Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:Volgens de tandarts is melk nodig voor instandhouding van het gebit.Thessa4 schreef:ik eet heel weinig zuivel.
yoghurt/melk/kaas lust ik niet
yogi vindt ik ook niet echt lekker dus drink ik ook niet vaak
vla eet ik ook weleens maar kan ik ook nog steeds niet van genieten
helaas krijg ik nu last van m'n tanden. ( gaatjes, pijn) herkennen mensen dit??
dit is ook de reden waarom ik wel vla en yogi eet/drink
I.g.v. kleine gaatjes, is herstel mogelijk indien voldoende melk gedronken wordt.
Informatie over melk.
Melk die rechtstreeks uit de tank komt, heeft een hoger vetgehalte, nl. ~4,5%.Thessa4 schreef:ik dacht het al. Ik probeer wel wat yoghurt te eten maar met heel veel limonade dat ik de yoghurt niet proef.
Maar weet je gewone melk uit een pak lust ik wel maar wij wonen op een boerderij en hebben zelf melk en dat vind ik ranzig. het is altijd zo warm en er zitten weleens vieze dingen in. (sorry voor de stadsmensen onder ons maar er wordt tijdens het melken weleens stront meegezogen)Maar ik denk dat dat in de winkel er grotendeels wel uit is en dan smaakt het heel anders. Als ik dat bij vriendinnen drink dan lust ik het wel. Maar tis ook zo raar om als je zelf melk heb en dan nog te gaan kopen. Me ouders verklaren me voor gek
Lalage schreef:Wat wel opvallend is: er zijn ook landen (volgens mij in Afrika) waar een groot deel van de bevolking geen melk kan verwerken. Die drinken dus helemaal geen melk. De meningen zijn er over verdeeld, je hoort weleens dat melk voor kalfjes en baby's is en niet voor volwassenen. En je hoort ook dat zuivel noodzakelijk is. Hoe het nou echt zit weet ik niet...
Kort na de geboorte van een kalfje geeft een koe biestemelk.Rosalie83 schreef:Daarbij: koeienmelk is voor kalfjes bedoeld. Er zitten
veel meer groeihormonen in dan in moedermelk bijvoorbeeld. Het is voor
een mens dus helemaal niet goed om (veel) melk te drinken. Overigens
schijn je dan weer beter geitenmelk dan koeienmelk te kunnen drinken,
omdat geitenmelk meer lijkt op moedermelk.
Giovannino schreef:@ Rosalie: Waar heb je die informatie vandaan?
Het zou overigens een goede verklaring zijn waarom Nederlanders zo lang zijn, want zij zijn ook de grootste zuivelconsumenten.
(In O'rijk vroeg iemand mij nog: hoe komt het dat jij en je meeste vrienden allemaal zo lang zijn?)
Wij haalden vroeger altijd melk bij 'de boer'. Heerlijk. Melk uit een pak is er niets bij..
rosalie83 schreef:Giovannino schreef:@ Rosalie: Waar heb je die informatie vandaan?
Het zou overigens een goede verklaring zijn waarom Nederlanders zo lang zijn, want zij zijn ook de grootste zuivelconsumenten.
(In O'rijk vroeg iemand mij nog: hoe komt het dat jij en je meeste vrienden allemaal zo lang zijn?)
Dat heeft een Amerikaanse arts waarvan ik de naam vergeten ben me wijsgemaaktTijdens een training over voeding, die ik een paar jaar geleden heb bezocht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten