Toetsenbord schreef:En laat nou alles wat over de tv komt de waarheid zijn...
Lol. Nu kun je veel zeggen, maar 'Opgelicht' is wel degelijk een serieus programma.
Of wilde je nu impliciet beweren dat men het wel eens bij het verkeerde einde zou kunnen hebben? Je denkt ook niet dat men diverse nota's e.d. heeft? Men heeft notabene een halve uitzending aan hem gewijd.
Wat denk je nu als de kerkenraad zo iemand hierop aanspreekt... "Ja, maar de tv, die mensen zeggen wel meer..."
Niet alleen op basis van de tv, ook op basis van ervaringen bínnen de kerk.
Maar wat denk je dan wat de kerkgangers zullen zeggen? Beetje vreemd, nietwaar, als zo iemand nog iedere zondag in de kerkbanken zit.
En vervolgens wordt de kerkenraad een rechtbank die tot op de bodem uit moet gaan pluizen wat er gebeurd is.
Nee hoor. In een gesprek kan veel duidelijk worden. Maar men heeft daar niet eens de moeite voor genomen.
Daarnaast, men durft over het meest wezenlijke wél een oordeel te geven. Maar dat terzijde.
Ik neem aan dat, als het echt zo vreselijk was, justitie wel een onderzoek gestart zou zijn.
Volgens mij moet je je nog eens verdiepen in de rol van justitie. Daar hebben we nu advocaten en deurwaarders voor. De man in kwestie ís ook berecht, maar elders een b.v. opstarten is niet zo heel moeilijk.
En ik zou niet weten waarom ik het vertrouwen dat mijn kerkenraad zulke zken goed oplost, niet zou moeten hebben.
Re-la-ti-ve-ren.
Het laat ook wel een beetje zien hoe jullie over jullie kerkenraad denken. Lekker als die mensen met zo weinig vertrouwen uit hun eigen gemeente (die ze zelf hebben gekozen) aan het werk mogen...
Dat werkt men toch echt zelf in de hand, mede door het niet ingrijpen in dergelijke kwesties.