Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 07 mei 2008 16:08

Gebruik altijd beetje mascara en oogschaduw om net iets mooiere blik te krijgen.

Voordeel van trouwen is langzaam aan (3 maanden tijd) bruin kleurtje opbouwen met de zonnebank, daarna weekje Egypte geweest (30 graden) en hier maar weer verder. Ik verkleur niet snel, maar merk wel dat ik nu sneller kleur als normaal. Heb natuurlijk al een onderlaag nog van Egypte (ben 4 weken terug).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2008 16:10

Als ik me goed insmeer word ik best bruin. Mascara gebruik ik van het merk Rimmel. Hele zwarte met extra langmakend zeg maar voor de bovenste wimpers, iets minder heftige voor onderwimpers. Anders vind ik het te nep.
Maar zeker als ik vakantie heb doe ik het niet op.
Als ik werk meestal wel, dan kom ik iets 'strenger' over, wat wel handig is soms :) maar soms heb ik geen zin in dat spul en doe ik het niet op.

Ik ben al wel zover dat ik tegenwoordig alleen maar speciale krullenhaarspullen gebruik. Eerst interesseerde het me totaal niet, maar nu zit het meestal toch beter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 mei 2008 16:57

Ik gebruik op dit moment Andrelon shampoo en cremespoeling (anti-haarbreuk... of 't nu echt helpt, vooral m'n man heeft hier erg last van en ik kan als ik wil elke morgen de stofzuiger over ons onderlaken halen :mrgreen: )
Maar goed, de shampoo ruikt lekker en je haar wordt er lekker zacht van... dus ja :shock:
Douchegel Dove, soms wat anders. Bodylotion Dove. Reinigingsmelk, tonic, scrub geval eigen merk Trekpleister of Kruidvat, oog make up reiniger net zo. Make up meestal van de Hema. 'k Heb nu van dat poederachtige foundation van de Hema, die vind ik wel erg fijn.
Hier ook een lichte huid maar 'k ben al een heel klein beetje verkleurd (nu 't rode weg is :oops: volgende keer maar even goed smeren)
'k Denk dat ik nu even een iets donkerder tintje ga nemen. 'k Neem nu meestal de lichtste tint en die komt aardig overeen met mijn huidkleur.
Ik gebruik bijna dagelijks foundation, klein beetje poeder en blusher, eyeliner pencil en mascare. Soms oogschaduw, soms niks. 'k Heb nu weer een beetje kleur in m'n gezicht. Dan doe ik even snel wat mascare en een lijntje trekken en klaar!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 07 mei 2008 19:32

JialiKelly schreef: Loopt jullie oogpotlood ook zo snel uit, dat je beetje zwarte vegen in de lijntjes onder je ogen krijgt? Of ligt dat aan het crappy merk 8)

Ik gebruik de oogpotlood van HM, volgens mij staat er eyeliner op ofzo maar het is gewoon oogpotlood. De oogpotlood doe ik niet op mijn oogleden, maar op het randje van huid-oogleden. Nadat ik het streepje heb gemaakt, pak ik een wattenstaafje waar make-up remover aan zit en dan haal ik die langs het lijntje en daarna veeg ik met een tissue onder mijn oogleden om de restanten remover weg te vegen en dan blijft het lijntje heel lang mooi :D

Hoop dat het een beetje een begrijpelijk verhaal is!

Verder wordt ook ik nóóit bruin! :| Soms ga ik wel eens onder de zonnebank, maar niet te veel omdat ik denk dat het slecht is. Ik heb ergens gelezen dat het niet uitmaakt of je een dag aan het strand ligt of een kwartier onder de zonnebank, maar weet niet of het waar is. Als ik een kleurtje heb, vind ik het wel weer mooi staan en ik krijg er ook sproeten van. Maar dat ik niet bruin word heb ik inmiddels wel geaccepteerd, soms baal ik er nog een beetje van als ik met anderen op de foto ga en later als ik de foto bekijk geef ik bijna licht :oops:
Dus, dat.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2008 20:01

Galateia schreef:
Evelien schreef:
Galateia schreef:@Evelien: waarom vind je mascara lelijk bij een hele witte huid (of was dat niet wat je zei? Weet niet meer precies... :mrgreen: )

Ik vind een mascara toch wel een beetje bij de basis horen. Het maakt een blik net wat opener. Ik heb best donkere wimpers van mezelf, maar als ik de puntjes dan even met wat mascara aanzet, dan zie ik er meteen stralender en opener uit. Eenvoudige oogschaduw en zonder al te veel gedoe ga je stralend en open de wereld in 8)

nee ik heb niet gezet dat het lelijk is!!!

Ik zei: als IK mascara op zou dan, dan zie IK er nog monsterlijker uit! Snap je?

Owke (wist het even niet meer).
maar je bent toch niet monsterlijk?! Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
- je gebruikt de verkeerde mascara: verkeerde kleur, of verkeerd borsteltje
- je gebruikt je mascara verkeerd: soms bereik je al een mooi natuurlijk effect als je alleen de puntjes van je wimpers een beetje kleurt met mascara. Dan zijn ze langer en net iets voller en dan opent je blik helemaal.

Zelf doe ik alleen 'zware' mascara op (wat voor mij betekent mijn hele wimpers aanzetten met mascara) voor een avond uit, of in de winter ofzo, of met Kerst... je weet wel, bij van die prachtige drama-gebeurtenissen 8)

En verder voor de dagelijkse dingen als werk enzo, gewoon de puntjes van mijn wimpers.

Hehe..zonder mascara ben ik een heel ander mens. Blonde, maar hele lange wimpers. Dus als ik mascara op hebt valt het best wel op. Zo erg dat ik regelmatig complimentjes krijg van mensen of vragen of ze wel echt zijn :mrgreen:
Overigens helpt de zon wel tegen puistjes, vandaar dat ik nu geen foundation meer gebruik. Daarnaast ga ik zweten op mn werk en dan voelt foundation halverwege de dag echt vies aan op je gezicht.

Enneh, ik zie mensen over Dove babbelen: heerlijk man dat spul, ik alle geuren en kleuren heb ik ze al gehad geloof ik :P Owja, ik gebruik ook nog speciale gezichtsreiniging, ook van dove. Af en toe gezichtsscrub en een maskertje van 3 minuten voor mn face. Buiten werken is echt fataal voor je huid, zeker in de winter.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 20:19

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vloeibare eyeliner? 8)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 07 mei 2008 20:23

rosalie83 schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vloeibare eyeliner? 8)

ja, geen succes hahaha. Ik heb niet zon vaste hand :)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 07 mei 2008 20:24

rosalie83 schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vloeibare eyeliner? 8)

Ik heb dat vroeger zó vaak geprobeerd! Maar werd er helemaal wanhopig van, het zat nooit goed en de vloeistof zat dan vaak in mijn ogen. Heb de moed sindsdien opgegeven.

Lukt het bij jou wel dan?
Dus, dat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 20:24

Lorijntje schreef:

ja, geen succes hahaha. Ik heb niet zon vaste hand :)

Hihi ja hetzelfde probleem hier :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2008 20:25

dE bAdEeND schreef:Lukt het bij jou wel dan?

Nee dus :mrgreen: Het is een verschrikking! Maar dan zie je mensen met perfecte lijntjes, duidelijk van een vloeibare variant en dan wil ik dat ook kunnen ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 mei 2008 20:26

Tuttuttut, leuk 8)

Ik heb echt van die periodes... Op vakantie gebruik ik echt bijna nooit make up. Gewoon geen zin en onpraktisch als je ff gauw het water in wilt duiken enzo. Soms draag ik weken bijna niets, maar meestal wel eigenlijk. Bruine mascara, momenteel van Rimmel. Oogpotlood, ook bruin van de Etos. Ideaal, zit een slijpertje achterop dus je kunt m altijd heel makkelijk in een puntje krijgen :) En ik doe altijd een beetje eyebrowpowder. Klinkt stom vind ik, maar scheelt bij mij echt veel. Heb geen superbrede wenkbrauwen ofzo, maar het is nogal karig behaard in het midden van m'n wenkbrauwen en dat ziet er keistom uit. Dus beetje van dat spul erover en het is opgelost. Poeder ziet er wel natuurlijker uit dan zo'n potlood!

