Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:26

Waarschijnlijk bedoelt L'etre dat die van haar er nog niet zo lang zitten, dus of ze er wel mee in de zon mag? Volgens mij kan dat gewoon.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 12:28

Moet je dan niet extra goed smeren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 12:29

Het punt met littekens is, dat wanneer je ze in de zon laat verbranden, ze alleen maar lelijker worden, zeker als ze nog niet zo oud zijn. Insmeren dus!

Verder zijn er diverse littekencremes te koop, ik had er eentje van biodermal, maar ik vond het niet echt wonderen verrichten...

Van de dermatoloog heb ik nu een littekencreme, Dermatix, en dat werkt echt super! Ik heb een littekentje in mijn gezicht, waar hij had gesneden, en het genas echt heel lelijk. Nu, na 1 jaar die creme, is er bijna niks meer van te zien. Gelukkig maar :mrgreen:

Dermatix is alleen wel erg duur (50 euro geloof ik voor een mini-tubetje), dus ik ben blij dat ik hem op recept krijg :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:29

Volgens mij zit er in een litteken geen pigment meer, dus dan kan het ook niet verbranden?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 12:30

rosalie83 schreef:Volgens mij zit er in een litteken geen pigment meer, dus dan kan het ook niet verbranden?

Dan verbrandt het dus juist extra hard!!!!! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 12:30

maar dat zal wel niet geschikt zijn voor een litteken als die van mij (je kunt nl. m'n vingertopje van m'n duim er gewoon in leggen, zo diep).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 12:31

rosalie83 schreef:Waarschijnlijk bedoelt L'etre dat die van haar er nog niet zo lang zitten, dus of ze er wel mee in de zon mag? Volgens mij kan dat gewoon.

Nee nee, niet doen! Als je wilt dat ze mooier worden, dan echt niet doen!!! Je litteken zal juist extra snel verbranden, sneller en anders dan de rest van je huid eromheen. Daardoor wordt die huid uiteindelijk heel anders, en dus wordt je litteken alleen maar meer zichtbaarder in de loop van de tijd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 12:32

Evelien schreef:maar dat zal wel niet geschikt zijn voor een litteken als die van mij (je kunt nl. m'n vingertopje van m'n duim er gewoon in leggen, zo diep).

Nee, dat is te extreem (moet je de hele tube erin stoppen :wink: )!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 12:33

Galateia schreef:
Evelien schreef:maar dat zal wel niet geschikt zijn voor een litteken als die van mij (je kunt nl. m'n vingertopje van m'n duim er gewoon in leggen, zo diep).

Nee, dat is te extreem (moet je de hele tube erin stoppen :wink: )!

hehe :mrgreen:

ach k heb er geen last van...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:33

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Volgens mij zit er in een litteken geen pigment meer, dus dan kan het ook niet verbranden?

Euh...

Zit nu na te denken over een eigen litteken, die wordt wel zichtbaarder naarmate ik bruiner wordt, want hij blijft wit. Maar het verbrandt nooit. Hoe kan dat dan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 12:36

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:

Euh...

Zit nu na te denken over een eigen litteken, die wordt wel zichtbaarder naarmate ik bruiner wordt, want hij blijft wit. Maar het verbrandt nooit. Hoe kan dat dan?

Geen idee, maar er is iets mee. Ik ben geen dokter, misschien dat het is omdat de huid eromheen wel verbrandt/verkleurt en daarom anders wordt, en de nieuwe huid van het litteken niet. Geen idee. Mijn dermatoloog heeft het me uitgelegd, maar ik weet alleen nog, dat ik ervoor moest zorgen dat het niet zou verbranden ofzo.

Mijn litteken is trouwens weleens verbrand hoor. Knalrood. En de rest niet... dus misschien ligt het aan jou :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 12:41

Galateia schreef:Mijn litteken is trouwens weleens verbrand hoor. Knalrood. En de rest niet... dus misschien ligt het aan jou :mrgreen:

Dat zal dan wel ja :P

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 mei 2008 12:47

Volgens mij (als ik me er ook even mee mag bemoeien :mrgreen: ) verbrand een litteken alleen in de eerste 6 tot 8 weken na ontstaan, dan mag het idd ook niet in de zon omdat het dan ook 'in kan branden' en dus een heel lelijk litteken wordt. Heeft te maken met de irritatie van de huid, je moet trouwens wel verder beschermen dan het litteken zelf...zo'n cm rand erom heen want ook dat is een geirriteerd deel...

Overigens gebruiken we op mn werk (psych ziekenhuis) een speciaal verbandmiddel om littekens te vervagen, is wel enorm prijzig en is alleen te krijgen op recept.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 12:54

Mijn littekens blijven juist wit. Als ik in de zon heb gezeten dan zit je precies een witte streep van mijn litteken(s)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mei 2008 12:56

zover ik weet verbranden littekens niet hoor heb er genoeg en die blijven gewoon wit

Terug naar “Archief”