Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 13:04

Ik heb een litteken van 2.5 maanden terug, die is nog steeds rood. Zou dat toch nog wit worden?

Gebruiken jullie ook gezichtscreme? Ik gebruik helemaal niets, maar vraag me soms wel af of dat toch handig is...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 mei 2008 13:07

Ik 's morgens of na 't douchen (dat doe ik nl. meestal 's morgens, naja altijd maar soms ook s avonds nog s... haha vaag!) gewoon dagcreme van de kruidvat. Kost bijna niks en werkt prima.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:10

Lalage schreef:Gebruiken jullie ook gezichtscreme? Ik gebruik helemaal niets, maar vraag me soms wel af of dat toch handig is...

Ja, ik gebruik altijd creme, 's ochtends en 's avonds. Als ik dat niet doe, dan zie ik er geschilferd uit :?

Ik heb creme van de bodyshop, vreselijk duur, maar het enige spul waar ik geen schilfers meer door heb en niet de volgende dag onder de pukkels zit. Dus ik blijf er maar bij. Verder nog een jojoba creme, heel vettig, voor mn hals en kaaklijn. Daar is mijn huid zo droog dat ik dat apart insmeer.

En een oogcreme voor de huid rond mijn ogen. Die is ook heel droog en heeft heel wat te verduren (vanwege al het spul dat ik per dag in mijn ogen moet gieten...)

Verder nog een littekencreme voor een littekentje naast mijn oog. Daar heeft de dermatoloog vorig jaar een plekje weggesneden en dat was heel lelijk geworden. Wordt al mooier, ik denk dat als de tube leeg is ik niet meer hoef te smeren :mrgreen:

Dus: alleem voor mijn gezicht op dit moment 4 cremes :?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2008 13:16

Zijn er ook littekencreme's bij de drogist te krijgen denk je?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mei 2008 13:17

Ik ben in december '06 geopereerd en die arts adviseerde me toen om zeker een half jaar de zon te vermijden. Ik heb vier littekentjes op mn buik, en daar gewoon wat over heen gelegd toen ik in de zon ging.

Overigens heeft het niet zoveel uitgemaakt geloof ik, ze zijn super lelijk geworden, best dik en nog steeds rood, terwijl ze echt mooi gehecht waren. Denk dat ik gewoon lelijk littekenweefsel aanmaak...
Zou er wel mee uitkijken iig!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:18

Gerdien B. schreef:Zijn er ook littekencreme's bij de drogist te krijgen denk je?

Ja, Biodermal volgens mij.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:23

Jannoek schreef:Ik ben in december '06 geopereerd en die arts adviseerde me toen om zeker een half jaar de zon te vermijden. Ik heb vier littekentjes op mn buik, en daar gewoon wat over heen gelegd toen ik in de zon ging.

Overigens heeft het niet zoveel uitgemaakt geloof ik, ze zijn super lelijk geworden, best dik en nog steeds rood, terwijl ze echt mooi gehecht waren. Denk dat ik gewoon lelijk littekenweefsel aanmaak...
Zou er wel mee uitkijken iig!

Dat zou ik dan toch echt even bij je arts aankaarten: dat is gewoon zonde. En er zijn middelen voor, om dat mooier te krijgen. En daar kunnen ze zo een receptje voor uitschrijven!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 13:27

linde schreef:Overigens gebruiken we op mn werk (psych ziekenhuis) een speciaal verbandmiddel om littekens te vervagen, is wel enorm prijzig en is alleen te krijgen op recept.
Ik heb siliconenverband. Dat is alleen erg prijzig en erg omslachtig. Bedoel je dan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:28

Ik heb siliconengel. Voor de kleine littekens denk ik hetzelfde als dat verband? Tenminste: zelfde werking.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 13:31

Siliconenverbend is zo rond de 100 euro. Als siliconengel ook zo duur is, zal het wel hetzelfde zijn :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 13:51

Lalage schreef:Gebruiken jullie ook gezichtscreme? Ik gebruik helemaal niets, maar vraag me soms wel af of dat toch handig is...

Ik gebruik dag- en nachtcreme, toner, gezichtsscrub en maskers van Herbalife (NouriFusion). Die zijn niet enorm duur. Wel duur in vergelijking met Nivea of zo, maargoed, het is echt fantastisch spul! Misschien heb je nu niet het gevoel dat je het nodig hebt, maar sowieso is het goed voor je huid en heb je er 'later' profijt van. Maar reken maar dat als je iets gaat gebruiken het lekker voelt en fijn is!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 15:00

Ik heb een hele goede huid hoor ;) Ik heb weleens creme van de hema erop gesmeerd, maar dat trekt bijna niet in. Als ik dan later mijn gezicht was, voel ik het er nog gewoon op zitten. Dat voelt best vies...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 15:13

Mijn moeder heeft nog nooit cremes gesmeerd en wordt altijd jonger geschat dus ik denk dat je helemaal geen creme nodig hebt.

Ik gebruik het wel, als ik dat niet doe heb ik echt een beetje vette glimkop. Mijn dagcreme zorgt er voor dat mijn huid niet gaat glimmen. Creme van Vichy, overigens.
Dus, dat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mei 2008 15:30

Ik gebruik altijd een dag- en nachtcreme. Het probleem is dat ik een hele gevoelige huid heb en bijna nergens tegen kan. Momenteel reageer ik goed op eucerin. Alleen bij de apotheek verkrijgbaar. Kosten vallen mee ongeveer 17 e per potje. Daar doe ik ongeveer 2 mnd mee.

Ik ben sowieso wel van het smeren....lekker na het douchen. Het liefst heb ik een comlete lijn van een luchtje ( deo, douchegel, bodylotion en eau de toilette). Dan ruik je echt de hele dag lekker. Dat gebruik ik niet dagelijks, maar alleen bij spec gelegenheden. Andere dagen smeer ik mij gewoon in met dove of nivea.

Momenteel ben ik van alles op mn buik aan het smeren om straie tegen te gaan. Tot nu toe helpt het :wink: en ik vind het gewoon ook erg lekker ruiken

Make-up en foundation gebruik ik ook ( bijna) dagelijks. Ook hier weer hetzelfde probleem....ik kan bijna nergens tegen. Daarom gebruik ik darphin. Niet in de winkel verkrijgbaar, alleen bij de schoonheidsspeciliste. Dat spul is echt mega-duur. Foundation kost 50e, maar daar doe ik ongeveer 2 jaar mee....dus dan valt het mee.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2008 15:40

ajl: Mijn man heeft ook zo'n vervelende huid en hij heeft nu Cetomacrogol, dat werkt erg goed. Hij krijgt dat in potten van 1 liter via de apotheek en 't wordt dus ook vergoed. Hij smeert er z'n hele lichaam mee in behalve z'n gezicht (maar dat weet ik niet zeker).
We gebruiken ook het wasmiddel Neutral en hij heeft ook speciale shampoo. Gedoe allemaal he ;)

Terug naar “Archief”