Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mei 2008 22:30

*Annet* schreef:jullie met je huishoudschoonmaakpraat!

ik ben lekker aan het buiten spelen of op het strand of what ever

nu schijnt de zon, misschien maar alleen deze week in heel het jaar, daar moet je van profiteren!!!!

Annet, je hebt zo enorm gelijk 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 mei 2008 22:34

Juist! Ik lag vanochtend/vanmiddag een paar uur tegen de dijk aan de Oosterschelde. Gezellig bijkletsen, lezen, zonnen, genieten!
Daarna heb ik er véél te lang (lees: 5 uur) over gedaan om met de trein in Ede te komen. Hoera voor de NS.
Gevolg: mijn kamer is nog steeds een puinzooi van het heen en weer racen. Tas inpakken, kast leegstruinen om zomerkleren op te duikelen, alles heen en weer gooien en snel weer weg moeten.
Whatever. Morgenochtend schijnt de zon weer, raam wijd open en stapelen maar.
Genieten van het weer is zo lekker 8)
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2008 23:35

En toch zijn er nog mensen die het presteren te klagen over de 'warmte', potvolblommen dan krijg ik toch echt de neiging om een Duits zuurdesembroodje voor hun sietermieter te gooien :roll: En ja, die zijn heel erg hard inderdaad 8) Het is droog, er is zon, waar praten we nog over?!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 07 mei 2008 23:44

Over mensen die moeten werken in ruimtes waar het 30 graden is? En wat denk je, als dit weer 2 weken aanhoud gaan de prijzen voor het brood omhoog schieten en zitten we de rest van de zomer met een probleem omdat de gewassen niet kunnen groeien.

Verder is het heerlijk hoor.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2008 07:19

kijk dat de prijzen enzo omhoog gaan maak ik me niet druk om, de winkeliers verzinnen toch elke keer wel een smoes om de prijzen omhoog te doen en even later weer een prijzenoorlog te starten. Dat is gewoon commerciële stunten.

Maar dat mensen klagen over dit weer vind ik schandalig. Je hebt gans en al gelijk smurf. Ze lopen lekker over de markt (toch?) te slenteren, relaxxxx. Heb dan melij met mijn man die een overall aan heeft en die niet uit kan/mag doen en op het dek van een schip in de brandende zon zit te lassen. En met nog zovele mannen meer.

Het is toch een wonder dat God ons zulk mooi weer geeft na zoveel regen?!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 07:23

Smurffie en Annet, jullie hebben helemaal gelijk. Het is gewoon prachtig, dit weer. En om er over te gaan klagen... dat snap ik niet. Bovendien is het niet echt iets wat we in de hand hebben, ofzo. Het weer is gewoon het weer, en deze week hebben we gewoon prachtig weer.

Het zonnetje, schijnt de lucht is blauw.... wat willen we nog meer? zon10

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2008 07:32

ow ja en ik buit mijn jongens uit: elke morgen mogen/moeten ze beneden stofzuigen. Het is vakantietijd dus ze mogen ook wat doen. De oudste gaat richting pubertijd, je moet hem horen, wat een commentaar. Lachen, want hij doet het toch.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 07:33

*Annet* schreef:ow ja en ik buit mijn jongens uit: elke morgen mogen/moeten ze beneden stofzuigen. Het is vakantietijd dus ze mogen ook wat doen. De oudste gaat richting pubertijd, je moet hem horen, wat een commentaar. Lachen, want hij doet het toch.

:mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2008 07:36

*Annet* schreef:jullie met je huishoudschoonmaakpraat!

ik ben lekker aan het buiten spelen of op het strand of what ever

nu schijnt de zon, misschien maar alleen deze week in heel het jaar, daar moet je van profiteren!!!!

hihi ik ook... het huishouden komt later wel... alleen elke dag ff de kamer zuigen (is hier buiten voor op straat een zandbende omdat ze met e weg bezig zijn) dus zuigen is elke dag nodig.... maar verder...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 mei 2008 09:29

jullie vinden het huishouden zonde van je tijd, maar refowebben niet :mrgreen:

Ben et er verder helemaal mee eens, ik doe ook weinig in huis, er wordt toch veel meer buiten geleefd en de gordijnen zijn dicht ivm de zon :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 09:32

Nou, weet je wat wel irritant is van de zon: als ie de woonkamer in schijnt, dan zie je al dat stof zo liggen. Dus... gordijnen dicht en pas weer open als de zon onder is 8)

Voor alles bestaat een simpele oplossing :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 09:32

Waarom is het erg dat mensen dit weer niet fijn vinden?
Niet iedereen vindt warm weer fijn.
Ik persoonlijk vind het heerlijk, maar mijn vriendin mag absoluut niet in de zon, voor haar is het gewoon balen dit weer. En van mij mag ze dat best zeggen. Net als heel nederland zeurt als het regent.

Ik doe ook niks. Gister aan het strand gelegen, vandaag heb ik geen zin, morgen moet ik werken. Komt dan volgende week wel weer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 09:38

MissF schreef:Waarom is het erg dat mensen dit weer niet fijn vinden?
Niet iedereen vindt warm weer fijn.
Ik persoonlijk vind het heerlijk, maar mijn vriendin mag absoluut niet in de zon, voor haar is het gewoon balen dit weer. En van mij mag ze dat best zeggen. Net als heel nederland zeurt als het regent.

Ik doe ook niks. Gister aan het strand gelegen, vandaag heb ik geen zin, morgen moet ik werken. Komt dan volgende week wel weer.

Ik mag ook niet in de zon... eigenlijk is een korte wandeling van hier naar - noem eens iets - het postkantoor ofzo al niet goed. Maar ik geniet altijd van dit weer. In de schaduw is het ook mooi. Lekker naar de blauwe lucht staren... oelala, ik krijg altijd energie van dit weer.

En ondanks dat ik niet tegen de zon kan, ga ik altijd het liefst naar verre tropische oorden op vakantie. Lekker onder een palboom boven het witte zand in een hangmat naar de zee luisteren... ofzo...

Het leven in de schaduw kent zijn zonnige kanten 8)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 09:43

Mmmm.... puur genieten dit weer! Baal wel dat ik gewoon de hele week moet werken, maar fiets naar me werk deze week (uurtje enkele reis) en zo geniet ik ook van het weer. En zaterdagmiddag heerlijk naar het strand! Vrijdagaaf boodschappen doen, zaterdagochtend wassen en poetsen en dan... GENIETEN!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 mei 2008 09:43

Galateia schreef:
Het leven in de schaduw kent zijn zonnige kanten 8)

O, wat poëtisch 8) .

Terug naar “Archief”