb altijd geroepen: als we met z'n tweeen zijn kunnen we best afwassen. Maar wat een luxe om alles gelijk in het apparaat te schuiven en de volgende ochtend is het schoon en droog.

We hebben geen last van aanslag op de glazen of nare luchtjes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mei 2008 15:21

onze vaatwasser was/is ook van 2002 maar heeft het wel begeven en ik vind het helemaal niet erg ik heb nu weer mooie glazen :lol:

Vandaag drukke dag gehad op mijn werk dus doe lekker niks in het huishouden vandaag op afwassem/afdrogen na en een was in de machine de rest komt morgen wel

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mei 2008 17:35

moet zeggen dat we vandaag al veel hebben afgewassen en de borden en bestek dan in de vaatwasser gaan. Eigenlijk best wel dubbel werk, maar die pannen heb ik toch echt morgen weer nodig :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 mei 2008 17:42

Ik heb ook een vaatwasser: mijn man! Nooit aanslag op glazen, nare luchtjes op borden of pannen die nog vies zijn. En hij is nog goedkoop ook!

Terug naar “Archief”