Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 mei 2008 10:28

Ik koop eigenlijk niet vaak kleding. Komt vooral doordat ik kritisch ben: vind heel veel dingen niet mooi, en wat ik wel mooi vind, vind ik vaak weer te duur. Heel onhandig :?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 10:29

L'être extraterrestre schreef:Euh, ik koop 1 kledingstuk voor €160,- :oops: :oops: Oké, dat is dan een broek en ik heb maar 3 goede broeken, waarvan 1 winterbroek en 1 zomerbroek van €20,- maar dan nog.

Nou, heel soms koop ik ook weleens een hele dure broek. Want ik kan nooit broeken vinden die lang genoeg zijn. Ik ben 1 meter 80 en heb erg lange benen. Mijn zus heeft precies hetzelfde en we gaan weleens samen op broekenjacht, echt van Amsterdam tot Maastricht. En een broek mag dat dus wel kosten.

Verder koop ik veel op speciale verkoopmomenten, in magazijnen van verschillende kledingmerken. Dan kun je al de meest mooie kleidngstukken kopen voor 9 euro. Mijn kast hangt er vol mee. Leuk shoppen is er dan niet bij: het zijn meer gevechten :wink:

En wanneer je die leuke kleding dan moet dragen: gewoon, naar een verjaardag, als je uitgaat, noem maar op.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 10:30

Voor een broek geef ik ook het meeste geld uit. Dat moet gewoon helemaal goed zitten, zó belangrijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 10:36

ik draag het liefst rokjes.... (om zo m'n achterwerk te verstoppen).... :oops:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 10:41

rosalie83 schreef:Voor een broek geef ik ook het meeste geld uit. Dat moet gewoon helemaal goed zitten, zó belangrijk!
Ik heb, even kijken, 2 februari een broek gekocht van replay. Die broek was gewoon echt te duur (€150,-, kan er wel een geheim van maken maar dat kosten die broeken toch van dat merk dus er zullen meer mensen dat weten :wink:) Nu, 2 maanden verder, zakt dat stomme ding van m'n kont af, of ik nu een riem omdoe of niet, lubbert hij en zitten er enorme knieën in. En dat gebeurd echt altijd. Broeken van €60,- doen het, broeken van replay, Gstar, Forecast... Het is echt té irritant.

En ik heb weer een ander probleem. Ik heb vrij stevige bovenbenen in verhouding tot mijn achterwerk en mijn heupen. Dat betekend dat ik op mijn heupen 36 (26) nodig heb en bij mijn bovenbenen 38 (27) als ik niet een superstrakke broek wil.

@Evelien, om bijna dezelfde reden draag ik lange broeken en nooit rokken/jurkjes, om mijn benen te verstoppen :wink:
Laatst gewijzigd door L'être extraterrestre op 08 mei 2008 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 10:42

Pfff, zulke dure broeken koop ik niet ;)
Ik heb 1 merk waarvan ik de broeken goed pas, en die zijn meestal 40 a 50 euro. Dat heb ik er dan ook wel voor over.
Ik koop wel veel rokjes, maar die kosten zelden meer dan 20 euro. (en ik heb zelden rokjes aan, maargoed)

Shirtjes koop ik erg graag bij bijvoorbeeld sting voor een tientje. Met grappige teksten enzo. Pas dan een jurk gekocht die voor mijn doen echt heel duur was. Maar nu hangt het ding in de kast, en moet ik steeds van mezelf bedenken wanneer ik hem aandoe, want ja, hij was zo duur, dus moet ik hem wel veel aan doen.
maar ik draag amper rokken en jurken. Alleen op een feestje ofzo.
Ik koop liever wat meer en goedkoper, zodat ik het niet heel erg vind als ik het niet elke dag aan heb (bij wijze van)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 10:44

Grappig, ik koop juist liever wat minder en dat het dan perfect zit!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 10:45

@MissF, dat heb ik ook :wink: Bij de Vero Moda een enorm lekker zittende witte broek gekocht van €20,- Echt zo blij mee! (voor zo lang het duurt want hij zakt nu al gigantisch af en een maat kleiner hebben ze niet) En had ik maar een broekenmerk wat ik zo goed pas voor dat geld dan zou ik gelijk 4 broeken kopen ofzo :wink:

Oh, en voordat iedereen gaat denken dat ik enorm slank ben ofzo, dat ben ik niet :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 mei 2008 10:46

Nee, zoveel geld geef ik echt niet uit aan kleding... Hier in Roemenie kan ik niet echt goede kleding vinden, niet echt mijn smaak zeg maar. Toen ik vorige week in NL was heb ik wat kleding gekocht, bij Zeeman en Hans textiel, ideaal. Broeken zijn in Roem. helemaal een probleem, ik heb waarschijnlijk geen roemeens figuur :wink:
Maar nu hebben ze hier sinds kort een Chinese winkel geopend, wie weet vind ik daar wat.

