de ware kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Re: de ware kerk

Berichtdoor André » 04 jan 2004 21:40

tomkoers schreef:Simpele vraag: Bestaat de Ware Kerk, en zo ja welke is dit dan en waarom?

Wie zonder zonden is gooit de eerste steen!!

Dus als je denkt te kunnen zeggen welke kerk dat is, ik sta open voor suggesties :roll:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jan 2004 02:55

De ware kerk bestaat niet.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 jan 2004 13:59

ja er is 1 Ware Kerk en dat is de Kerk hierboven. waar we straks allen mogen jubelen voor Zijn troon
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 05 jan 2004 14:03

De triomferende Kerk.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jan 2004 15:39

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er hier op aarde geen een kerkgenootschap is dat zich de ware kerk kan en mag noemen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 jan 2004 13:32

Je mag wel geloven, dat de kerk waar je naar toe gaat, de ware kerk is.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 jan 2004 14:17

Kaw schreef:Je mag wel geloven, dat de kerk waar je naar toe gaat, de ware kerk is.

Maar niet de enige ware kerk?!! Weet je wat ik dan niet begrijp; het leerverschil wat er is tussen verschillende kerken. Iedereen zegt dat hij/zei naar de ware kerk gaat, maar dat kan dan toch niet?! Die leerverschillen zijn er toch niet zomaar? Anders kunnen we net zo goed alle kerken bij elkaar voegen!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 jan 2004 14:23

Ik vind dat we wel de tradionele leerverschillen en de bijbelse dingen uitelkaar moeten houden. De doop (volwassen/kinder) lijkt een heel fundamenteel verschil, maar het is nu eenmaal een feit dat de bijbel zich hier niet duidelijk over uitspreekt. Laat dan zoiets niet een reden zijn voor een scheiding. Net als liederen en het avondmaal.

In de bijbel had je trouwens ook al hele grote verschillen tussen de gemeenten waar Paulus brieven heen schreef, maar Paulus noemde hen allen gemeenten van Jezus Christus.

Het is moeilijk om een grens te stellen wat toelaatbaar is en waar we ons verre van moeten houden, maar zoals het nu in Nederland is, is ook niet goed.

joris

Berichtdoor joris » 06 jan 2004 19:06

Kaw schreef:Ik vind dat we wel de tradionele leerverschillen en de bijbelse dingen uitelkaar moeten houden. De doop (volwassen/kinder) lijkt een heel fundamenteel verschil, maar het is nu eenmaal een feit dat de bijbel zich hier niet duidelijk over uitspreekt. Laat dan zoiets niet een reden zijn voor een scheiding. Net als liederen en het avondmaal.

In de bijbel had je trouwens ook al hele grote verschillen tussen de gemeenten waar Paulus brieven heen schreef, maar Paulus noemde hen allen gemeenten van Jezus Christus.

Het is moeilijk om een grens te stellen wat toelaatbaar is en waar we ons verre van moeten houden, maar zoals het nu in Nederland is, is ook niet goed.
jawel juist!

Volwassendoop staat voor : een mens kan zich bekeren (als God dat in hem legt)
Kinderdoop staat voor: Vanaf de moederschoot heeft God jou opgenomen in zijn verbond.

Precies de themas waar we het hier in tig topics over hebben.

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2004 06:45

Waarom is er nu eigenlijk een discussie over de ware kerk?
De Gereformeerde Gemeenten, Nederlands Hervormde kerk op gereformeerde grondslag, Het gekrookte wiet, Oud Gereformeerde gemeenten, Christelijk gereformeerde kerk Bewaar het pand.
Voor mij maakt het weinig verschil.
Zitten Gods kinderen dan alleen in de ware kerk, en niet in al die andere kerkverbanden?
Niet kerkistisch zijn dus.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2004 08:58

Caprice, de ware kerk bestaat niet. De kerken die jij opnoemt, daarvan is er niet een de ware kerk.

En Gods kinderen zitten overal van de RK-Kerk tot de Ger Gem in Ned buiten of binnen het verband van Pinkstergemeente tot Vrij en Vol evangelisch.

En dan hebben we het alleen maar over Nederland, wij vergeten vaak dat in het buitenland er helemaal niet zoveel verschillende soorten verbanden zijn van elkaar verschillen.

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2004 13:32

Sabra schreef:Caprice, de ware kerk bestaat niet. De kerken die jij opnoemt, daarvan is er niet een de ware kerk.

Als volgens jou de ware kerk niet bestaat, dan is dat inderdaad zo.

Maar volgens mij klopt die zin niet. :roll:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 jan 2004 19:41

caprice schreef:Het gekrookte wiet,

is dit een kerkverband voor een zeer speciale doelgroep? :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2004 08:42

Napoleon schreef:
caprice schreef:Het gekrookte wiet,

is dit een kerkverband voor een zeer speciale doelgroep? :D

Foutje. :oops:
M'n broertje zegt altijd: 'het gerookte wiet'
maar ik bedoelde: 'Het gekrookte riet'
:|

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 jan 2004 15:52

Mijn visie: de ware kerk = elke groep gelovigen, die in Gods Naam samenkomt.

caprice schreef:M'n broertje zegt altijd: 'het gerookte wiet'
maar ik bedoelde: 'Het gekrookte riet'

:mrgreen:
Net als de fusie tussen 'Bewaar het Pand' en 'Het gekrookte riet': 'het gekraakte pand'.*
*Met dank aan 'Voorwaar'

joris schreef:Volwassendoop staat voor : een mens kan zich bekeren (als God dat in hem legt)
Kinderdoop staat voor: Vanaf de moederschoot heeft God jou opgenomen in zijn verbond.

Precies de themas waar we het hier in tig topics over hebben.

Das echt kul, joris. Ik ben ervan overtuigd dat je voor God kan en moet kiezen; ik ben er ook van overtuigd dat God mij vanaf de moederschoot heeft opgenomen in Zijn verbond. Die 2 dingen sluiten elkaar mijns inziens absoluut niet uit.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”