Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 mei 2008 18:17

30 euro maar. Wow hoe doe je dat?
Eten jullie zo weinig? 8)
Wat eten jullie....
En wat koop je van die 30euro?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 mei 2008 18:20

AikonGirl schreef:Ja, die "etcetera" doet het 'm nou juist. :puh:

Hier zo'n 5 euro voor een avondmaal kwijt, 2 pers.
dat is dus 5x7 dagen=€35,-
Nou, dan nog wat fruit, wc papier, shampoo, etc,
en dan kwam ik uit op zo'n €50,- per week.

Nu vaak wat meer kwijt, ivm luiers en melk.

@Scatie, m'n zus moest ook heel veel terugbetalen van de zorgtoeslag,
die kreeg het ook heel lang dubbel. Zou er dus zeker achter aan gaan.

Ik laat m'n man er morgen wel even achteraan bellen. Weinig zin om heel veel terug te gaan betalen. Thnx overigens!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2008 18:39

Funlover schreef:30 euro maar. Wow hoe doe je dat?
Eten jullie zo weinig? 8)
Wat eten jullie....
En wat koop je van die 30euro?

Ik eet normaal, m'n vent erg veel. Maar we eten dus vaak de groenten van het seizoen, doen matig met vlees, kopen (bijna) nooit pakken of flessen drinken en pluizen alle folders goed na :D

Oh ja, we hebben trouwens wel gewoon een koekje bij de koffie, op zondag iets lekkers en gewoon beleg op brood hoor :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2008 18:50

We eten geen koekjes of snoepjes.
Als we echt goedkoop doen, dan kopen we gewoon een grote zak aardappelen, daar doen we een hele tijd mee. En groenten die in de aanbieding zijn. Ik koop geen bloemkool van 3 euro. Bijvoorbeeld broccoli, 80 cent per pond. Dat is meer dan zat voor samen.
Dan nog een stukje vlees. Meestal per kilo, iets van 1 euro per stuk. Dus in totaal nog geen 4 euro. Soms een toetje erbij. Dan redden we 5 euro met zijn tweetjes makkelijk.

Nu doen we dat niet meer zo. Dan koop ik wel eens pakjes van ‚‚n of ander, of uitgebreidere gerechten, of soep vooraf. Maar het lukt best als het moet :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mei 2008 19:10

dat is het 'probleem' vaak, het moet niet dus we doen wat luxer. Hier pin ik echt mn bedrag en red ik het niet, dan eten we int weekend écht goedkoop, liefst iets wat ik al ooit een keer gekocht heb of in de vriezer ligt. Maar das niet zozeer omdat we niet meer kunnen missen, gewoon omdat ik dát bedrag ervoor heb uitgetrokken en vaak de rest van mn geld ook al 'besteed' heb aan wat anders icl sparen!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 07 mei 2008 19:12

lammetje schreef:
kwebbel schreef:
Loucom schreef:Af en toe keer met verjaardag wat mascara. Doe ook met gemak een jaar over mascara.

Panty's, leggings ect doe ik ook niet aan en scheelt ook in de kosten en dat maak ik dan weer goed door keer een leuke trui ofzo te kopen.
wat draag je dan in de winter?? of draag je nooit rokken? dat kan ook :wink:

Als je precies de goede lengte koop zodat het met laarzen aan niet opvalt kun je best zonder panty's doen. Maar ik geef toe, bij sommige kleding heb ik liever een panty aan dus dan draag ik ze wel, maar echt minimaal! Vind ze niet lekker zitten, altijd een ladder oid en qua warmte scheelt het echt niet veel, die afzakdingen :| :wink:

Maar dan nog, in de winter zonder panty's aan vind ik het maar koud! Verder draag ik veel pantys, die koop ik meestal bij de hema. Soms hebben ze aanbiedingen en dan koop ik er wat tegelijk. Ik vind pantys ook netjes staan, het staat verzorgder dan blote benen in sommige gevallen. In de winter draag ik leggings, onder mijn rokje en in mijn laarzen. Lekker warm en ik doe er wel de hele winter mee! Dus dat scheelt weer kosten omdat ik niet aldoor kapotte pantys heb.

Vroeger op school heb ik van een vriendinnetje een truukje geleerd: zij kocht altijd dezelfde pantys, kleur etc. En als ze een panty met een ladder had dan bewaarde zij deze totdat zij nog een panty met een ladder had. Dan knipte zij de kapotte beentjes van de panty en trok 2 pantys met elk een goed beentje aan. Dan heb je wel 2 broekjes aan, met het scheelt dat je een kapotte panty niet gelijk hoeft weg te gooien!

En make-up, ik kan er juist niet zonder! Een beetje mascara doet wonderen en eyeliner ook! Ik vind het mooi om mijn ogen een beetje groot te maken, staat gelijk alsof ik wakker ben! :D Mascara(Loreal) ben ik 50 euro per jaar aan kwijt, eyeliner heel wat minder omdat ik die van de HM gebruik en daar is de makeup niet heel erg duur. Voor de rest gebruik ik labello met een beetje glans en af en toe lipstick en die zijn dan weer wat duurder :oops:

Verder geef ik echt een vermogen uit aan artikelen om mezelf goed te verzorgen, face wash, tonic, dagcreme, bodymilk, shampoo en conditioner, scheermesjes en parfum. Ik weet niet eens welk bedrag per maand, als ik het zou weten zou ik het misschien niet eens durven zeggen. Weten jullie wat je hier ongeveer per maand aan kwijt bent? Of vinden jullie het onzin om verzorgingsartikelen te kopen?
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2008 19:13

Wij hebben nu ook een bedrag per maand gesteld. Dat bedrag geven we uit, meer niet. Dat is dan voor eten, kleren etc. Dus als ik een keer teveel aan eten uitgeef, dan is het een maand minder of geen kleren o.i.d.
Al is het deze maand even anders, omdat we een tent en zo gekocht hebben, wat eigenlijk van het vakantiegeld moet.
Ik zorg dus dat als ik mijn loon heb, ons saldo op dat bedrag blijft staan. Alles wat over is gaat naar de spaarrekening.

Maar zolang we het nog breder hebben, vind ik het ook niet erg om luxer te eten. Ik vind altijd dat ik niet voor niks werk. Zodra we een keer kids mogen hebben, kunnen we altijd nog zuiniger aan doen hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2008 19:36

Verder geef ik echt een vermogen uit aan artikelen om mezelf goed te verzorgen, face wash, tonic, dagcreme, bodymilk, shampoo en conditioner, scheermesjes en parfum. Ik weet niet eens welk bedrag per maand, als ik het zou weten zou ik het misschien niet eens durven zeggen. Weten jullie wat je hier ongeveer per maand aan kwijt bent? Of vinden jullie het onzin om verzorgingsartikelen te kopen?

Geen idee..hoeveel per maand, maar ik gebruik wel dure make-up. Mascara van 15 euro, oogpotlood van 10 euro, maar daar doe ik dan wel een jaar mee ofzo. En foundation ook 15 euro per flesje, maar toevallig liep ik tegen een partijtje aan die uit de handel ging vanwege nieuwe verpakking, voor 5 euro stuk. Kassa! Ik heb er 4 ingeslagen, wat me dus 40 euro scheelt. Verder heb ik al talloze dagcremes gekocht, maar kwam tenslotte tot de conclusie dat handcreme van nivea de perfecte laag is onder mn foundation 8) Werkt super, zeker omdat ik in de winter last heb van een schrale huid omdat ik buiten werk. Nu heb ik weer 2 flesjes zonnebrand en aftersun gekocht, 20 euro. Ook duur, maar ik ben roodachtig, bleke huid en dus 'licht ontvlambaar' :wink: Oogschaduw heb ik zelden op, lipstick al evenmin. Dan nog bodylotion en parfum (maar dat krijg ik meestal voor m'n verjaardag, koop ik zelf nooit) en wat te denken van shampoo. Je hebt ze voor 1 euro, maar ik kan trots zijn op mn haar zolang ik goede shampoo gebruik..anders is het 1 bos pluis, statisch, stug.

Ik denk dat ik alles bij elkaar zo'n 15 tot 20 euro kwijt ben aan dat soort spul.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 20:13

Haai schreef:Hier zijn we max. E30,- kwijt aan eten enzo, vaak houden we daar nog van over. Totaal (cadeautjes, luiers, kleding etc. meegerekend) besteden we nooit meer als E50,- per week.

Hoe kan je voor 20 euro per week, dus zeg maar 80 euro per maand cadeautjes, luiers en kleding kopen? Als ik kijk naar deze maand hebben we aan cadeautjes twee verjaardagen, moederdag, een bruiloft en twee ziekenhuis-cadeautjes. Dan zit ik dus al aan 80 euro.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mei 2008 20:28

een kado hoeft toch niet duur te zijn? Voor een paar euro kun je al wat leuks kopen....
Per maand kom ik nog niet eens aan 80 euro voor kado's, kleding en luiers hoor.... maargoed we hebben ook niet zoveel verjaardagen, dat scheelt :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2008 20:36

lammetje schreef:een kado hoeft toch niet duur te zijn? Voor een paar euro kun je al wat leuks kopen....
Per maand kom ik nog niet eens aan 80 euro voor kado's, kleding en luiers hoor.... maargoed we hebben ook niet zoveel verjaardagen, dat scheelt :)

Idd :D

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mei 2008 20:51

rosalie83 schreef:
Haai schreef:Hier zijn we max. E30,- kwijt aan eten enzo, vaak houden we daar nog van over. Totaal (cadeautjes, luiers, kleding etc. meegerekend) besteden we nooit meer als E50,- per week.

Hoe kan je voor 20 euro per week, dus zeg maar 80 euro per maand cadeautjes, luiers en kleding kopen? Als ik kijk naar deze maand hebben we aan cadeautjes twee verjaardagen, moederdag, een bruiloft en twee ziekenhuis-cadeautjes. Dan zit ik dus al aan 80 euro.
Maar je kunt cadeautjes ook veel goedkoper doen: lekkere douchegel inslaan als het in de aanbieding is, boeken in de ramsj, etc. Ik geef heel vaak cadeautjes weg, maar nooit duur eigenlijk. (Behalve voor een bruiloft, dan wel groter budget.)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mei 2008 20:57

Ik eet eigenlijk altijd voor 2 euro tot 2,50 euro per persoon, en dat bij de Albert Heijn. :) Als ik alleen voor mezelf kook is het vaak iets duurder, omdat een pakje saus oid even duur blijft. Nu eet ik geen vlees, misschien dat dat scheelt. Vaak een eitje erbij, noten, enkele keer een groenteburger ofzo.
Brood koop ik altijd redelijk duur, met beleg doe ik heel lang, en verder een pak yoghurt en een pak melk per week.

Oja, deze week zijn de quiches bij AH in de aanbieding, en de broccoli-kaas vind ik echt verrukkelijk! En dat terwijl ik een hekel heb aan de meest kant en klaar maaltijden.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 07 mei 2008 23:10

dE bAdEeND schreef:Verder geef ik echt een vermogen uit aan artikelen om mezelf goed te verzorgen, face wash, tonic, dagcreme, bodymilk, shampoo en conditioner, scheermesjes en parfum. Ik weet niet eens welk bedrag per maand, als ik het zou weten zou ik het misschien niet eens durven zeggen. Weten jullie wat je hier ongeveer per maand aan kwijt bent? Of vinden jullie het onzin om verzorgingsartikelen te kopen?
Dat deed ik ook. Ik gebruikte alles van Garnier. Van tonic, reinigingsmelk, oogreinigstonic tot dagcreme. Tot ik een keer in nood zat en een aantal dingen bij de etos kocht. Werkt even goed, is meer dan de helft goedkoper! Nivea kan ik niet tegen en Hema vind ik vies en plakkerig, dus het is wel een kwestie van proberen, maar probeer eens 1 dingetje van een huismerk. Er zit vaak hetzelfde in. Shampoo koop ik wat ik denk dat goed is, laatst van John Fried een fles van €8,- gekocht tegen pluis, werkt het niet. Dat vind ik dan wel echt zonde want €8 voor een fles shampoo vind ik eigenlijk teveel. €5,- vind ik genoeg (doe er wel een half jaar mee). Conditioner ben ik te lui voor, scheermesjes vergeet ik altijd te vervangen dus gooi hem pas weg als scheren zeer gaat doen en dan nog wat later dus ben ik ook niet veel aan kwijt. Ik koop overigens van die blauwe merk scheermesjes (wel goedkoop) en geen scheerspul er bij ofzo. Nergens voor nodig als je onder de douche scheert. (en je mesje scherp is.. :mrgreen: ) En parfum koop ik 1 keer per jaar max €15,-. Word misschien wel anders nu ik een vriend heb.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2008 23:39

Nergens voor nodig als je onder de douche scheert.

Dat kost mij een vermogen aan pleisters als ik geen scheergel gebruik onder de douche :mrgreen: Wéér een nadeel van een enorm gevoelige huid.

Terug naar “Archief”