Maar veel geld aan kleding, dat echt niet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 10:52

Broeken zijn een ramp. Vooral spijkerbroeken, dat komt echt zo nauw!
Marnix is één keer meegeweest op spijkerbroekenjacht... arme jongen ;)
Verder ben ik fan van de legging in de mode! Want nu draag ik echt wel eerder rokjes en jurkjes. Dat deed ik normaal bij voorbaat al niet als ik wist dat ik die dag nog op de fiets moest bijvoorbeeld. Met een legging eronder maakt dat niet zo heel veel meer uit :)
De duurste broek die ik ooit kocht was 80 euro denk ik, meer geef ik er echt niet aan uit. Meestal rond de 60, want goedkopere broeken sluiten meestal te laag en dat zorgt weer voor een centenbak etc. Zucht...
pobody's nerfect

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 11:05

Broeken zijn voor mij ook een ramp!! Pasgeleden eindelijk een keer een goed zittende spijkerbroek van Esprit gekocht, maar heeft me wel een paar dagen winkelen gekost. Het was dan ook niet de goedkoopste broek, maar ja, kan er wel weer ff mee door hoop ik.

Verder draag ik vaak rokjes, vind ik bij mij zelf leuker staan. Moet nu wel iets zuiniger aan gaan doen, want ik koop gerust iets wat helemaal niet praktisch is en waarvan ik na 3 weken spijt heb. Kga nu maar meer voor de basic dingetjes zodat ik meer kan combineren.
Bij Vero Moda lukt het mij nooit om te slagen, tis gewoon mn smaak niet met die knalkleuren/schreeuwteksten enz. Sting is wel favoriete winkel vooral ook om de lkkr goedkope en tog goeie tshirts!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 mei 2008 13:26

Mijn duurste broek is volgens mij 35 euro van de C&A. Is voor mijn doen al een hoop geld. En hij zit prima! Naja nu eigenlijk een klein beetje te strak aan m'n bovenbenen, vandaar dat er vanaf volgende week maar even een paar kilo's af moeten.
'k Wil eigenlijk vanavond of morgen nog ff shoppen voor zomerkleren. wat t-shirts, rokje en een broek ofzo.
Hebben jullie altijd een riem om? Ik moet er eigenlijk altijd een om hebben. 'k Heb brede heupen en bovenbenen, misschien dat 't daar door komt? Je zou eigenlijk zeggen dat 'ie dan wel moet blijven hangen :mrgreen:

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 13:49

Ik heb niet altijd een riem aan, soms wel omdat mijn broeken anders afzakken :| Voor de rest vind ik wel dat ik veel geld aan kleding uitgeef, maar ik koop niet extreem veel kleren. Ik vind het belangrijk dat ik kleding mooi vind en dat de kwaliteit goed is. Sommige jurkjes en rokjes hangen al jaren in mijn kledingkast en als ik het dan weer aantrek worden ze juichend begroet door mijn familie en vrienden: ooooh, daar is de stippenjurk weer! :D

Maar dan zijn het vaak wel rokken van rond de 75 euro, broeken vaak van esprit of ergens in de uitverkoop. Meestal een aantal tegelijk en dan laat ik ze korter maken. Blousjes en poloshirtjes koop ik soms ook duur(gaat ook jaren mee) en gewone shirtjes koop ik bij de hm en gaan dan ook niet zo lang mee. Als de kleur verwassen is, koop ik gewoon nieuwe.

Meestal zie ik er wel goed gekleed uit, ik durf me op straat niet te vertonen in een joggingpak ofzoiets. Scheelt dat in mijn woonplaats de meeste mensen netjes gekleed gaan, dus dan word je ook weer zo nagekeken.

Verder ben ik dol op schoenen, tassen en jasjes. Dan wil ik ook graag mooie spullen, maar wel met mate.
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 13:53

Ik heb nooit een riem nodig. Of ik moet weer es afgevallen zijn en mijn broeken zijn opeens een maat te groot (maar ach, dat is na een aantal maanden ook wel weer goed ;)
Ik heb een mannenfiguur, weinig heupen. En een buikje. Dus broeken zitten bij mij altijd wel goed, behalve rond mijn heupen, daar zijn ze te wijd. Daarom heb ik ook maar 1 merk waarvan ze echt lekker zitten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 mei 2008 15:50

lammetje schreef:
kwebbel schreef:
Loucom schreef:Af en toe keer met verjaardag wat mascara. Doe ook met gemak een jaar over mascara.

Panty's, leggings ect doe ik ook niet aan en scheelt ook in de kosten en dat maak ik dan weer goed door keer een leuke trui ofzo te kopen.
wat draag je dan in de winter?? of draag je nooit rokken? dat kan ook :wink:

Als je precies de goede lengte koop zodat het met laarzen aan niet opvalt kun je best zonder panty's doen. Maar ik geef toe, bij sommige kleding heb ik liever een panty aan dus dan draag ik ze wel, maar echt minimaal! Vind ze niet lekker zitten, altijd een ladder oid en qua warmte scheelt het echt niet veel, die afzakdingen :| :wink:

Ik draag in winter gewoon rokken en dan laarzen eronder zoals lammetje zegt. Heb ze alleen aangehad met werk dat ik deed, was het verplicht verder niet, en daar werk ik nu niet meer.
Leef je droom.

Terug naar “Archief”