hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 14:27

Maneah schreef:Omdat 't op hetzelfde neerkomt als het 'nemen' van kinderen.

Je kunt ervoor kiezen om wel of geen kinderen (meer) te krijgen. Je kunt het ook 'nemen' noemen, maar daarmee suggereer je dat je onverschillig bent, dat je het 'zomaar' besluit, dat je zonder God leeft en besluiten neemt, etc. Verder sluit ik me aan bij Galateia.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 mei 2008 14:32

"Nemen" van kinderen is iets anders dan zorgen dat je ze niet meer krijgt.

Een kind neem je niet....je kan wel beslissen om te stoppen met anticonceptie in de hoop dat je ze mag krijgen. Dat is iets anders dan bewust anti conceptie te gebruiken waardoor je geen kinderen meer zult krijgen.

INhoudelijk ga ik maar niet meer op deze kwesie is, omdat het al een behoorlijk uitgekouwd onderwerp is. Iedereen kent het standpunt van tante tortel op dit gebied wel. Ik ben het daar niet meer eens, maar elkaar overtuigen lukt toch niet. :roll:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 15:02

Elkaar overtuigen van dit soort zaken kan niet en hoeft ook niet.
Ik heb ook wel bepaalde gedachten ergens over, maar zie niet het nut er van in om die hier uit te spreken, want dan krijg je het eindeloze gedoe, van: ik vind dit en ik vind dat, dit zeg je verkeerd, dat zeg je verkeerd.
Daar hebben we niks aan, laat ieder maar vrij in zijn/haar denken/doen, vind je de wijze waarop de ander het niet niet juist, doe het zelf dan anders.
Je ziet wel hoeveel er hier al over gezegd is over het gedoe rond kinderen, nu dan weer een keer, daar kom je nooit uit.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 15:13

Dan kunnen we de tent hier en de Tweede kamer in Den Haag wel sluiten...
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 15:21

Hoe bedoel je??

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 15:32

Als je niet hoeft te praten omdat je elkaar toch niet overtuigt krijgt. Je kunt er toch wel veel van leren? En in ieder geval een ander beter leren begrijpen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 mei 2008 15:56

Toetsenbord: je moet weten dat we het over dit onderwerp al zo vaak gehad hebben en niemand wordt er blij van... dus daarom gaan we 't niet nog een keer uitkauwen.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 15:59

Lalage schreef:Toetsenbord: je moet weten dat we het over dit onderwerp al zo vaak gehad hebben en niemand wordt er blij van... dus daarom gaan we 't niet nog een keer uitkauwen.

Dat weet ik ook wel :wink: Maar ik vind het altijd zo cru staan: nou dan kunnen we er maar beter over ophouden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 mei 2008 16:50

hoezo cru? als je er geen stap verder mee komt en alleen irritatie opwekt kan je beter stoppen. Wat tante-tortel zegt is wel cru.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 16:50

Dat kunnen we beter ook doen, gewoon niet meer over praten, want vind je nou zelf dat het zinvol is.
Zoals ik eerder heb gezegd, bijna niemand hier heeft precies dezelfde mening hierover als jij, dus dan kunnen we dit gedoe wel elke keer weer naar boven halen, maar dan helpt niet.
Als we er nu met elkaar over praten, dan krijg je weer net als andere keren, dan kom je op een punt dat er een tijd niet meer over gepraat word en ja dan na een poos begint alles weer opnieuw.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mei 2008 16:52

ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord op mijn vraag!? :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mei 2008 17:44

@Evelien; wij zijn daar gewoon heel eerlijk in. Vooral juist naar familie toe, omdat het op hun ook een grote impact maakt. Ik bedoel; wij kunnen geen kinderen van onszelf krijgen, maar zij zullen nooit grootouders/tante/oom worden van onze biologische kinderen. En daar is voor hun ook een soort van 'verwerking' voor nodig. Ik weet wel dat vooral mijn broertje er heel erg overstuur van is geweest.
Maar ook bv bij ons in de kerk maken we er geen geheim van. Anders gaan mensen toch maar zitten gissen en dat is pas irritant!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2008 17:54

LauraC schreef:@Evelien; wij zijn daar gewoon heel eerlijk in. Vooral juist naar familie toe, omdat het op hun ook een grote impact maakt. Ik bedoel; wij kunnen geen kinderen van onszelf krijgen, maar zij zullen nooit grootouders/tante/oom worden van onze biologische kinderen. En daar is voor hun ook een soort van 'verwerking' voor nodig. Ik weet wel dat vooral mijn broertje er heel erg overstuur van is geweest.
Maar ook bv bij ons in de kerk maken we er geen geheim van. Anders gaan mensen toch maar zitten gissen en dat is pas irritant!

Heel verstandig om er zo mee om te gaan.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2008 18:02

Pfff... verstandig misschien wel. Maar je legt wel een emotioneel persoonlijk punt van jezelf 'op straat'. Dat lijkt me niet makkelijk...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2008 18:26

Acire schreef:Pfff... verstandig misschien wel. Maar je legt wel een emotioneel persoonlijk punt van jezelf 'op straat'. Dat lijkt me niet makkelijk...

Is ook niet makkelijk, maar je geeft een ander wel de kans om je te steunen. Als ik bijv. niet weet dat iemand kinderloos is, kan ik door een flapuiterige opmerking iemand gigantisch kwetsen. Als je het weet kan je makkelijker meeleven.

Terug naar “Archief”