Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 05 mei 2008 14:02

waarom zou God veranderen en mensen in het OT en NT wel genezen op gebed, en nu niet meer ? :?

Volgens mij is maar een antwoord mogelijk: God veranderd niet, en er worden dus nu nog steeds mensen op gebed genezen.
Misschien is het zelfs goed dat dit vaak het nieuws niet haalt, want dan zouden de mensen alleen maar naar gebedsdiensten gaan uit eigen belang ipv dat ze op Gods oproep tot bekering gehoor geven, zoals ook in Jezus tijd al gebeurde.

Aan de andere kant denk ik dat traditie en liturgie inderdaad de mogelijkheid tot directe gebedsgenezing in eigen diensten in de weg zitten afgelopen eeuwen.
Maar moeten niet vergeten dat God ook de stille of kansel gebeden sneller verhoord dan wij soms doorhebben, want hoe vaak is er al niet door doktoren gezegd na ziekenhuisopnames ofzo, "het is een 'wonder' dat dit zo snel en zo mooi is genezen!" Daar zijn we God dan toch ook dankbaar voor ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 mei 2008 21:20

Volgens mij is deze discussie al honderd keer hier gevoerd. Misschien is het goed om die ook eens te lezen over dit onderwerp?

God geneest, dat is zeker!
Zonder dat wij erom vragen: uit genade! Dat is zeker!
Ook als wij er wel om vragen: uit genade! Dat is zeker!
Maar God geneest niet iedereen, maar wie Hij wil, en wanneer Hij wil.
Daar kan Hij van alles voor gebruiken, artsen, medicijnen, therapieën of gewoon rust in Hem, maar ik geloof niet in sprookjes.
Dus in een opgelegd: ik zeg u in de naam van Jezus enz, geloof ik niet.
Dat benen aangroeien evenmin. Want wie meet dat op? Mensen die zeggen een been te hebben zien aangroeien hebben hun wens de vader der gedachten laten zijn.
Het is namelijk al een oud spelletje wat wij vroeger al deden: kijk ik kan mijn arm laten groeien! Maar was die dan ook gegroeid? Nee natuurlijk niet.
Er zal in de zgn, genezingsdiensten vast wel bijzondere dingen gebeuren.
Wat mij alleen erg verbaast is dat de desbetreffende voorganger zichzelf niet genas maar naar het ziekenhuis ging toen hij ziek was. Dat komt dan erg ongeloofwaardig op mij over.
Ik heb in mijn leven veel genezingen gezien. En zelf aan de lijve ondervonden. Op gebed, door hulp van artsen of niet. Gewoon omdat het de wil van de Vader was om te genezen.
Maar Hij geeft ook genoeg te dragen wat niet geneest.
Dat geeft niet, dat houd mij dicht bij Hem.
Maar mijn allergrootste genezing heeft Hij al geschonken, uit genade, om niet. Hij heeft Zijn leven voor mij gegeven. En daardoor mijn leven levend gemaakt in Hem. Dat is een wonderbaarlijke genezing! Uit Genade!

God geneest, dat is zeker! Op gebed, ook dat is zeker.
Uit genade. En met daarbij: Uw wil geschiedde!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: GEBEDSGENEZING

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2014 17:01

Dit is weer zo'n bericht :?

„Niet God, noch uw kerk; u bent zelf verantwoordelijk voor de dood van twee van uw kinderen.”

Met dat harde oordeel heeft de Amerikaanse rechter Benjamin Lerner vorige week het echtpaar Schaible voor een aantal jaren naar de gevangenis gestuurd. De ouders zagen de uitspraak als een martelaarskroon, want zij hadden en hebben meer vertrouwen op God dan op medicijnen.

Brandon Schaible was acht maanden toen hij –vorig jaar april– overleed aan de gevolgen van een bacteriële longontsteking en daarmee gepaard gaande uitdrogingsverschijnselen. „Menselijk gesproken een volstrekt onnodig sterfgeval”, oordeelde de rechter vorige week. De aandoening van de baby was goed behandelbaar met medicijnen en het toedienen van vocht. Maar de kleine Brandon kreeg die niet, omdat zijn ouders Herbert en Catherine principieel tegen het gebruik van medicatie zijn. Voor hen is er maar één middel tot genezing, het gebed.

Het sterfgeval van Brandon was niet het eerste in het gezin Schaible. In 2009 verloren de ouders hun tweejarige zoon Kent, eveneens als gevolg van een longontsteking. De rechter oordeelde dat het echtpaar medeschuldig was aan de dood van het kind, omdat het geweigerd had dat hij behandeld werd met medicijnen. Tot een celstraf kwam het niet. De rechter verplichtte het ouderpaar wel dat het de overige zeven kinderen eens in de twee maanden door een arts zou laten controleren. Daarbij stelde hij een proeftijd van tien jaar vast. De dood van het tweede kind van de Schaibles vindt dus plaats binnen deze proefperiode en daarom ontzette de rechter de vader en de moeder uit de ouderlijke macht en veroordeeld hen tot een gevangenisstraf.

