Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mei 2008 10:26

oke vandaar :wink: Ben je er bij alle 3 de keren ook 'bij' geweest?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 mei 2008 10:33

Ja bij alle drie ruggeprik gehad. Dus helemaal meegemaakt en m'n man ook.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 mei 2008 12:36

Raar zeg, dat daar zoveel verschil in zit, hier in Roemenie mag je maar twee keer een keizersnee, meer echt niet. En na de eerste keizersnee, moet de volgende ook perse met een keizersnee, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2008 13:15

dat hoeft hier niet perse! hangt af van de reden waarom de 1e een keizersnee was

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2008 16:46

*|Scatie schreef:Ajl: hopen dat 't nog draait! Weet je of het een groot/zwaar kindje wordt?

Op elke echo lag het voor op schema. Dus ik vermoed dat het wel een "grote"wordt. Nu worden aan mijn kant van de familie alleen maar 8 ponders (of meer) geboren, dus ik wacht af...haha. Gelukkig was mn man niet zo heel zwaar, dus ik hoop dat het daar op lijkt.

Hoeveel sectios je mag hebben, hangt af van het aantal verklevingen in je buik. Na elke buikoperatie treedt er littekenweefsel op binnen in je buik. Dit is altijd een risico met een volgende zwangerschap. De arts bekijkt na elke ok of het nog verstandig is om een kleintje te krijgen. Indien de verklevingen toenmenen zal de arts adviseren om geen kinderen meer te krijgen.

Na een sectiomag je nog wel een kind op de "normale"manier krijgen, maar daar zitten weer meer risico's aan. Je mag sowieso niet thuis bevallen,omdat het litteken in je baarmoeder kan scheuren tijdens de weeën en je dan een bloeding kan krijgen. Een aangezien de placenta bij elk kind op een andere plek zit, kan de placenta vast zitten aan het litteken in je baarmoeder. Dat betekent dat de placenta mogelijk operatief verwijderd zal worden.

Als de kleine niet draait dan wil ik mij laten voorlichten over een vaginale stuitbevalling en de mogelijk risico's die daarbij komen kijken. Ik ga dan in iedergevalhet protocol/richtlijn van de Nederlandse Vereniging van Gyn/Obstetrie uitdraaien over stuitbevallingen en de arts daarover met vragen bestoken :mrgreen: .

Maar goed....het kan nog 4 weken uit zichzelf draaien....laten we daar maar op hopen!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 10 mei 2008 17:02

Ik ben ook in stuit geboren :) En via de normale weg!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2008 18:15

Verrassing: mijn schoonzusje is vandaag bevallen van Thijs. Hij is vier weken te vroeg geboren, maar helemaal gezond. Dus vanaf nu is het oom Borkdude en tante Lalagè :mrgreen:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 12 mei 2008 18:23

Gefeliciteerd! Leuk Lalage, heb je het al gezien?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2008 18:31

Gefeliciteerd tante Lalagè! Ben benieuwd hoe je het nu vind, zo'n klein wurmpje. Je postte immers wel eens dat je totaal geen kleine kinderen in je onmiddelijke nabijheid had.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2008 18:35

We waren gisteren nog daar en het is een eind rijden, dus ik denk dat we hem pas over twee weken ofzo gaan zien... waarschijnlijk wordt hij dan ook gedoopt. Ik heb een beetje volle agenda komende tijd dus dan is het lastig om tijd vrij te maken.

Ik ben wel heel opgelucht dat het allemaal goed is gegaan... ik zie nameiljk alleen maar enge verhalen over kinderen met afwijkingen enzo op de televisie.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2008 18:37

over 2 weken pas gaan kijken? Dat meen je toch niet? Voor zulke dingen maken we altijd een uitzondering en gaan zo snel mogelijk. Ik denk dat je schoonzus het ook wel erg leuk zal vinden hoor, als je snel komt. Je bent toch naaste familie?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2008 19:19

euh... wanneer moet ik dat doen dan? Ik moet toch gewoon werken. Ik dacht ook dat ze wel even moeten uitrusten na zo'n plotselinge bevalling. Misschien dat Borkdude er nog wel heengaat vrijdag. Ik weet helemaal niet wat gebruikelijk is joh!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 12 mei 2008 19:28

Gefeli Lalage en Borkdude!

Ik denk dat je schoonzus het fantastisch vind als jullie op bezoek komen, om te mogen pronken met haar zoon :wink:

Wij gaan altijd zo snel mogelijk even op bezoek. Ook m'n broer en schoonzus die anderhalf uur rijden verder wonen komen vaak zsm even langs(en als er bij hun over ong. 6 weken een baby wordt geboren weet ik zeker dat de hele familie van zowel broer als schoonzus(die bijna allemaal in Emmeloord wonen) dezelfde dag of de dag erna op de stoep staan).
Toen m'n oudste nichtje geboren werd was mijn vader op zakenreis in Zuid-Duitsland, die is toen dezelfde dag heen en weer gevlogen.
Alleen m'n broer en schoonzus die in Bangladesh wonen wachten natuurlijk even(kijken dan even met de webcam :wink: ).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mei 2008 19:32

Gefeliciteerd tante Lalage! Ik snap wel dat je nog gewoon moet werken hoor...maar misschien in het weekend?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2008 19:37

gefeliciteerd!!!

ik vond het juist erg leuk als de ouders/broers en zussen al snel langskwamen!! :D

ik ben ook in een stuit geboren... ze wisten niet eens dat ik in een stuit lag... imijn billen kwamen er als eerste uit :lol:

Terug naar “Archief”