grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 apr 2008 13:21

Race406 schreef:
L'être extraterrestre schreef:Verder vertel je me, wat mij betreft, nog steeds niet de meerwaarde van trouwen boven samenwonen. Als je tegenwoordig trouwt is de kans dat je bij elkaar blijft ook klein.

Ligt eraan! Als je vol vertrouwen op God je huwelijk ingaat, dan wil en zul je ook knokken voor je huwelijk als het nodig is!
Wil niet zeggen dat het dan altijd goed gaat, maar als christen trouw je niet met het idee: "Als het niet gaat kappen we er weer mee!"
Niet helemaal L'être extraterrestre, omdat de meeste mensen tegenwoordit snel weer uit elkaar gaan nadat ze trouwen is omdat ze het achteraf toch gewoon geen goed idee vinden, of omdat ze het niet hadden overzien dat je eigenlijk toch best wel vaak bij elkaar te vinden bent!
Als Christen ben je niet gedoemd om bij elkaar te blijven, maar je trouwt wel uit oogpunt om bij elkaar te blijven tot de dood ons scheidt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 13:59

Volgens mij is het verschil meer gevoelsmatig. Het idee is dat je als je samen woont sneller en makkelijker uit elkaar gaat.
maar daar twijfel ik aan. Ik bedoel: een vriend en vriendin van mij gaan samenwonen, hebben samen het huis gekocht, een samenlevingscontract, pensioen etc is allemaal gewoon geregeld ook voor elkaar. Zij leven dan hetzelfde als wij. Wij hebben alleen een trouwpapiertje.
Maar wat voor ons de meerwaarde was, was het 'ja' zeggen in de kerk. En daarbij dus ook het 'tot de dood ons scheidt'. Dat is voor ons het verschil. verder ben ik dolblij dat mijn vriendin en vriend lekker samen gaan wonen, in plaats van steeds weer een ander ofzo. In principe is het idee hetzelfde.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissCool
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MissCool » 15 mei 2008 22:24

Ik vraag me af, als jij niet uit elkaar gaat (dat weet je niet van te voren maar tegenwoordig is trouwen ook geen zekerheid meer) is seks voor het huwelijk dan niet gewoon het huwelijk? Dat maak ik tenminste op uit de Bijbel.

Nee want stel je voor zeg, dan hebben alle reformatorische vaders en moeder absoluuut geen controle meer over hun kinderen...
Neem je een jongen mee naar je kamer: "Want wij zijn getrouwd"
Ik denk dat heel veel ouders dit gewoon niet kunnen loslaten en kunnen laten gebeuren in hun huis :|

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 mei 2008 11:02

Voor één keer sex hoef je toch niet gelijk 'levenslang' te krijgen?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 11:12

kwebbel schreef:
Race406 schreef:
L'être extraterrestre schreef:Verder vertel je me, wat mij betreft, nog steeds niet de meerwaarde van trouwen boven samenwonen. Als je tegenwoordig trouwt is de kans dat je bij elkaar blijft ook klein.

Ligt eraan! Als je vol vertrouwen op God je huwelijk ingaat, dan wil en zul je ook knokken voor je huwelijk als het nodig is!
Wil niet zeggen dat het dan altijd goed gaat, maar als christen trouw je niet met het idee: "Als het niet gaat kappen we er weer mee!"
Niet helemaal L'être extraterrestre, omdat de meeste mensen tegenwoordit snel weer uit elkaar gaan nadat ze trouwen is omdat ze het achteraf toch gewoon geen goed idee vinden, of omdat ze het niet hadden overzien dat je eigenlijk toch best wel vaak bij elkaar te vinden bent!
Als Christen ben je niet gedoemd om bij elkaar te blijven, maar je trouwt wel uit oogpunt om bij elkaar te blijven tot de dood ons scheidt.
Ik ga ook samenwonen met als oogpunt dat we altijd bij elkaar blijven...

Ik zou best graag in de kerk willen trouwen. Maar daar zit in ons geval geen meerwaarde aan omdat mijn vriend tot mijn grote spijt niet christelijk is (niet groot genoeg om niets met hem te willen) dus is die belofte niets voor hem.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 mei 2008 11:19

Race406 schreef:Ligt eraan! Als je vol vertrouwen op God je huwelijk ingaat, dan wil en zul je ook knokken voor je huwelijk als het nodig is!

Net of je als je geen christen bent die niet zult doen. Overigens ben ik wel van mening dat als de relatie tussen mijn vrouw en mijn langdurig verstoord zou zijn, ik gewoon zou scheiden.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 11:38

Sabra schreef:
Race406 schreef:Ligt eraan! Als je vol vertrouwen op God je huwelijk ingaat, dan wil en zul je ook knokken voor je huwelijk als het nodig is!

Net of je als je geen christen bent die niet zult doen. Overigens ben ik wel van mening dat als de relatie tussen mijn vrouw en mijn langdurig verstoord zou zijn, ik gewoon zou scheiden.
In het begin van je relatie ben je verliefd. Dan ga je van iemand houden. Vervolgens zijn er soms langdurige periodes dat je niet meer bent dan goede vrienden. En dan zou jij gelijk scheiden?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 mei 2008 11:40

Een vriendschapsrelatie noem ik niet bepaald een langdurig verstoorde relatie.

Terug naar “Archief”