wanneer ??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

denon
Verkenner
Verkenner

wanneer ??

Berichtdoor denon » 03 mei 2008 23:37

mss vreemde vraag maar wanneer maak je wereldkundig dat je iets hebt met iemand ?? (verkering /omgang)

Ken nl al een jaar een meisje , en het is daarmee de laatste tijd behoorlijk serieus , alleen behoort zij niet tot mn vriendengroep (mn vrienden kennen haar helemaal niet )
zelf heb ik er ook een beetje moeite mee , voor mn eigen gevoel is het allemaal wat stiekem , ik heb het erover gehad met haar , maar zij ziet dit helemaal niet zo , want als het dan niks wordt hoef je je immers ook niet te verantwoorden /cq lastige vragen te beantwoorden ? :roll:

zelf lijkt het me voor de relatie beter dat je elkaars vrienden ook kent , je leert de ander dan ook op een andere manier kennen.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 04 mei 2008 00:46

Vragen van omstanders krijg je toch wel als je wat vaker met een meisje om gaat. Kijk het gewoon aan. Om het helemaal gescheiden te houden van je andere vrienden is wat mij betreft ook niet helemaal goed.
Ik zou ze gewoon eens kennis laten maken. Als het serieus word dan zullen ze toch ook met elkaar moeten kunnen opschieten.
En verder, als je niet zelf officieel verkering hebt hoef je het ook niet te melden lijkt me. Gewoon 'een' vriendin moet kunnen. Helaas is 'een' vriendin voor anderen al snel 'de' vriendin kan ik je uit ervaring vertellen :( achteraf hadden ze ook wel weer gelijk dan :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 mei 2008 06:05

Het is niet alleen voor het meisje prettig om je vrienden te kennen, maar het lijkt me ook voor jou belangrijk goed contact met je vrienden te houden. Ik bedoel: Als het dan niks wordt (wat ik natuurlijk niet hoop voor je, maar zo'n zin gebruik je zelf ook) dan sta je nog steeds op goede voet met je vrienden. Ik denk dat er voorbeelden genoeg te geven zijn van mensen die een vriend / vriendin hadden, daar helemaal in op gingen en toen het uit was in een gat vielen, omdat ze al die tijd hun vrienden hadden laten zitten (en dan staat niet iedereen je met open armen op te vangen)

Ik zou ook zeggen: maak kennis met elkaar, dan is dat stiekeme gevoel voor jou ook weg, want dat lijkt me ook heel benauwend.
En omstanders zijn over het algemeen 'perfecte' voorspellers, die zien inderdaad bijna overal een relatie :roll: Nou ja, de tijd zal het leren denk ik dan altijd maar, het gaat tenslotte om jou en de vriendin, niet wat de omstanders zeggen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mei 2008 07:55

Waar ben je bang voor? Dat het weer uitgaat en dat je dat dan ook weer moet gaan vertellen? Weet je, als je het na een jaar nog steeds goed hebt samen en een mooie vriendschap hebt, dan is de kans best groot dat het aan blijft. Aan de andere kant hebben de meeste mensen weleens meegemaakt dat een relatie uitging. Als jouw vrienden horen dat je een vriendin hebt, zullen ze dat vast alleen maar heel leuk vinden om te horen :) (vind ik zelf ook altijd een leuk bericht van anderen) En mocht het dan toch over gaan, dan zullen ze je kunnen troosten. Dus gewoon vertellen en geniet van je meisje :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2008 09:00

Het is wat serieuser schrijf je maar heb je dan ook daadwerkelijk verkering? Bij mij gaan die 2 namelijk echt niet gelijk per definitie op.

Als je verkering hebt, dan vind ik het geen goed teken als je het niet wilt vertellen. Net of jij je er voor schaamd om met die ander een relatie te hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2008 09:03

Gerdien: er zijn ook bepaalde situaties die anders lopen! Een kennis van mij heeft een relatie met een gescheiden man! Zij heeft hele negatieve reactie's gekregen van mensen om haar heen... Maar ook heeft zij positieve reactie's gekregen (zelfs van haar ouders/broers/zussen), terwijl ze dat niet had verwacht! Dus aan de ene kant kan het soms best moeilijk zijn om te laten blijken dat je verkering heb!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2008 09:12

Ingewikkeld allemaal, zeg. Maar waarom zou je je eigenlijk zo druk maken om je omgeving? Er zullen altijd wel mensen zijn die het er niet mee eens zijn, of die het er maar moeilijk mee hebben. Nou ja, die kunnen er dan maar beter aan wennen! Het is jouw relatie, niet de hunne.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2008 09:24

Evelien schreef:Gerdien: er zijn ook bepaalde situaties die anders lopen! Een kennis van mij heeft een relatie met een gescheiden man! Zij heeft hele negatieve reactie's gekregen van mensen om haar heen... Maar ook heeft zij positieve reactie's gekregen (zelfs van haar ouders/broers/zussen), terwijl ze dat niet had verwacht! Dus aan de ene kant kan het soms best moeilijk zijn om te laten blijken dat je verkering heb!

Dan nog.. de reacties die ik kreeg op onze relatie waren ook niet altijd positief maar daarom vertelde ik het nog wel. Ik heb relatie met mijn vriend omdat ik om hem geef om de persoon die hij is en niet om hoe anderen er over denken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Re: wanneer ??

Berichtdoor MrSokkie » 04 mei 2008 10:42

denon schreef:mss vreemde vraag maar wanneer maak je wereldkundig dat je iets hebt met iemand ?? (verkering /omgang)

Omgang?? Dat gebruikte je voor het laatst in 1860. :mrgreen:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mei 2008 11:26

Als het echt serieus is/je hebt verkering dan hoef je dat niet acuut te vertellen aan je vrienden vind ik, als je dat liever niet wil. Maar na een paar weken ofzo, dan wil je dat meestal wel graag.
Tenzij je een gecompliceerde relatie hebt, wat Gerdien bv. vertelde.
Ik wil diegene dan graag 'showen', gewoon omdat je zo happy met diegene bent.
Trouwens ik schijn zo te stralen als ik verliefd ben, dat ik het wel moet vertellen, er is geen ontkennen meer aan :wink:
Je vrienden kennen jou goed, dus die kunnen een nuchter oordeel over je relatie geven en dat is best belangrijk!
Maar ik zou niet eerst haar in de vriendengroep willen betrekken en dan pas te vertellen dat je verkering hebt. Dat werkt denk ik niet en vind ik niet helemaal fair tov. je vriendin.
Het zal er bij jullie ook vast vanaf stralen 8)
Dat is toch alleen maar hartstikke leuk? Lekker van genieten!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mei 2008 11:55

em_ma schreef:Trouwens ik schijn zo te stralen als ik verliefd ben, dat ik het wel moet vertellen, er is geen ontkennen meer aan :wink:

Tja zo ging dat bij mij ook altijd... 8)

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 04 mei 2008 12:00

bedankt voor jullie antwoorden.

het is zo dat waar het hart vol van is de mond van over stroomd , en het is dan soms best moeilijk om niets te laten blijken.

ik zal eens zien hoe het gaat verlopen en als er iets gevraagd wordt nit meer erom liegen (want zo ging het , vrienden vermoeden blijkbaar wel iets : oh je was er toen en toen niet , moest je met een vriendin op stap ??. ) :wink:

het zit mezelf dan niet lekker om er dan om te moeten liegen .

zal er iig eens met haar over praten ,wat zij er van vind .

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mei 2008 12:00

Lalage schreef:
em_ma schreef:Trouwens ik schijn zo te stralen als ik verliefd ben, dat ik het wel moet vertellen, er is geen ontkennen meer aan :wink:

Tja zo ging dat bij mij ook altijd... 8)

Hahaha.... heerlijk he?
Ik ben al een dromer en als ik verliefd ben, ben ik dromer in het kwadraat :mrgreen:

HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mei 2008 12:01

denon schreef:bedankt voor jullie antwoorden.

het is zo dat waar het hart vol van is de mond van over stroomd , en het is dan soms best moeilijk om niets te laten blijken.

ik zal eens zien hoe het gaat verlopen en als er iets gevraagd wordt nit meer erom liegen (want zo ging het , vrienden vermoeden blijkbaar wel iets : oh je was er toen en toen niet , moest je met een vriendin op stap ??. ) :wink:

het zit mezelf dan niet lekker om er dan om te moeten liegen .

zal er iig eens met haar over praten ,wat zij er van vind .

Sukses ermee!
En we horen wel hoe het afgelopen is :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2008 12:06

Gerdien B. schreef:
Evelien schreef:Gerdien: er zijn ook bepaalde situaties die anders lopen! Een kennis van mij heeft een relatie met een gescheiden man! Zij heeft hele negatieve reactie's gekregen van mensen om haar heen... Maar ook heeft zij positieve reactie's gekregen (zelfs van haar ouders/broers/zussen), terwijl ze dat niet had verwacht! Dus aan de ene kant kan het soms best moeilijk zijn om te laten blijken dat je verkering heb!

Dan nog.. de reacties die ik kreeg op onze relatie waren ook niet altijd positief maar daarom vertelde ik het nog wel. Ik heb relatie met mijn vriend omdat ik om hem geef om de persoon die hij is en niet om hoe anderen er over denken.

tuurlijk! maar sommige mensen gaan daar anders mee om!

Terug naar “Archief”