tomkoers schreef:Simpele vraag: Bestaat de Ware Kerk, en zo ja welke is dit dan en waarom?
Wie zonder zonden is gooit de eerste steen!!
Dus als je denkt te kunnen zeggen welke kerk dat is, ik sta open voor suggesties

Moderator: Moderafo's
tomkoers schreef:Simpele vraag: Bestaat de Ware Kerk, en zo ja welke is dit dan en waarom?
Kaw schreef:Je mag wel geloven, dat de kerk waar je naar toe gaat, de ware kerk is.
jawel juist!Kaw schreef:Ik vind dat we wel de tradionele leerverschillen en de bijbelse dingen uitelkaar moeten houden. De doop (volwassen/kinder) lijkt een heel fundamenteel verschil, maar het is nu eenmaal een feit dat de bijbel zich hier niet duidelijk over uitspreekt. Laat dan zoiets niet een reden zijn voor een scheiding. Net als liederen en het avondmaal.
In de bijbel had je trouwens ook al hele grote verschillen tussen de gemeenten waar Paulus brieven heen schreef, maar Paulus noemde hen allen gemeenten van Jezus Christus.
Het is moeilijk om een grens te stellen wat toelaatbaar is en waar we ons verre van moeten houden, maar zoals het nu in Nederland is, is ook niet goed.
caprice schreef:M'n broertje zegt altijd: 'het gerookte wiet'
maar ik bedoelde: 'Het gekrookte riet'
joris schreef:Volwassendoop staat voor : een mens kan zich bekeren (als God dat in hem legt)
Kinderdoop staat voor: Vanaf de moederschoot heeft God jou opgenomen in zijn verbond.
Precies de themas waar we het hier in tig topics over hebben.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten