hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 mei 2008 12:02

Galateia schreef:Toen wij mijn schoonouders gingen vertellen, dat we bezig zijn met een adoptieprocedure, toen begon mijn man echt op zo'n manier van... nou ja, alsof ik dus zwanger zou zijn, zeg maar.

Sowieso zie ik die mensen zelden en komen we nooit langs, dus het feit dat we zomaar even kwamen aanwippen, gaf mijn schoonmoeder al de overduidelijke hoop, dat dan nu eindelijk het grote nieuws daar was... (en ik zat stilletjes te genieten - heel fout ik weet het - maar ik mag mijn schoonmoeder niet zo). Zij zitten op de bank, mijn man stralend voorzichtig vertellen... dat... en mijn schoonmoeder steeds meer glimmen.... we gaan ADOPTEREN.

BOEM... meteen die hoopvolle blik weg, verwarring alom, wat gekuch, wat gestamel. Maar mijn schoonvader vond het ZO leuk, dat hij meteen opsprong van zijn stoel en helemaal stond te roepen, dat dat precies was wat hij bij ons vindt passen enzo. En dat mens zat daar maar op die bank te kuchen.

Het enige wat mijn schoonmoeder kon uitbrengen was op een gegeven moment de woorden "ow, worden dat dan negroïde kindjes?"

Ow, ik heb genoten :mrgreen:

Dat is toch ook prachtig om kinderen te adopteren, daar hou je toch net zoveel van als eigen kroost, wat zeurt ze toch. Ach troost je, mijn schoonma had ook zon lekkere opmerking. We vertelden dat de 2e onderweg was en dat we nog even gauw gingen verbouwen.
Wat was haar reaktie: weet je wel wat dat allemaal kost?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 12:20

Laatst waren we bij m'n ouders aan het geinen: mijn broertje heeft z'n rijbewijs gehaald, m'n zusje krijgt kinderen (nu nog niet hoor, ze is 21) en ik ga promoveren (euh... dat schijnt de bedoeling te zijn). Ieder z'n ding toch :)

Mijn schoonmoeder wilde echt heeeeel graag oma worden en daarom ben ik zo blij voor haar dat ze het wordt. Ik ben wel bang geweest dat het nooit zou gaan gebeuren...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2008 12:33

pol schreef:Dat is toch ook prachtig om kinderen te adopteren, daar hou je toch net zoveel van als eigen kroost, wat zeurt ze toch. Ach troost je, mijn schoonma had ook zon lekkere opmerking. We vertelden dat de 2e onderweg was en dat we nog even gauw gingen verbouwen.
Wat was haar reaktie: weet je wel wat dat allemaal kost?

Haha, JULLIE gingen toch verbouwen, zij niet :mrgreen:

Nou, mijn schoonmoeder had wel heel graag een biologisch kleinkindje gehad, hoor. Van mijn zwager en zijn vrouw weet ik het zo net nog niet: zij is heel anti en vooralsnog wil ze helemaal geen kinderen. Ik heb dan nog twee schoonzusjes, maar die zijn niet aan de man, waarvan ik vrees dat eentje dat ook nooit zal komen.

Eigenlijk bleven alleen mijn man en ik over als DE kans op kleinkinderen. En ze heeft het vaak gehad over hoe graag ze op de vrouwenvereniging eens wilde showen met foto's van haar kleinkindje, blablabla. En toen we een keer op een verjaardag over namen aan het geinen waren, ging het over namen voor baby's. Dus toen zei ik, dat ik wel honderd mooie meisjesnamen kon bedenken, maar geen jongensnamen. Toen zei zij ineens: "je kunt je zoon altijd nog Henk noemen" (zo heet mijn schoonvader.

Ze is er echt zo mee bezig geweest. Heeft al haar zussen (en dat zijn er vele) al op me afgestuurd om polshoogte te nemen. En tja, nu moet ze het doen met geadopteerde kindjes, die toch echt niet Henk zullen heten :wink:

Geen idee wat ze ervan vindt. Via mijn schoonzusje weet ik dat ze gezegd heeft het wel leuk te vinden, maar het ook jammer te vinden dat er geen eigen kind zal komen om de 'lijn' voort te zetten.

En verder praat ik niet met haar en zij niet met mij. Dus dat scheelt enorm. En wat ze er dus echt van vindt... ik zal het nooit weten, denk ik :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 12:57

Galateia schreef:En tja, nu moet ze het doen met geadopteerde kindjes, die toch echt niet Henk zullen heten :wink:

*proest* een donker kindje dat Henk heet... neh ;) Dat is net zo gek als een Chinees die Willem heet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2008 13:18

pppppffffftttt..... zeg!

