Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2008 19:37

Handig Liefie!
Maar zonder afwasmachine zou ik echt helemaal niks vinden. Ik vind het heerlijk. Wij hebben een speciale smalle, en zeker met feestjes ofzo draai ik hem gewoon 3 keer achter elkaar. Ik was absoluut niet af, dat vind ik erg onhygienisch, vieze afwasborstel, vieze theedoek.
IN de vaatwasser gaat steeds een nieuw tablet en alles is keurig droog en glanzend als het eruit komt.
Als ik ooit in de toekomst een keuken zonder vaatwasser heb, koop ik die er meteen bij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 mei 2008 20:12

moet zeggen dat de vaatwasser niet altijd even schoon wast, de glazen sneller mat worden en er dingen stuk gaan. Maarja het gemak dient de mens 8) Maar als hij stuk gaat laten we hem wel gewoon staan maar dan niet gebruikt want voor onze oude keuken zal geen kastje meer te verkrijgen zijn :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2008 20:19

mijn glazen worden helemaal niet dof. Ik weet wel dat mijn moeder het ook had, maar daar zijn van die glansbollen voor te krijgen.
EN ik mik er eens in de zoveel tijd genoeg glansmiddel doorheen. Ze worden prachtig schoon en glanzend :D

Een oud docent van mij vertelde eens dat hij toen zijn kids de deur uit waren de vaatwasser eruit had gehaald. Sinds die tijd moesten zijn vrouw en hij elke avond afwassen, en dat was hun moment samen. Ze hadden al jaren achter de rug dat ze elkaar weinig spraken, met de zorg voor de kids enzo, nu wilden ze het op deze manier opbouwen, dat ze elkaar weer meer gingen spreken enzo. Leuk idee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 mei 2008 20:36

Dat gedoe van glazen die wit uitslaan enz, hoor ik vaak, hoe het komt ik weet het niet.
Wij hebben het nooit en het zijn echt geen dure glazen ofzo, ook gebruik ik allerlei soorten tabletten.
Tis wel waardeloos als je het hebt, want het staat zo stom.
Tegenwoordig doen wij pannen gewoon afwassen, is zo gebeurd en je hebt weer meer plek in de vaatwasser voor andere dingen, dus gaat hij minder vaak aan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2008 20:46

ik heb echt ALLES geprobeerd van produkten enz maar mijn glazen werden gewoon echt lelijk! en ze voelden akelig aan(soort kippevel gevoel)
EN nu was hij kapot en ging veel te veel kosten om hem te laten maken en ik wilde heel graag extra kast ruimte dus hebben we daar voor gekozen.
Ik pak altijd heel warm water waar ik niet zo met mijn handen in kan altijd een schone theedoek om alles op te zetten en een schone theedoek om af te drogen en ik heb nu blauwe dreft is voor de extra hygiene :lol:
Ik vind het trouwens helemaal niet erg om af te wassen/drogen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 mei 2008 21:33

Ah ja, zulke akelige kippenvel-glazen. Brrr, gelukkig is dat voor mij verleden tijd. In ons vorige huis hadden we 'n afwasmachine, maar in het huis waar we nu wonen niet, en ik mis dat ding echt niet. De afwas doen is voor mij geen moeten ofzo, ik kan al wassende/drogende naar buiten kijken. Dus, ik vermaak me wel. :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2008 21:37

ja echt verschrikkelijk gevoel :( Maar dat is nu verleden tijd echt heerlijk! ik kan ondertussen ook door 2 ramen naar buiten kijken en s'avonds gezellig kletsen met mijn man

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mei 2008 21:45

hahahahahah lacht zich dubbel!

Hier hebben we een enorm grote vaat! En smerige afwasborstels? geen last van (k heb een afwasborstel die ik al 4 jaar heb, die tegen 100 graden kan)! En elke dag gaat de theedoek in de was! (geen vieze vaatdoek) en waarom vies?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mei 2008 12:28

ik baal altijd vreselijk als ik bij iemand te eten ben die geen afwasmachien heeft. Voel me dan verplicht om met die rot afwas te helpen. Weet je wel wat je je visite aan doet????????????????

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mei 2008 12:30

bij ons hoeft de visite NOOIT te helpen met de afwas! je komt bij iemand je wordt uitgenodigd en dan hoef je echt niet aftewassen enz doen mijn man en ik wel samen of alleen.
De vaatwasser ruim ik toch ook alleen in?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2008 12:30

tttsss dus daarom moet je je visite maar buiten de deur houden????? :shock: :cry: :cry: :cry:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mei 2008 13:59

Evelien schreef:tttsss dus daarom moet je je visite maar buiten de deur houden????? :shock: :cry: :cry: :cry:

nee, een afwasmachine kopen en die gebruiken als je visite hebt. Mijn moeder verhipt het ook om er één te kopen en als ik daar ben ben ik aldoor met die afwas bezig en dat vind ik gewoon nix. Je gaat bij je moeder toch niet met je armen over elkaar zitten terwijl ze daar mee bezig is?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 18 mei 2008 14:03

Ik vind een afwasmachine echt zo heerlijk!!!! 'k heb echt een hekel aan afwassen. En dan heb je 's avonds de kinderen op bed en dan kan je nog de vaat gaan doen...... En nu is je aanrecht altijd netjes.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2008 14:38

*Annet* schreef:
Evelien schreef:tttsss dus daarom moet je je visite maar buiten de deur houden????? :shock: :cry: :cry: :cry:

nee, een afwasmachine kopen en die gebruiken als je visite hebt. Mijn moeder verhipt het ook om er één te kopen en als ik daar ben ben ik aldoor met die afwas bezig en dat vind ik gewoon nix. Je gaat bij je moeder toch niet met je armen over elkaar zitten terwijl ze daar mee bezig is?

een afwasmachine kopen!!! ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit dan aan een afwasmachine!

Gisteren heb ik mijn schoonmoeder en mijn zus de keuken uitgestuurd toen ze de vaat wilde afwassen! Ik zeg: die komt morgen wel! We gaan eerst FEEST vieren! Nu hebben we net de vaat gedaan! En gisteren gezellgi FEEST gevierd!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mei 2008 18:39

Evelien schreef:
*Annet* schreef:

een afwasmachine kopen!!! ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit dan aan een afwasmachine!
juist 8) ik wil er ook geen een. Ze zeggen dat het ding vreselijk veel geld kost (stroom en water). Wat er van waar is weet ik niet, want ik heb niet zo'n ding. Ik vind het samen afwassen heel gezellig, we willen allebei geen ding dus dat is snel bekeken.
En MissF: jij hebt het over onhygienische dingen. Ik vervang m'n handdoek, theedoek en vaatdoek elke dag. Natuurlijk is het wat onhygienischer maar ik vind het niet dusdanig zo verschrikkelijk onhygienisch dat ik perse zo'n ding aan moet schaffen. Maar dat is ieder z'n keus :wink: ik mag je nog steeds hoor :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”