dat was ook mijn eerste gedachte André
Als jij dit smaak noemt, dan komen onze smaken totaal niet over een.
Moderator: Moderafo's
André schreef:Wat wil je daar exact mee zeggen? Immers, smaken verschillen nogal.CaptainCaveman schreef:Je gaat voorbij aan het feit dat 'die 10 personen' wel de smaakmakers van het forum zijn, zoals Denker al aangeeft.
Gerdien B. schreef:dat was ook mijn eerste gedachte André
Als jij dit smaak noemt, dan komen onze smaken totaal niet over een.
henkie schreef:Collateral schreef:Aha. Er zit dus een verschil tussen wat jij onder 'normaal gedrag' verstaat en wat sommige anderen - door jou nogal hooghartig beschreven als 'chronische pubers' - daaronder verstaan.
Die reactie zag ik natuurlijk al van mijlenver aankomen.
Zo'n zelfde reactie zul je ook zien als er minutieus beschreven regels komen. Woorden zijn vaak voor meerdere uitleg vatbaar.
Ik heb al eens gezegd dat je je bij het typen van een bericht af zou kunnen vragen of je zoiets thuis bij je ouders op de bank of op bezoek ook in je hoofd zou halen om te zeggen. Dan voelt een weldenkend mens bijvoorbeeld prima aan dat bepaalde schunnigheden, een scheldpartij of de spot drijven met iemands geloof niet kan. Een bericht opnieuw plaatsen wat door een moderator is verwijderd valt daar ook onder.
Ik ben de eerste om toe te geven dat alles beter kan. Ik vraag me alleen ernstig af waarom het alleen problemen oplevert bij een kleine groep van zo'n 10 personen en zelden bij de andere bezoekers. Wellicht gaat het hier om die weldenkende personen waar ik het over had![]()
Gerdien B. schreef:Als jij dit smaak noemt, dan komen onze smaken totaal niet over een.
Collateral schreef:Gerdien B. schreef:Als jij dit smaak noemt, dan komen onze smaken totaal niet over een.
Peper blijft een smaakmaker, of je het nu lekker vindt of niet. En op een dergelijke manier staat de term 'smaakmaker' wat betreft personen dan ook omschreven in de Van Dale: 'toonaangevend persoon'. Dus: of de toon je aanstaat of niet, het gaat om toonaangevende personen.
Gerdien B. schreef:De postings waar ik moeite mee had zijn eigenlijk al verwijderd. In mijn ogen terecht. Geen idee of jij die postings ook nog gelezen hebt.
Maar ik denk niet dat het hier een discussie topic moet worden over het handelen van een aantal personen hoe jij en ik het zie, ervaar wat zij schrijven.
Collateral schreef:Gerdien B. schreef:De postings waar ik moeite mee had zijn eigenlijk al verwijderd. In mijn ogen terecht. Geen idee of jij die postings ook nog gelezen hebt.
Maar ik denk niet dat het hier een discussie topic moet worden over het handelen van een aantal personen hoe jij en ik het zie, ervaar wat zij schrijven.
Ik heb ook geen idee of ik die berichten heb gelezen.Toch is dat een belangrijk deel van het probleem, denk ik; dingen worden verwijderd en bijna niemand weet waarom. Het gedrag van gebruikers wordt bekriticeerd, maar om wat voor gedrag het concreet gaat is onduidelijk. Daar wordt het zicht op verbetering niet bepaald helder van...
Of we hier moeten discussiëren over hoe dingen over komen weet ik ook niet, maar het lijkt me wel handig wanneer iedereen een beetje weet wat wel en niet gewaardeerd wordt, en hoe terecht dat is. Hoe nodig, logisch of verantwoord is het in stand houden van bepaalde taboes, had de één zich beter in kunnen houden of stelt de ander zich aan, etc.. Als dit soort dingen (liefst van beide kanten) onderbouwd en verantwoord zouden worden, dan zou dat (aan beide kanten) voor begrip kunnen zorgen, wat moeite en ergernis en herhaling van situaties doorgaans sterk vermindert.
Nu moet iedereen maar zo'n beetje aan zijn water voelen wat wel en niet kan, en dat blijkt in praktijk gewoon niet te werken. (En volgens mij in theorie ook al niet.)
Gerdien B. schreef:Als je als op een reformatorisch forum komt en je hakt daar in op principes, waarvan je weet dat ze belangrijk en dierbaar zijn voor de refo's, dan kan je verwachten dat er wat op volgt. Al dan niet reacties van mensen en al dan niet een ban als je er mee door gaat.
Ik heb houdingen van bepaalde gebande mensen als zeer stuitend ervaren. Omdat je voor gek wordt verklaard, belachelijk wordt gemaakt om je principes die over eenkomen met reformatorisch gedachten goed. Ze hakten er keihard op in op een niet al te respectvolle manier.
Ja... dat gaat voor mij bij dit forum te ver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten