Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2008 09:37

Maar ach, panty's bij de Zeeman kosten ook niet veel. Of bij het Kruidvat.
Ik draag geen panty's, wel leggings en maillots, maar ook die koop ik gewoon bij Zeeman, die zit om de hoek. Of bij Landgraaf die zit een hoek verder.
Bij dat soort dingen hoef ik echt geen duur spul. Dat maakt me niks uit.
Ik ga tegenwoordig eigenlijk niet meer naar de Aldi. Dat vind ik net te ver. De AH is iets dichterbij. Mijn broertje werkt daar, en die heeft een voordeelbonuskaart. Dus wat ik per maand besteed, daar krijgt hij dan 10 procent extra van bij zijn loon. MEt een maximum van 75 euro ofzo.
Nouja, dan ga ik wel naar de AH hoor voor hem :) (goeie smoes om niet iets verder te hoeven lopen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mei 2008 10:33

kwebbel schreef:
Rijnmond schreef:
Evelien schreef:ik gebruik geen make-up! :oops:
Ik ook niet.

ik ook niet :wink: niet iets om voor je te schamen hoor!!! Ik doe het alleen als ik naar een verjaardag ga dan heb ik wat blosjes :P maar voor de rest niet..

Daar heb ik geen make-up voor nodig ;) Een portje en dan heb ik al een rooie kop haha.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2008 13:53

Lalage schreef:
kwebbel schreef:
Rijnmond schreef:
Evelien schreef:ik gebruik geen make-up! :oops:
Ik ook niet.

ik ook niet :wink: niet iets om voor je te schamen hoor!!! Ik doe het alleen als ik naar een verjaardag ga dan heb ik wat blosjes :P maar voor de rest niet..

Daar heb ik geen make-up voor nodig ;) Een portje en dan heb ik al een rooie kop haha.
haha dan doe ik het liever dan met make-up :wink: ik ben erg wit (geen pigment) dus ja.. je moet wat toch? :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2008 14:07

ik ben ook wit! (sommige mensen vragen me weleens of ik niet lekker ben..... :shock: ) maar gebruik geen spul!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2008 14:07

Evelien schreef:ik ben ook wit! (sommige mensen vragen me weleens of ik niet lekker ben..... :shock: ) maar gebruik geen spul!
hier ook zo :shock: toen ik net op mezelf woonde zeiden ze: "Zorg je wel goed voor jezelf??" :roll: ehmmm.. nee :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 14:08

Als je wit bent hoef je echt niet al te huid vol te smeren met 'spul'. Het helpt soms al als je je ogen aanzet zodat die meer stralend overkomen. Dan zie je er ondanks te wit-zijn toch 'gezond' uit.

Maar ik geloof dat dit weinig met financiën te maken heeft ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2008 14:11

als ik zeg maar mascara gebruik zie ik er nog monstelijker uit! :wink:

en ach ik heb sproeten in m'n gezicht dusss... dan valt het opzich wel mee! :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 14:20

Evelien schreef:als ik zeg maar mascara gebruik zie ik er nog monstelijker uit! :wink:

en ach ik heb sproeten in m'n gezicht dusss... dan valt het opzich wel mee! :mrgreen:

Waarom 'nog monsterlijker'? Anders vraag je een keer iemand die goed kan opmaken om voor te doen hoe je het het beste kunt opbrengen! Als je dat leuk vindt natuurlijk ;)

I love sproeten ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mei 2008 14:24

Ik ben ook de witheid zelve, ik word nooit bruin, blijf altijd wit... (of knalrood, maar daarom mijd ik de zon maar). Tot voor kort schaamde ik me ervoor... maar sinds een paar jaar heb ik geleerd dat wit ook mooi kan zijn en ben ik trots op mijn bleekscheterige voorkomen. En ik ben dol op witte kleding, zeker in de zomer, en je hoort altijd dat je dat dan juist niet moet dragen als je wit bent, maar ik doe het lekker toch. En iedereen vindt het me prachtig staan. Moraal van het verhaal: je bent niet monsterlijk, je bent mooi. :mrgreen:

Maarre, bestaat er niet een topic over persoonlijke verzorging, make-up, kleding, etc. En zo niet, in welk sub-forum kan ik het dan het beste openen? Want ik ben dol op tutten... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 14:25

Galateia schreef:Maarre, bestaat er niet een topic over persoonlijke verzorging, make-up, kleding, etc. En zo niet, in welk sub-forum kan ik het dan het beste openen? Want ik ben dol op tutten... :mrgreen:

Die is er... ik ga ff zoeken!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2008 16:16

ajl schreef:Eigenlijk is het heel vreemd dat er mensen zijn die beslissen om niet te gaan werken, omdat ze anders hun toeslagen kwijt raken :roll: . Mijns inziens zijn die toeslagen tocht voor mensen die te weinig hebben om van rond te komen, maar wel willen werken.

..Ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf... maar voor mij is de keuze dus betaald werk (waar ik dan dus ook wel wat aan over wil houden!!) of vrijwilligerswerk. Me dunkt dat ik dan toch echt niet onterecht aanspraak maak op die toeslagen.
Laatst gewijzigd door Haai op 07 mei 2008 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 mei 2008 16:26

lammetje schreef:
*|Scatie schreef:Volgens mij betalen wij ongeveer 550 euro aan WOZ, afval en riolering. Wij krijgen elk 47 euro aan zorgtoeslag. Waarom dat niet in 1x gaat sinds we getrouwd zijn weet ik ook niet. Als goed is is dat wel bekend bij de belastingdienst.
Naja zal ook wel, anders wel na onze belastingaangifte enzo. Wanneer krijg je dat geld terug?
'k Ga me nu ook ff niet druk maken om geld... donderdag weer loon dus dan zien we wel weer.

Dat zal ik wel even laten controleren, want ik kon dus ook een heel jaar terug betalen, terwijl wij dachten dat het bij de belastingdienst bekend was. Je krijgt echt niet het dubbele, jij moet toeslagpartner worden van je man (of je man van jouw) maar het duurt wel ongeveer 6 tot 8 weken voordat het dan ook weer is doorgevoerd.... Ik kon zo dus wel in de 400 euro terugbetalen dus waarschuw je alvast :?

Oke thnx! Ik laat 't wel ff na-checken!

WIj hadden vorig jaar half mei ons geld, nu hoop ik dat ook weer te krijgen, want het is al uitgegeven :mrgreen: Helaas niet aan leuke dingen, maar wel belangrijk.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 07 mei 2008 17:41

Nou, speciaal voor het forum heb ik eens gekeken wat ik kwijt was aan boodschappen. Het waren gewoon even 'tussendoor-boodschappen'. Je kent dat wel: eten voor 's avonds (2x), een paar wijntjes, wat zuivelproducten, pakje toiletpapier, olijfjes, fetakaas, kauwgom, etcetera. Ik was € 50,- kwijt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 mei 2008 17:53

Ja, die "etcetera" doet het 'm nou juist. :puh:

Hier zo'n 5 euro voor een avondmaal kwijt, 2 pers.
dat is dus 5x7 dagen=€35,-
Nou, dan nog wat fruit, wc papier, shampoo, etc,
en dan kwam ik uit op zo'n €50,- per week.

Nu vaak wat meer kwijt, ivm luiers en melk.

@Scatie, m'n zus moest ook heel veel terugbetalen van de zorgtoeslag,
die kreeg het ook heel lang dubbel. Zou er dus zeker achter aan gaan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mei 2008 18:13

Hier zijn we max. E30,- kwijt aan eten enzo, vaak houden we daar nog van over. Totaal (cadeautjes, luiers, kleding etc. meegerekend) besteden we nooit meer als E50,- per week.

Pas weer eens alle inkomsten en uitgaven goed op een rijtje gezet, en dat geeft toch wel een prettig gevoel (als blijkt dat je inkomsten en uitgaven gewoon goed in evenwicht zijn in ieder geval :mrgreen: )

Terug naar “Archief”