Dove heeft inderdaad heerlijke producten.
Verder ben ik groot Etos-fan! Daar haal ik wattenschijfjes, reinigingsdoekjes, scrub, make-up remover (héle goede!), reinigingsmelk en tonic, allemaal eigen merk. Hmm. O en de after sun is ook echt lekker verkoelend van het eigen merk :)
pobody's nerfect

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 07 mei 2008 20:28

rosalie83 schreef:
dE bAdEeND schreef:Lukt het bij jou wel dan?

Nee dus :mrgreen: Het is een verschrikking! Maar dan zie je mensen met perfecte lijntjes, duidelijk van een vloeibare variant en dan wil ik dat ook kunnen ;)

Ja, idd. Een collega van mij is ook zo geweldig opgemaakt, dat zou ik ook wel willen.

Verder gebruik ik niet veel meer make-up dan mascara en oogpotlood. Af en toe lipstick of beetje labello met glans. Opgemaakt met gekleurde wangen en ogen vind ik minder mooi. Als ik flink uitga doe ik wel weer glitter op mijn ogen ofzo, maar dat is dan 's avonds. Ik vind het best lelijk als mensen hun ogen helemaal blauw maken met oogschaduw :mrgreen:
Dus, dat.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 mei 2008 20:52

Ik gebruik altijd een eyeliner pencil en dan ook er even met een wattenstokje bij langs, dan zit 't prima en blijft het ongeveer ook wel een dagje zitten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 07:41

Ik heb vandaag verschillende dingen op het programma staan:

- een gezichtsmasker van dr. van der hoog, zo'n poedermasker, mengen met water, smeren en dan hard laten worden. Geeft me altijd een heel schoon gevoel en mijn huid is daarna echt zo zacht!

- al het overtollige lichaamshaar epileren, lang leve mijn epileerapparaat

- een lichaamsscrub, van de bodyshop, echt zow lekker spul! Cacao-boter-scrub ofzoiets. Dan ruik ik een beetje naar chocola

- een haarmasker: ik heb van de Guhl een amandelolie-masker (gewoon uit een potje), dat meng ik met wat druppels jojoba-olie (dames: amandel- en jojaba-olie zijn echt ZO goed voor je haar). Over vochtig haar verdelen, in een handdoek wikkelen (in mijn turbie-towel 8) ) en dan lekker een paar uur laten zitten. Een beetje in de zon buiten, wordt het lekker warm in die handdoek, nog beter.

Als ik daarna mijn haar uitspoel... oelala... !

En dan, aan het einde van deze dag (ben toch de hele dag thuis aan de studie, hoef nergens heen), dan ben ik overal zo zacht als een baby :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 07:59

Galateia schreef:Ik heb vandaag verschillende dingen op het programma staan:

- een gezichtsmasker van dr. van der hoog, zo'n poedermasker, mengen met water, smeren en dan hard laten worden. Geeft me altijd een heel schoon gevoel en mijn huid is daarna echt zo zacht!

- al het overtollige lichaamshaar epileren, lang leve mijn epileerapparaat

- een lichaamsscrub, van de bodyshop, echt zow lekker spul! Cacao-boter-scrub ofzoiets. Dan ruik ik een beetje naar chocola

- een haarmasker: ik heb van de Guhl een amandelolie-masker (gewoon uit een potje), dat meng ik met wat druppels jojoba-olie (dames: amandel- en jojaba-olie zijn echt ZO goed voor je haar). Over vochtig haar verdelen, in een handdoek wikkelen (in mijn turbie-towel 8) ) en dan lekker een paar uur laten zitten. Een beetje in de zon buiten, wordt het lekker warm in die handdoek, nog beter.

Als ik daarna mijn haar uitspoel... oelala... !

En dan, aan het einde van deze dag (ben toch de hele dag thuis aan de studie, hoef nergens heen), dan ben ik overal zo zacht als een baby :mrgreen:

Woeihhh klinkt sexy...... :oops:

hmmm klinkt lekker!!!! vooral met dit weer is het heerlijk om maskertjes etc te doen! (k heb er ook nog wat liggen, maar dat ga ik za. aan beginnen).....

Terug naar “Archief”