Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 mei 2008 18:11

"Buikpijn valt kleine kinderen prima af te leren
Lichaam en geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, vindt Francien Jellesma, ontwikkelingspsycholoog. Met die overtuiging begon zij
een onderzoek naar lichamelijke en emotionele klachten bij kinderen. Hiervoor benaderde zij zevenhonderd scholieren uit groep 7 en 8.
Veel kinderen hadden last van buikpijn, hoofdpijn of vermoeidheid. "Hoe meer lichamelijke klachten zij hadden, hoe meer negatieve gevoelens en
gedachten zij koesterden. De kinderen met klachten waren vaak een beetje de piekeraars. ... Wel toonde toonde de onderzoekster een
verband tussen negatieve gedachten en klachten. Door negatieve gedachten onder controle te krijgen, namen lichamelijke klachten af.
Piekeren bleek te kunnen worden uitgesteld, waardoor klachten afnamen.
... Ouders moeten klachten met hun kinderen bespreken, en wijzen op
achterliggende problemen. Maar ook niet onnodig problemen oproepen."

Uit de Stentor van vr. 2 mei 2008.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 mei 2008 22:23

Ik ben natuurlijk weer zo stom geweest om vandaag de huisarts niet te bellen. Word dus t/m dinsdag, als het tegenzit donderdag zonder medicijnen :?. Maar veel groene thee drinken, enne maar Rennies gebruiken. Opletten wat ik eet etc.....

Soms helpt diep adem halen wel, maar als ik dat doe, en me moeder hoort het dan is het gelijk; is het weer mis :mrgreen:. Teken dat ik weer erg veel maagpijn/zuur heb.

Heb pas nog ff n kijkje genomen op die website die Rolf 'gaf'. Je moet soms echt in de middeltjes geloven. Bijvoorbeeld;

Depressie
- Eet een banaan of een reep chocola, ga daarna fietsen of wandelen als je het op kan brengen zwemmen.
- Twee keer in de week hardlopen zou net zo veel doen als antidepressivapillen! Je moet even over de drie weken drempel heen, maar daarna.. doe je het bijna voor de lol.. (echt!)

Als dat echt daadwerkelijk zou helpen, dan werden er heel wat minder antidepressivapillen ingenomen. Tuurlijk kan het wel goed voor je zijn, als je je depri voelt te gaan fietsen/wandelen o.i.d. Werd ook wel ns tegen mij gezegd, ga vanmiddag heerlijk van het zonnetje genieten o.i.d. Maarja daar gaat het echt niet van over!

Net zoals bij maagpijn/zuur;
- Een augurk eten. Ik lust best graag augurk o.i.d. maar ik krijg eerder meer last ervan dan minder.
- Of rauwe aardappel, nou ik zie het al voor me :shock:.....
- De huisarts zegt groene thee, op die site staat thee maken van braambladeren.

Tuurlijk zal er ook wel wat zinnigs op staan, wat ook daadwerkelijk helpt. Maarre ik geloof niet zo heel snel in die dingen.....
Wat de toekomst brengen moge........

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 mei 2008 22:38

*Annette* schreef:Heb pas nog ff n kijkje genomen op die website die Rolf 'gaf'. Je moet soms echt in de middeltjes geloven. Bijvoorbeeld;

Depressie
- Eet een banaan of een reep chocola, ga daarna fietsen of wandelen als je het op kan brengen zwemmen.
- Twee keer in de week hardlopen zou net zo veel doen als antidepressivapillen! Je moet even over de drie weken drempel heen, maar daarna.. doe je het bijna voor de lol.. (echt!)

Als dat echt daadwerkelijk zou helpen, dan werden er heel wat minder antidepressivapillen ingenomen. Tuurlijk kan het wel goed voor je zijn, als je je depri voelt te gaan fietsen/wandelen o.i.d. Werd ook wel ns tegen mij gezegd, ga vanmiddag heerlijk van het zonnetje genieten o.i.d. Maarja daar gaat het echt niet van over!

- Een augurk eten. Ik lust best graag augurk o.i.d. maar ik krijg eerder meer last ervan dan minder.

Tuurlijk zal er ook wel wat zinnigs op staan, wat ook daadwerkelijk helpt. Maarre ik geloof niet zo heel snel in die dingen.....
Betreffende link heb ik inmiddels verwijderd. Bij nader inzien kan ik deze site niet aanbevelen.

Ontspanning, zoals in onderstaande post ok aanbevolen, en praten met vrienden/vriendinnen kan soms ook veel goeds doen.
Laatst gewijzigd door Rolf op 03 mei 2008 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 03 mei 2008 08:36

Een rauwe aardappel is, naar ik begrepen heb, giftig, dus zou ik dat zeker niet doen!

Depressieve gevoelens kunnen eventueel opknappen door er eens uit te gaan. Maar een echte depressie los je zo niet op. Volgens mij geschreven door iemand die niet weet wat een echte depressie is.
En chocola eten en zo? Lijkt mij niet - dan kweek je dus het 'emotie-eten' aan en dat is denk ik nog erger dan een dag depri zijn...

Anette ik hoop dat je het volhoudt tot maandag zonder medicijnen.
IK moet zonder een bepaald medicijn doen tegen een huidziekte die veroorzaakt wordt door de zon. En of die er maandag komen is nog maar de vraag, want het medicijn dat ik in de zomerperiode slik is uit de handel.
Dat wordt dus gewoon binnen blijven... :cry:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 03 mei 2008 09:52

Oww balen Annette, sterkte met volhouden ;) Hoop dat het mee gaat vallen.. Hoe gaat het vandaag?

Hmm Riska, binnenblijven met dit weer is ook balen :? Stom is dat, dat ze zomaar dingen uit de handel gooien.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mei 2008 16:53

volgens mij kun je naar de HAP bellen en vragen voor dat medicijn annet
en het daar dan afhalen

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 mei 2008 17:00

*Annette* schreef:Ik ben natuurlijk weer zo stom geweest om vandaag de huisarts niet te bellen. Word dus t/m dinsdag, als het tegenzit donderdag zonder medicijnen :?. Maar veel groene thee drinken, enne maar Rennies gebruiken. Opletten wat ik eet etc.....

Soms helpt diep adem halen wel, maar als ik dat doe, en me moeder hoort het dan is het gelijk; is het weer mis :mrgreen:. Teken dat ik weer erg veel maagpijn/zuur heb.

Heb pas nog ff n kijkje genomen op die website die Rolf 'gaf'. Je moet soms echt in de middeltjes geloven. Bijvoorbeeld;

Depressie

Wat voor medicijn gebruik je Annette?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 mei 2008 19:17

Riska schreef:Anette ik hoop dat je het volhoudt tot maandag zonder medicijnen.
IK moet zonder een bepaald medicijn doen tegen een huidziekte die veroorzaakt wordt door de zon. En of die er maandag komen is nog maar de vraag, want het medicijn dat ik in de zomerperiode slik is uit de handel.
Dat wordt dus gewoon binnen blijven...

Heb het gelukkig goed kunnen volhouden. Had alleen wat meer last van zuur, maar gelukkig weinig tot geen pijn :lol:.

Dat is ff balen Riska!! Stom dat zo'n medicijn dan uit de handel gaat..... is het nog gelukt dan vandaag? Lijkt me niet echt prettig met het mooie weer binnen blijven.

Liesien schreef:Oww balen Annette, sterkte met volhouden ;) Hoop dat het mee gaat vallen.. Hoe gaat het vandaag?

Tis gewoon heel goed gegaan, vorige keer was het gewoon n ramp en was ik beroerd van de pijn. Maargoed heb vanmorgen weer nieuwe gehaald, moes vanmorgen (onverwachts) na de huisarts, heb gister n behoorlijk rare val gemaakt met de fiets, waardoor ik m'n handen open heb liggen ed, het zag er allemaal maar raar uit. Vanmorgen toch maar even na de huisarts, ook voor tetanus, zat veel vuil in de wonden. Kan nu gewoon steeds nieuwe bestellen, hoef ik niet eerst weer te overleggen met de huisarts. Was gewoon m'n eigen domme schuld, had gewoon vorige week ff moeten bellen, maja ik wacht weer tot de laatste pil enja als je het dan vergeet.... moe je zonder doen :P.

liefie schreef:volgens mij kun je naar de HAP bellen en vragen voor dat medicijn annet en het daar dan afhalen

Owke, nouja tis gelukkig niet nodig geweest. En als ik dr wel heel erg last van had gehad, had ik eerst maar ff geprobeerd om op me werk medicijnen te krijgen :P. Moes het weekend toch werken.

Lorijntje schreef:Wat voor medicijn gebruik je Annette?

Omeprazol.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 mei 2008 19:47

Ik heb vanmiddag inderdaad andere medicijnen gekregen. Ben benieuwd of ze net zo goed werken. Uit de bijsluiter maak ik op dat ze dezelfde aandoeningen bestrijden. Enig verschil: ze vallen onder de verzekering, oftewel, de vorige moest ik betalen, deze niet... (nou ja, na aftrek van eigen risico van € 150,- dan, maar die heb ik al (bijna) betaald!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 06 mei 2008 19:57

Laat ik me ook weer eens meldden in dit topic.

Na veel aanmodderen ga ik over een week ook eindelijk naar de internist. Heb al langere tijd last van buikkrampen en diarree. Hierdoor heb ik vaak weinig eetlust en daarom ben ik nu ook afgevallen en ben ik erg snel moe :?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 mei 2008 20:25

Sterkte Keessie, ik hoop dat snel duidelijk wordt dan wat er aan de hand is...

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 06 mei 2008 21:52

Hmmmm, vervelend keessie. Khoop ook dat ze snel weten wat er aan de hand is. Sterkte ermee! Hou ons op de hoogte he ;)

=)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 mei 2008 22:26

@*annette* melk drinken schijnt wel te helpen. Of is dat nu weer wat anders?

@Keessie, succes en sterkte met alle onderzoeken en alles er omheen.

Ik ben vandaag bij mijn reumatoloog geweest en die heeft me nieuwe medicijnen voorgeschreven. Waarschijnlijk doordat ik al teveel maagbeschadigende pijnstillers heb gehad, heb ik snel last van mijn maag. Nu heb ik 1 nieuw medicijn, wat ook weer maagklachten kan veroorzaken, dus heb ik daar weer wat tegen gehad. Het stomme is, ik heb dit middel, Omeprazol, al vaker gehad, dus ik dacht, het zit wel goed. Kom ik thuis, blijk ik de dubbele dosering te hebben (40mg) dan wat ik eerder had, terwijl de helft ook werkt! Maargoed, ik netjes ingenomen, nu was ik misselijk, gevoelige maag, geen eetlust, geen rooklust (kan je nagaan) dus dat word nog wat. Voor bedtijd maar innemen dan?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 07 mei 2008 19:34

Ik heb trouwens voor 27 mei weer een afspraak bij de kinderarts staan. 't Gaat nog altijd niet lekker en het lijkt wel of de klachten steeds vaker komen.

=)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 09 mei 2008 11:44

@ Keessie; Sterkte!! Hopelijk word het duidelijk voor je wat je hebt, en wat eraan te doen is.

L'être extraterrestre schreef:@*annette* melk drinken schijnt wel te helpen. Of is dat nu weer wat anders?

Dat heb ik ook wel ns gehoord, drink wel melk, niet echt heel veel ofzo. Maar kan niet echt zeggen dat ik er minder last door krijg. Als ik m'n medicijnen maar optijd inneem gaat het goed, vanmorgen was ik het vergeten, kom er dan wel achter als ik pijn krijg :P.

L'être extraterrestre schreef:Ik ben vandaag bij mijn reumatoloog geweest en die heeft me nieuwe medicijnen voorgeschreven. Waarschijnlijk doordat ik al teveel maagbeschadigende pijnstillers heb gehad, heb ik snel last van mijn maag. Nu heb ik 1 nieuw medicijn, wat ook weer maagklachten kan veroorzaken, dus heb ik daar weer wat tegen gehad. Het stomme is, ik heb dit middel, Omeprazol, al vaker gehad, dus ik dacht, het zit wel goed. Kom ik thuis, blijk ik de dubbele dosering te hebben (40mg) dan wat ik eerder had, terwijl de helft ook werkt! Maargoed, ik netjes ingenomen, nu was ik misselijk, gevoelige maag, geen eetlust, geen rooklust (kan je nagaan) dus dat word nog wat. Voor bedtijd maar innemen dan?

Ik heb eerder ook 40 mg gehad, eerst 20 mg, hielp niet voldoende, toen naar 40 mg. En langzaam afgebouwd naar 20 mg. Nu kan ik het prima redden met 20 mg. En heb er wel n dag veel last van, dan is het toch meestal het eten, stress/spanning etc.

Ik neem ze 's morgens na het ontbijt in en heb nergens geen last van, je kunt het ff proberen om ze in tenemen voor dat je naar bed gaat. Maar kwam het misschien ook niet door je andere medicijnen?? Als de klachten aan blijven houden dan zou ik toch ff overleggen met je reumatoloog of je soms niet weer 20 mg kan krijgen, eerder hielpen die ook goed en bij de 40 mg, krijg je (waarschijnlijk) de klachten.

@ Liesien; Sterkte meid!! Hoop voor je dat ze nu toch echt wat voor je kunnen doen! Enne succes met je examens :P!!

Terug naar “Archief”