Toen mijn oma hoorde dat een van mijn zussen zwanger was (die waren al een aantal jaren getrouwd, maar m'n zus en zwager waren er nog niet echt aan toe) zei ze van: ja, ik zat al te denken, kunnen ze nou geen kinderen krijgen! :roll: :roll: Alsof je snel kinderen moet krijgen!

Ik ben erg benieuwd naar haar reactie als een van haar kleinkinderen geen kinderen kan krijgen en dat ze te horen krijgt dat ze geen adoptie willen!!!

Wij willen wel kinderen, wonen nu samen en willen het eerste jaar echt van elkaar genieten. Komt het? dan is het zeker welkom!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 09 mei 2008 13:39

Vreemd is dat, sommige mensen verwachten gewoon dat je na je trouwdag direct zwanger raakt. Zo heeft één van m'n zussen eens de vraag gekregen of ze aan de pil was, omdat ze na een jaar (nog) niet zwanger was. Belachelijk toch?

Een andere zus heeft 2 kinderen, en kreeg na de laatste gezondheidsproblemen. De arts raadde haar aan om eventuele volgende zwangerschappen te voorkomen. (omdat haar lichaam dat niet aankan). Na een paar jaar zei 'n buurvrouw van d'r: 'Dat jullie ook al meedoen aan die moderne kinderbeperking had ik toch echt niet verwacht'. Wat kunnen mensen anderen pijn doen, met zulke opmerkingen.

Wat mezelf betreft: ik ben dol op kinderen, en zou in de toekomst best een groot gezinnetje willen. :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2008 13:49

lomp he!! :x

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2008 14:40

Niemand verwacht dat wij snel na ons trouwen zwanger worden, en zelfs mijn oma zei:' Ach meid, blijf lekker even samen, heerlijk toch.'
maar de hele familie gelooft absoluut dat wij geen 10 jaar wachten. Aan mij bieden ze van alles aan. Toen mijn neefje 6 jaar geleden geboren werd, kocht mijn oma alles nieuw, buggy, ledikantje, badje, kinderstoel. Alles. Nu wil ze dat allemaal aan mij geven.
Tenminste, dat zegt ze, heel wijs, niet tegen mij, maar tegen mijn moeder. 'He, als Fem kinderen kan krijgen en ze is in verwachting, dan mag ze bij mij alle spullen halen hoor.'
Mijn tantes doen lekker mee, en mijn moeder zegt ook tussen neus en lippen door dat ze het wel heel erg leuk zou vinden om oma te worden. 'maaaar...' voegt iedereen er aan toe:' samen zijn is ook genieten, dus voor ons hoef je niet te haasten, maar leuk vinden we het wel.'

Zucht....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mei 2008 22:14

Galateia. jouw en mijn schoonmoeder zouden best familie van elkaar kunnen zijn :mrgreen:

maar volgens mij hebben wij geen Henksels in de familie.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 mei 2008 14:57

jamillah schreef:Je kan ook gewoon thuis achter de computer gaan zitten Smurf..

NB: een middag oppassen, een uurtje 8) Nee hou jij het voorlopig maar bij je grote kind, want ik kom niet naar Nunspeet om op te passen :mrgreen:

Het is niet alleen bij jou oppassen, zoals je weet :wink:

Inderdaad, één grote is meer dan genoeg 8)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 mei 2008 22:07

MissF schreef:Mijn tantes doen lekker mee, en mijn moeder zegt ook tussen neus en lippen door dat ze het wel heel erg leuk zou vinden om oma te worden. 'maaaar...' voegt iedereen er aan toe:' samen zijn is ook genieten, dus voor ons hoef je niet te haasten, maar leuk vinden we het wel.'

Zucht....

Irritant hè zulke dingen.
Mijn moeder heeft daar ook zo'n handje van.

Galateia schreef:Toen wij mijn schoonouders gingen vertellen, dat we bezig zijn met een adoptieprocedure, toen begon mijn man echt op zo'n manier van... nou ja, alsof ik dus zwanger zou zijn, zeg maar.

Sowieso zie ik die mensen zelden en komen we nooit langs, dus het feit dat we zomaar even kwamen aanwippen, gaf mijn schoonmoeder al de overduidelijke hoop, dat dan nu eindelijk het grote nieuws daar was... (en ik zat stilletjes te genieten - heel fout ik weet het - maar ik mag mijn schoonmoeder niet zo). Zij zitten op de bank, mijn man stralend voorzichtig vertellen... dat... en mijn schoonmoeder steeds meer glimmen.... we gaan ADOPTEREN.

BOEM... meteen die hoopvolle blik weg, verwarring alom, wat gekuch, wat gestamel. Maar mijn schoonvader vond het ZO leuk, dat hij meteen opsprong van zijn stoel en helemaal stond te roepen, dat dat precies was wat hij bij ons vindt passen enzo. En dat mens zat daar maar op die bank te kuchen.

Het enige wat mijn schoonmoeder kon uitbrengen was op een gegeven moment de woorden "ow, worden dat dan negroïde kindjes?"

Ow, ik heb genoten :mrgreen:

Kan ik me voorstellen.

Wij hebben laatst m'n moeder de stuipen op het lijf gejaagd toen we zeiden dat er in januari gezinsuitbreiding zou komen (we trouwen in september en ma is erg conservatief). Je had die kop moeten zien. :P

En toch is het waar, want vanaf januari passen we een half jaar op twee katten :mrgreen:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 mei 2008 11:12

Ik begrijp serieus niet hoe mensen het in hun hoofd halen om uit naam van de Bijbel hun kinderen zo gigantisch te kwetsen! Hoe zeer het ook jouw mening is dat je niet aan kinderbeperking mag doen (waarom hebben ze er dan zelf geen 20?) en dat je dus vanzelfsprekend een jaar na je huwelijk jee eerste hebt volgens jou, je kinderen mogen nooit de dupe zijn van jouw mening. En als ik iets onchristelijk vind is dat het wel.

Het scheelt heel erg dat mijn vriend en ik nog maar 7 maanden hebben (we gaan over 2 weken samenwonen in een huis waarin ik geen kids wil opvoeden), kinderen zijn helemaal niet aan de orde, ook vanwege mijn leeftijd niet :wink: 21 vind ik een mooie leeftijd en als ik 21 ben zie ik dan wel of mijn lichaam en geest er aan toe zijn en capabel zijn om in ieder geval een poging te doen tot een kind krijgen en zo goed mogelijk op te voeden. En de eerste die zich er mee bemoeid kan een heel grote mond krijgen (qua familie).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 15 mei 2008 11:17

Ik snap ook niet zo waar die mensen zich mee bemoeien. Eigenlijk vind ik het onverantwoord om zodra je getrouwd bent kinderen te krijgen, terwijl je er verder helemaal niet over hebt nagedacht of je het wel wilt. Kinderen zijn onwijs kostbaar, en die neem je niet 'zomaar', die neem/krijg je wanneer je naar ze verlangt. Ik vind het mooi als mensen kinderen krijgen omdat ze een diepe kinderwens hebben, en wat mij betreft mag het dan meteen zodra je er aan toe bent. Maar gewoon maar kinderen baren omdat je nu eenmaal niet aan anti-conceptie doet en wel seks wilt, dat vind ik niet goed.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mei 2008 21:00

Javaca schreef:
MissF schreef:Mijn tantes doen lekker mee, en mijn moeder zegt ook tussen neus en lippen door dat ze het wel heel erg leuk zou vinden om oma te worden. 'maaaar...' voegt iedereen er aan toe:' samen zijn is ook genieten, dus voor ons hoef je niet te haasten, maar leuk vinden we het wel.'

Zucht....

Irritant hè zulke dingen.
Mijn moeder heeft daar ook zo'n handje van.

Ja haha hier nog zo'n familie :mrgreen: mijn oma zei toen ik net verkering had met mijn exvriend: Begin maar nooit aan sex, dat is vies :shock: toen zei ik heel droog: Ja maar oma anders was ik hier ook niet. Wat denkt u nou? Dat de ooievaar nog langs komt? :shock: :mrgreen: pff zeg.... ik snap best dat de generatie van toen het taboe vind maar je moet er ook wel over kunnen praten vind ik.. Ze vinden het leuk om overgrootouders te worden en mijn ouders en schoonouders opa en oma (mijn ouders zouden het dan voor de eerste keer worden, mijn schoonouders hebben er intussen al 7 + een op komst + een stiefkleinzoon)
Ze kijken wel iedere keer naar m'n buik :shock: dat vind ik echt irritant.... We waren laatst op het trouwfeest van m'n opa en oma, en het enigste wat ze deden is op m'n buik letten.... tss... :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 11:31

Wat een gezeur allemaal zeg, kom op, doe eens positief!!! Je kunt je natuurlijk ook een hoop verbeelden!

Ik heb ook weleens te horen gekregen: "wat zat je naar mijn buik te kijken", terwijl ik me daar helemaal niet bewust van was geweest.

Tuurlijk vindt familie het leuk om bij te houden of er kids bijkomen, dat doe je zelf toch ook?

Gewoon niet zeuren, jezelf nergens wat van aan trekken en lekker je iegen gang gaan. Het lijkt hier wel een gefrustreerde-ouwe-wijven-club :oops: :shock: :D
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Terug naar “Archief”