Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 07:47

tsja het is maar net hoe je het bekijkt!!!

ik baalde er wel van dat ik van 10,00 euro in t uur naar 8,00 euro in t uur ging.....

(heb nog nooit loonsverhoging gekregen....) Nu ga ik wel ander werk zoeken (ook ivm lichamelijke klachten) wat beter gaat verdienen!

Maar het is niet leuk om echt op je geld te moeten letten! :|

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2008 08:08

k heb ook altijd hard moeten werken om alles zelf te betalen! mar ja... als je gaat werken vanaf je 13e.. kan je al een aardig zakcentje ehbben om het te betalen!

ik hoor nu o pdit moment van veel mensen de vraag waarom ik niet ga werken, dat is volgens hun finacieel aantrekkelijker.. zo 10.000 euro werken in het jaar!

alles eens gaanb erekenen! maar dan komen we mooi op de koffie.. geen toeslagen meer dan, geen heffingskorting ed.. dus, ik blijf mooi thuiszitten!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 mei 2008 08:12

paprikameisje2 schreef:k heb ook altijd hard moeten werken om alles zelf te betalen! mar ja... als je gaat werken vanaf je 13e.. kan je al een aardig zakcentje ehbben om het te betalen!

ik hoor nu o pdit moment van veel mensen de vraag waarom ik niet ga werken, dat is volgens hun finacieel aantrekkelijker.. zo 10.000 euro werken in het jaar!

alles eens gaanb erekenen! maar dan komen we mooi op de koffie.. geen toeslagen meer dan, geen heffingskorting ed.. dus, ik blijf mooi thuiszitten!

Hier kan ik met mijn verstand niet bij. Okay, misschien heb je bepaalde toeslagen niet meer, maar je salaris is toch altijd meer!?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 08:16

alle kleine beetjes helpen toch? (denk ik maar zo)!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 08:29

Werken naast je studie kan wel, maar je moet toch ook nog studeren. Tijdens de middelbare school moest ik zo hard werken aan school dat ik er geen baantje bij kon hebben. Tijdens mijn studie kon dat gelukkig wel, maar ik kwam wel in de knoop als ik biologievakken ging volgen... dan word je vaak geacht om de hele week aanwezig te zijn: 's ochtends hoorcollege en 's middags practicum. En in het weekend ging ik naar m'n geliefde toe... Voor studies als geneeskunde moet je vaak zo hard werken en ook nog co-schappen lopen en dat soort dingen, dan ken je er gewoon niet zoveel bij werken tenzij je flinke studievertraging voor lief neemt, maar dat wil je ook niet meer met de prestatiebeurs.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 09:20

Ik werkte altijd op zaterdag en zondag. De ene week zaterdag, de andere week zondag.
Dus toen ik nog verkering had met een jongen ver weg, ging ik óf zaterdagavond pas naar hem toe, of zaterdagavond weer terug.
Tja, dat moet dan éénmaal. Al kon ik prima rondkomen van mijn studiefinanciering en het geld van mijn ouders hoor, maar ik vond dat werken helmaal niet verkeerd was, een beetje ervaring opdoen enzo.
Dus volgens mij kan werken naast een studie prima, alleen moeten andere dingen dan wijken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 mei 2008 09:30

heb ook vanaf mijn 13e gewerkt
4 dagen werken 1 dag naar school
elke dag de krant rond brengen op zaterdag ook hele dag werken
en s'avonds hier en daar oppassen,
altijd goed gespaard konden we nu ons huis leuk van inrichten !!
enne had ook nog tijd om mijn paard te rijden en verzorgen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 09:36

Hmm, ik heb er dan nooit van gespaard :) Maargoed, gewoon een oude rijke man treffen ;) (das een geintje hoor ;) )
Ik heb nooit ervan gespaard, maar het is volgens mij best wel mogelijk om naast je studie gewoon te werken. Alleen moet je er dingen voor opgeven en is het niet altijd leuk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 mei 2008 09:39

ehh heb geen rijke man heeft eigen bedrijf dus dan is t ammel anders

maar hoefde niet zoveel leuke dingen op tegeven hoor !!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mei 2008 10:55

Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Ik doe een MBO niveau 2 opleiding, werken en leren, dus ik krijg gewoon betaald voor de uren die ik werk. Maar, ik krijg geen stufie, geen huurtoeslag, geen OV geen enkel ander voordeel. Waarom niet? Nou, omdat ik namelijk 'verdien'. Er word even vergeten dat ik daar 3 rijbewijzen van moet betalen, mijn zorgverzekering, mijn eigen bijdrage die ik standaard in de eerste 3 maanden ieder jaar al kwijt zal zijn en ga zo maar door. En als student moet je dan je studie zelf betalen maar heb je weer een hoop belastingvoordeel. En dan heb je nog de opleidingen waarbij je zoveel maanden stage moet lopen zonder dat je er iets mee verdient en daar verbaas ik me over. Ook dat je daar zelf voor kiest ondanks dat er een alternatief is en dan nog moeilijk gaat doen dat je geen geld krijgt ook.

Maar ach, we gaan toch steeds meer belasting betalen, over alles, en we krijgen er steeds minder voor terug. Ik vraag me af waar al dat geld dan toch blijft!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 10:58

Ik had wel een bijbaan, behalve tijdens mijn stage. Ik werkte eens in de week een middag plus avond. Daar verdiende ik echter geen 500 euro mee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2008 11:15

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:k heb ook altijd hard moeten werken om alles zelf te betalen! mar ja... als je gaat werken vanaf je 13e.. kan je al een aardig zakcentje ehbben om het te betalen!

Hier kan ik met mijn verstand niet bij. Okay, misschien heb je bepaalde toeslagen niet meer, maar je salaris is toch altijd meer!?

nops... als ik kijk heoveel wij aan toeslagen krijgen in de maand! dat keer twaalf.. is nietweinig! misschien moe tik dan nog twee duizend euro missen... laat mij dan maar een koekje minder eten oid... en wat er dan nog afgaat aan oppaskosten..

en ikheb het over een kleine baan.. naast een huishouden! dus voor zo 10.000 euro in het jaar! dan heb ik zoeits! k blijf lekker thuis!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mei 2008 11:15

Vind ik niet zo heel raar als je, bij elkaar opgeteld, 1 dag per week werkt.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mei 2008 11:18

@PPM, vat dit alsjeblieft niet als een belediging op, maar wat is dat toch met vrouwen die het huishouden als een volledige baan zien?

Is het niet heel erg verschillend wat jij wilt doen in een huis, en of jij genoegen kunt nemen met een stofje hier of dara extra? Als je 3 of meer kinderen hebt kan ik het me enigzins voorstellen dat je het niet ziet zitten om ook nog te gaan werken. Maar net als mijn moeder, die werkt een uurtje of 8 in de week, mijn broertje van 10 is nog thuis en mijn broertje van 17, en ik ben er nu dan nog, maar meestal ben ik er niet, en ze vind dat ze het enorm zwaar en druk heeft.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 mei 2008 11:26

ik ben na mijn trouwen gestopt met werken
heb zat te doen mijn man heeft een boerderij
hebben groot huis en veel dieren

en financieel gaat t goed met 1 loon

Terug naar “Archief”