goshen schreef: Het thema 'religie' is parels voor de zwijnen,
Als God dat nou voor jou ook had gezegd? Hij kwám met een Parel en jij en ik zíjn zwijnen!
goshen schreef: Als oprecht Christen is het zowiezo af te raden omdat je op een rebelse manier provoceert richting andere Christenen warvan nog steeds 99,9% tegen een dergelijk evenement is,
Wie zegt dat het op een rebelse manier gaat? We kunnen ook een in het zwart geklede dominee op de hoe van de gracht zetten, maar je moet wel de taal spreken die de mensen begrijpen, zonder aan de boodschap af te doen. Die 99,9% is waarschijnlijk gemeten in jouw kerk, maar voor de rest is het flauwe kul.
goshen schreef: het is dus niet goed voor de geloofsgemeenschap.
Het gaat er toch niet om of het goed is voor 'de geloofsgemeenschap'? Het gaat er om of het goed is voor de uitbreiding van Gods Koninkrijk.
goshen schreef: Ook zul je met een boot of met andere acties bijdragen aan het (wereldse) succes van het evenement. Ik zou dit vergelijken met het uitzenden van evangeliserende reclamespots rond een film als Deep Throat o.i.d. Denk er dus nog een keer goed over na, alstublieft, doe het niet.
God eist van mij dat ik Zijn Naam uitdraag, en laat zien dat God er ook voor homo's is. Het zou van mijn hand worden geëist als ik alleen maar braaf in mijn kerkje zou blijven zitten en Hem voor mij alleen zou houden!