Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 13 mei 2008 11:31

Speedy schreef:
Galateia schreef:
Mag je wel bevallen op zondag?! :wink: :mrgreen:

Nee, dat is niet handig.

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd, het mag op donderdag of op maandag geboren worden dan heb ik tenminste een lang weekend. Tja en omdat ze zo gehoorzaam is, zijn de kids op donderdag of maandag geboren.

:mrgreen: 8)

Jajaja :lol: wat is ze toch gehoorzaam :P
Groetjes

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mei 2008 11:43

Nou, als bij mijn broers of zus een kindje geboren wordt, dan zorg ik er wel voor dat ik zo snel mogelijk kom kijken... werk of geen werk! Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mei 2008 12:00

Ik baalde als een stekker dat ik bij mn neefje pas na 3 dagen kon :P
Dat is 2 uur met de trein, hartstikke onhandig, maar ik vind het gewoon geweldig.
Bij m'n eerste nichtje ben ik meteen de dag erna gegaan, maar toen had ik ook vakantie. Ben toen meteen een paar dagen gebleven om te helpen. Vond vooral m'n zwager fijn omdat hij er dan ook lekker van kon genieten en niet alleen met koffie aan het heen en weer rennen was.
Bij m'n tweede nichtje wisten we dat m'n zus aan het bevallen was die avond, dus hebben we alles voor de dag erna lekker afgezegd :)

Leuk joh, altijd proberen te gaan!
Lalage, kan je man ook niet één van de keren rijden? Dat scheelt alweer :)
pobody's nerfect

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mei 2008 12:21

Mijn familie woont 200 km verderop, maar stonden beide keren direct naast het bed. (oke bij de tweede waren mijn ouders net in de buurt op vakantie, maar ook mijn opa's en oma's ed komen snel kijken en dat is echt zo super leuk dat ze jou en jullie wonder komen bewonderen en feliciteren.
En daarnaast de kraamtijd is daar ook voor. Mocht we er hier nog 1 (of meer :wink: ) dan wil ik het liefst dat de visite dan komt en niet nog weken naderhand aan komt zetten, dan extra lang blijven plakken omdat je toch uit het kraambed bent, maar er niet bij na denken dat je misschien wel twee keer op een nacht moet voeden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mei 2008 13:12

Jo'tje schreef:Leuk joh, altijd proberen te gaan!
Lalage, kan je man ook niet één van de keren rijden? Dat scheelt alweer :)

??? hij rijdt altijd want ik heb geen rijbewijs

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mei 2008 13:31

Oh, als ik niet hoef te rijden vind ik reizen per auto totaal niet vermoeiend. Maargoed, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk :)
pobody's nerfect

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mei 2008 14:08

rosekapje schreef:Mijn familie woont 200 km verderop, maar stonden beide keren direct naast het bed. (oke bij de tweede waren mijn ouders net in de buurt op vakantie, maar ook mijn opa's en oma's ed komen snel kijken en dat is echt zo super leuk dat ze jou en jullie wonder komen bewonderen en feliciteren.
En daarnaast de kraamtijd is daar ook voor. Mocht we er hier nog 1 (of meer :wink: ) dan wil ik het liefst dat de visite dan komt en niet nog weken naderhand aan komt zetten, dan extra lang blijven plakken omdat je toch uit het kraambed bent, maar er niet bij na denken dat je misschien wel twee keer op een nacht moet voeden.

Ik ben dus ook van plan om er iets op te zetten van: bezoek graag in de kraamweek, maar ik beval tijdens vakantieperiode..... tja als je net op vakantie ben mag je dus niet meer komen 8) Of we doen een kraamfeest, lijkt mij ook wel wat, maar wil eigenlijk ook wel wat bezoek in de kraamweek anders lijkt me dat weer zo saai.... moeilijk :)

Ik weet trouwens nog goed dat vlieger uit zn werk ook meteen naar zn zus was gegaan, ruim een uur rijden, daar nog net 50 minuten zitten (tis tenslotte vermoeiend al dat bezoek en een pasgeboren kind) en toen weer terug, maar dat werd wel op prijs gesteld... Net als met dopen, vind het altijd erg fijn als de familie dan ook tijd vrij maakt om te komen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mei 2008 14:20

Lammetje: hoe snel worden de kinderen gedoopt bij jou in de kerk? Bij m'n schoonfamilie zijn ze daar namelijk nogal snel mee, vaak na 2 weken al als de moeder zich goed voelt. Dus dan moet de hele familie binnen korte tijd twee keer komen... terwijl we normaal eens in de zes weken ofzo daarheen gaan.

Jo'tje: ik hou niet van autorijden, maar met de trein doe je er nog langer over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2008 14:26

mijn neefje van 8 maanden wordt a.s. zondag gedoopt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mei 2008 14:33

Maar om een kersvers nichtje/neefje te zien vind je het toch niet erg om in de auto te zitten. Daar krijg je niks van... toch?!

Geloof me, ik heb niet zoveel met baby's, maar als mijn schoonzus/zus gaan baren, dan vind ik dat voor hen helemaal fantastisch! Enne... dan wil ik samen met mijn broers/zus dat feestje even vieren. Betrokkenheid tonen... het is immers niet niks!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mei 2008 14:42

Sarah was met 4 weken gedoopt, maar het komt ook wel eens voor dat het langer duurt. We hebben meestal iedere maand wel een keer dopen, of er moeten geen baby's zijn 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mei 2008 14:49

't gaat hier om mijn schoonfamilie he...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mei 2008 14:56

natuurlijk is het leuk om gelijk langs te gaan, maar als je de hele week werkt, moet je daar natuurlijk ook wel tijd voor hebben. Mijn beste vriendin is ook pas bevallen en het lukt mij ook pas om daar na 2 weken heen te gaan. Leuk is anders, maar soms lukt het niet eerder.

Op een avond 3 uur reizen en de volgende dag werken trek ik ook meestal niet. Dan ga ik liever in het weekend.

Ik vermoed dat als onze kleine gedoopt wordt dat mn schoonouders alleen komen en mn zwagers en schoonzussen helemaal niet! Ik vraag mij ook af of wij ze gelijk bellen als de kleine geboren wordt....misschien melden we het per sms en zien/horen we hun reactie wel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mei 2008 15:02

Hm. Als je niet echt close met ze bent, dan is het natuurlijk iets heel anders!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mei 2008 15:06

Ze hebben nog geen enkele keer naar mn zwangerschap gevraagd...ik denk dat ze niet eens weten wanneer ik uitgerekend ben. Mn ene schoonzus roept al een half jaar dat ze binnenkort een afspraak zal maken om langs te komen om ons nieuwe huis te bekijken off topique-smile ....

Terug naar “Archief”