„Deze uitspraak komt uit de mond van satan”, verklaarde vader Herbert Schaible, zelf onderwijzer, na de zitting. „Wij geloven in genezing door God omdat Jezus Zijn bloed vergoten heeft voor herstel van kwalen. Ziekten zijn het werk van de duivel. Jezus stierf aan het kruis om de macht van de Boze te breken. Wij zijn geen misdadigers. Wij geloven in de genezing op het gebed.”

Het gezin Schaible behoort tot de First Century Gospel Church in Philadelphia. Deze kleine, op zichzelf staande groep werd in 1925 gesticht. Belangrijk leerpunt van de gemeente is dat ze elke hulp van artsen en het gebruik van medicijnen weigert. „Als het gebed niet helpt, helpt niks”, zegt voorganger Nelson A. Clark. De enige die af en toe ‘medisch’ advies geeft, is een 84-jarige vrouw die ook helpt bij bevallingen. Begin jaren negentig trok de groep de aandacht van de landelijke media tijdens een uitbraak van mazelen. De gemeenteleden weigerden vaccinatie van hun kinderen.

Per jaar sterven in de Verenigde Staten ongeveer twaalf kinderen omdat hun ouders op grond van hun geloofsovertuiging weigeren medische hulp in te roepen bij ziekte. In het algemeen zijn rechters tot nu toe terughoudend om die ouders te veroordelen. Maar er lijkt een kentering te komen. Vorig jaar kreeg een echtpaar in de staat Wisconsin een celstraf van zes maanden met een proeftijd van tien jaar opgelegd omdat hun elfjarige dochter, Madelin Kate Neumann, overleed als gevolg van het weigeren van hulp van een arts. In de staat Oregon ontnam de rechter het ouderlijk gezag aan een echtpaar. Hun dochter was ziek en kreeg geen medicijnen. Het kind werd ondergebracht bij pleegouders. In dezelfde staat legde de rechter zestien maanden gevangenisstraf op aan een ouderpaar dat niet met zijn zoon naar de dokter was gegaan toen hij een blokkade had in de urinewegen. De jongen van tien jaar overleed daarop.

RD.nl

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 25 feb 2014 17:27

Schelpje3 schreef:„Niet God, noch uw kerk; u bent zelf verantwoordelijk voor de dood van twee van uw kinderen.”

Met dat harde oordeel heeft de Amerikaanse rechter Benjamin Lerner vorige week het echtpaar Schaible voor een aantal jaren naar de gevangenis gestuurd.
Volledig met de rechter eens; en ze zouden tevens die Clark moeten vervolgen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 25 feb 2014 17:54

Jan Zijlstra heeft regelmatig een optreden bij mij in de buurt. Zou het wat zijn om daar, uit nieuwsgierigheid, heen te gaan?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 25 feb 2014 18:10

Jess schreef:Jan Zijlstra heeft regelmatig een optreden bij mij in de buurt. Zou het wat zijn om daar, uit nieuwsgierigheid, heen te gaan?
Zolang je maar niet gelooft dat mensen daar echt worden genezen kan het natuurlijk geen kwaad. :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2014 18:12

Pcrtje schreef:Zolang je maar niet gelooft dat mensen daar echt worden genezen kan het natuurlijk geen kwaad. :)

En je moet natuurlijk flink wat geld meenemen.
En neem ook een flinke dosis gezond verstand mee, je zal het nodig hebben.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 feb 2014 18:18

Daar gaat het toch helemaal niet om?
Het gaat er volgens mij over dat mensen menen dat zij God kunnen dwingen om hun gebed te verhoren.
Voor mijn gevoel hebben ze vergeten bij het gebed om genezing te zeggen: "niet mijn wil maar Uw wil geschiede"... En ook vergeten dat er een eigen verantwoordelijkheid is- nl. om alles te doen wat in het vermogen ligt. Oftewel: de verhoring van gebeden komt vaak als men er zelf actief aan meewerkt.

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jess » 25 feb 2014 18:55

als ik niet ga om genezing is het toch gratis ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2014 20:02

Jess schreef:Jan Zijlstra heeft regelmatig een optreden bij mij in de buurt. Zou het wat zijn om daar, uit nieuwsgierigheid, heen te gaan?

Niet doen!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 feb 2014 20:09

een optreden ? dat is inderdaad het juiste woord :D

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 25 feb 2014 21:19

schelpje3 schreef:Niet doen!
Waarom niet? Een kijkje nemen kan toch best?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 feb 2014 21:37

Ik heb een of twee jaar in een dochtergemeente van 'm gezeten en zondagavond gingen we dan naar Leiderdorp.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 feb 2014 22:41

Boerin schreef:Ik heb een of twee jaar in een dochtergemeente van 'm gezeten en zondagavond gingen we dan naar Leiderdorp.

En allemaal genezen?
(Van een ziekte of van hem?)

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 28 feb 2014 10:57

Waarom zou ik er beter niet heen kunnen gaan schelpje?

Terug naar “Archief”