Toetsenbord schreef:Gelukkig dat het toch goed overkwam dan! Dat is inderdaad ook wel lastig. Volgens mij is het 'slachtoffer' zijn verantwoordelijkheid zich zo te gedragen dat hij niets uitlokt.
Wat een vreselijke terreur is dat? Wordt het gedrag van de mens dan vastgelegd door diegenen die er op slaan als iets ze niet bevalt? Als ik met een zwart-leren pet op mijn kaalgeschoren hoofd door de stad wil lopen, dan moet dat toch kunnen? En wat denk je van mensen die het zien van twee mannen die hand in hand lopen al beschouwen als provocatie?
Uiteraard blijft geweld nooit een optie!!! en degene die het gebruikt is daarvoor verantwoordelijk!
Daar zijn we het dan over eens.
Ik denk zelf als iedereen deze verantwoordelijkheid zou nemen, de vrijheid groter zou zijn als nu we vinden dat alles maar moet kunnen. Sommige dingen kunnen gewoon ook niet, ook al vind je zelf wel. maar dan gewoon omdat anderen vinden dat het niet kan. Er is naar mijn mening niets mis mee om rekening met een ander te houden en jezelf daar een keer voor over te hebben. Gelukkig kan dit van de meeste homo's gezegd worden!!
Ik ben heel erg voorzichtig met vastleggen wanneer jouw vrijheid je te mogen gedragen zoals jij wilt ten koste gaat van mijn vrijheid van dat gedrag verschoond te blijven. Als je te veel je oren laat hangen naar wat anderen vinden, dan mag je op een gegeven moment helemaal niks meer.