caprice schreef:5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
Twijfel. Wat is oprecht? Dat kan toch niet vanuit jezelf? Het hart wil niet mee.
Ik geloof dat je hart wel mee wil, maar de duivel wil niet dat je mee gaat.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
Twijfel. Wat is oprecht? Dat kan toch niet vanuit jezelf? Het hart wil niet mee.
caprice schreef:Wat nu?
@mic schreef:er is geen geloof zonder bekering
6 vragen:
1. Geloof je dat zondaar bent?
2. Geloof je dat Jezus alle zonden kan vergeven
o aha, ja ik was te snel. Weet je, ikg eloof dat Jezus aan het kruis de zonde van de wereld gedragen heeft. De weg naar de Vader is weer open. het voorhangsel is gescheurd. geen offers meer nodig, want het ene offer is al volbracht! En dat offer was groot genoeg voor alle zonden, of liever, voor de zonde.3. Geloof je dat Jezus zonden wil vergeven van zondaren die Hem daarom vragen?
Zeker weten. IK vind altijd heel treffend wat Petrus antwoord op de vraag van het volk: Broeders wat moeten we doen? Petrus zegt in hand 2:38:"" begin een nieuw leven, en laat u dopen, ieder van u, in de naam van JEzus christus om vergeving te krijgen van uw zonden; en u zult de heilige Geest als geschenk ontvangen. Want God heeft zijn belofte gedaan aan u en aan uw kinderen, en aan alle mensen, hoe ver ze ook wonen, aan zovelen als d Heer onze God roepen zal.""4. Geloof je dat Jezus jouw zonden wil vergeven als je daarom vraagt?
yep en God laat mij steeds meer zonde zien. En het lijkt ook alsof de zonde steeds aantrekkelijker wwordt helaas. Het vlees is sterk, maar ik weet dat wij meer dan overwinnaars zijn in HEm!5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
Hij is in plaats van mij gestorven ja! En daarom mag ik leven!6. En kun je dus geen andere conclusie kunt trekken dan dat Jezus voor jouw rechtvaardiging aan het kruis is gegaan?
Bekeren heb ik gereserveerd voor de bezigheid die ik ieder moment van de dag ongeveer nodig heb: omdraaien en terug gaan op de weg met Jezus. Niet die foute gedachten als ik naar dat meisje kijk, niet die roddel die zo lekker op de tong ligt, niet dat ene liedje met die lekkere beat, niet die mensverheerlijking op de buis, niet die oog-om-oog-tand-om-tand-theorie in praktijk brengen tegen diegene die het toch echt verdient!Als je alle vragen naar eer en geweten oprecht met ja kunt beantwoorden geloof ik dat je bekeerd ben...
hijwel schreef:caprice schreef:5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
Ik geloof dat je hart wel mee wil, maar de duivel wil niet dat je mee gaat.
columbus schreef:quote]
Nee. Het hart wil niet mee. De duivel is ook vijandig, en probeert door de verleidingen in de wereld je van dat belangrijkste af te houden, maar het eigen hart is zo vijandig en staat in de weg. Daarom moet het ook gewillig gemaakt worden (en oprecht).
columbus schreef:klopt ja, mee eens.
Caprice, wat betekent de belofte'Zoekt en gij zult vinden' voor jou?
(ik ben alleen maar nieuwschierig hoe jij daar over denkt, niet om je 'vast' te praten hoor)
caprice schreef:Nee. Het hart wil niet mee. De duivel is ook vijandig, en probeert door de verleidingen in de wereld je van dat belangrijkste af te houden, maar het eigen hart is zo vijandig en staat in de weg. Daarom moet het ook gewillig gemaakt worden (en oprecht).
hijwel schreef:caprice schreef:Nee. Het hart wil niet mee. De duivel is ook vijandig, en probeert door de verleidingen in de wereld je van dat belangrijkste af te houden, maar het eigen hart is zo vijandig en staat in de weg. Daarom moet het ook gewillig gemaakt worden (en oprecht).
Als jij dat zo zegt geloof ik dat.
Maar bij mij was het anders. iets diep van binnen zijn tegen mij: laat alles maar los.. want je bent toch beter uit bij God. dat was mijn nieuwe wil voordat ik kon geloven.
caprice schreef:Ik weet:
- Bij God alleen is het Leven te krijgen.
- De wereld gaat ten onder aan al de zonden en heeft niets te bieden.
- Er is nog genade.
Conclusie: Tot Wie zouden wij anders heengaan?
Zo voel ik het ook, maar als het erop aankomt voel je zo'n vijandschap terwijl je dat niet wilt! Dat is het eigen vlees, de oude Adam.
hijwel schreef:caprice schreef:Ik weet:
- Bij God alleen is het Leven te krijgen.
- De wereld gaat ten onder aan al de zonden en heeft niets te bieden.
- Er is nog genade.
Conclusie: Tot Wie zouden wij anders heengaan?
Zo voel ik het ook, maar als het erop aankomt voel je zo'n vijandschap terwijl je dat niet wilt! Dat is het eigen vlees, de oude Adam.
ja wat staat je in de weg!
Zeg dag tegen je oude adam en volg Jezus
Gewoon doen, niet omdat ik dat zeg maar omdat Jezus zegt: volg mij!caprice schreef:Zeg dag tegen je oude adam en volg Jezus
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, vrees ik.
Hoe moet dat volgens jou?
hijwel schreef:Gewoon doen, niet omdat ik dat zeg maar omdat Jezus zegt: volg mij!caprice schreef:Zeg dag tegen je oude adam en volg Jezus
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, vrees ik.
Hoe moet dat volgens jou?
caprice schreef:Hoe kan dat met een koud hart wat niet verbroken is? Hoe kun je dan Jezus volgen? Als je je zo onbewogen voelt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten