Moderator: Moderafo's
1 Joh 1:9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonden vergeve en ons reinige van alle ongerechtigheid.
Math 3:6 En werden van hem gedoopt in de Jordaan, 8belijdende hun zonden.
8 Deze belijdenis der zonden is geen oorbiecht geweest, alzo dezelve voor den doop, in het gemeen en in het openbaar geschiedde.
Dat weet je toch niet? Het hoeft niet altijd afgekondigd te worden vanaf de kansel, als er in bijzijn van de kerkenraad schuldbelijdenis is afgelegd.em_ma schreef:In mn huidige gemeente, HHK, heb ik het nog niet meegemaakt. Al was er laatst wel een stel dat moest trouwen, maar toen is er geen openbare schuldbelijdenis afgelegd.
windekind schreef:Dat weet je toch niet? Het hoeft niet altijd afgekondigd te worden vanaf de kansel, als er in bijzijn van de kerkenraad schuldbelijdenis is afgelegd.em_ma schreef:In mn huidige gemeente, HHK, heb ik het nog niet meegemaakt. Al was er laatst wel een stel dat moest trouwen, maar toen is er geen openbare schuldbelijdenis afgelegd.
Toetsenbord schreef:Volgens mij is die regel simpel:
Openbare zonden worden in het openbaar (voor de gemeente) beleden.
Het is niet de bedoeling iemand voor het blok te zetten of de vuile was buiten te hangen, dus verborgen zonden worden in het verborgen beleden (tussen jezelf en de Heere of ook voor de kerkenraad als die er vanaf weten.)
Sabra schreef:In de praktijk komt het erop neer dat men enkel schuldbelijdenis moet doen als men sex voor het huwelijk heeft gehad. Ik geloof niet Jan en Paul Baan schuldbelijdenis hebben gedaan omdat zij hebben gefraudeerd, of dat het nieuwe kerkgebouw in van de Gereformeerde Gemeente in Barneveld deels is gefinancierd met zwart c.q. crimineel geld is ook geen aanleiding geweest tot een schuldbelijdenis, dus die hele schuldbelijdenis is een wassen neus. Het is louter clericaal machtsvertoon.
Toetsenbord schreef:
PLEASE!!!! Mag dit HEEEEEEEEEL aub wat genuanceerder!?!? Hopelijk gaat hier niemand inhoudelijk op in!!!
Toetsenbord schreef:
Openbare zonde is als iedere willekeurige persoon een openbaar ergerlijk leven leidt. Wat dat is maakt niet uit. Maar feit is toch gewoon dat de kerk geen rechtbank is? het enige wat ontegenspreekbaar is, is een zwangerschap voor een huwelijk.
Wat betreft de financiering van een kerkgebouw: dat vind ik echt gezeur. Het is niet te controleren. Voor hetzelfde geld strooit iemand morgen zo'n praatje van jou de wereld in.
Ik neem aan, als het allemaal zo vreselijk duidelijk was als jij ons wilt laten geloven, dat de kerkenraad dan ook niet accoord was gegaan met die financiering? Naïef hè? Maar dat vertrouwen heb ik gewoon in een kerkenraad. En dat lijkt me niet meer dan logisch.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten