menstruatie uitstellen voor vakantie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 29 apr 2008 08:35

Wat ik wel merk is dat ik enkele verschijnselen sowieso na 3 weken krijg, bijvoorbeeld slecht slapen en emotioneel zijn. Wel in mindere mate, en buikpijn ed heb ik ook niet als ik een stopweekje inlas.

@Ikkie.. Een zo licht mogelijke denk, en ik zou zsm beginnen, dan kan je lichaam een beetje wennen..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 apr 2008 08:50

Ik gebruik ook nuvaring, en dat werkt bij mij prima als ik gewoon "doorring". Ik heb dan nergens last van en heb ook nog nooit doorbraakbloedingen of iets gehad. Op vakantie vind ik het ook wel fijn om er niet elke dag aan te hoeven denken. En heeft natuurlijk minder hormonen dan de gewone pil, dat vind ik ook wel een prettig idee.
Nou succes ermee!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 apr 2008 09:35

em_ma schreef:Heeft er iemand hier ervaring met menstruatiecups?

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij echt vreselijk om hem te legen. Straks zit nog alles eronder. :?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 apr 2008 11:01

En wat denk je dan van legen in een openbaar toilet! Moet je de wc uit om je cupje even schoon te maken... :shock:

Wat betreft de pil, denk ik dat dat het handigst is om met je huisarts te bespreken. Er zijn ontzettend veel soorten pillen met specifieke werkingen. Als je bij hem/haar je wensen aangeeft, kan de meest geschikte pil daarbij gezocht worden.
Dat zal waarschijnlijk een minipil zijn, maar die zou ik dan wel al van te voren een keer doorslikken, want als je heftig menstrueert, dan kan het zo zijn dat ie niet zwaar genoeg voor je is en dat je een doorbraakbloeding krijgt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 29 apr 2008 11:30

ikkie89 schreef:bedankt voor jullie reacties!
mare welke pil raden jullie mij dan aan?
zodat ik die vier weken iig niet ongesteld wordt?

Voor de pil moet je eerst naar de huisarts, deze meet je bloeddruk en vraagt of je rookt en of er ziektes in de familie voorkomen etc.

Meestal krijg je om te beginnen een lichte pil voorgeschreven, deze moet je dan slikken en later vertellen aan de huisarts of je nog last hebt gehad van dingen die je normaal niet hebt. Ik weet niet zeker, maar volgens mij krijg je om te beginnen Microgynon 30. (Als je als reden hebt dat je niet ongesteld wilt worden)

De vragen die je nu hebt kan je dan ook stellen aan de huisarts, dan krijg je deskundig advies. En op tijd beginnen denk ik, als je de pil wil doorslikken en zeker zijn dat je niet toch ongesteld wordt. :D
Dus, dat.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 29 apr 2008 11:46

Stediril30/Microgynon30 is zo'n beetje de lichte standaardpil ja, die gebruik ik zelf al 6 jaar. :)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 apr 2008 16:55

esli schreef:Ik gebruik ook nuvaring, en dat werkt bij mij prima als ik gewoon "doorring". Ik heb dan nergens last van en heb ook nog nooit doorbraakbloedingen of iets gehad. Op vakantie vind ik het ook wel fijn om er niet elke dag aan te hoeven denken. En heeft natuurlijk minder hormonen dan de gewone pil, dat vind ik ook wel een prettig idee.
Nou succes ermee!

Heeft deze ook nog een positief effect op acné?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 17:52

Bij mij niet in ieder geval of ik moet meer geduld hebben (na 2 weken) :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 apr 2008 19:30

essieee schreef:
esli schreef:Ik gebruik ook nuvaring, en dat werkt bij mij prima als ik gewoon "doorring". Ik heb dan nergens last van en heb ook nog nooit doorbraakbloedingen of iets gehad. Op vakantie vind ik het ook wel fijn om er niet elke dag aan te hoeven denken. En heeft natuurlijk minder hormonen dan de gewone pil, dat vind ik ook wel een prettig idee.
Nou succes ermee!

Heeft deze ook nog een positief effect op acné?

hmm, niet overduidelijk. Ik ben inmiddels zelf aardig "pukkelvrij", maar ik had niet het verband gelegd met de nuvaring. Hmm, ik kan het niet helemaal achterhalen of de nuvaring hier effect op heeft gehad. Ik weet wel dat ik op mijn bruiloft (toen ik 3 maanden nuvaring) gebruikt wel complimentjes kreeg over mijn weinige pukkels. Je huisarts kan er vast meer over vertellen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2008 19:38

dE bAdEeND schreef:
ikkie89 schreef:bedankt voor jullie reacties!
mare welke pil raden jullie mij dan aan?
zodat ik die vier weken iig niet ongesteld wordt?

Voor de pil moet je eerst naar de huisarts, deze meet je bloeddruk en vraagt of je rookt en of er ziektes in de familie voorkomen etc.

Meestal krijg je om te beginnen een lichte pil voorgeschreven, deze moet je dan slikken en later vertellen aan de huisarts of je nog last hebt gehad van dingen die je normaal niet hebt. Ik weet niet zeker, maar volgens mij krijg je om te beginnen Microgynon 30. (Als je als reden hebt dat je niet ongesteld wilt worden)

De vragen die je nu hebt kan je dan ook stellen aan de huisarts, dan krijg je deskundig advies. En op tijd beginnen denk ik, als je de pil wil doorslikken en zeker zijn dat je niet toch ongesteld wordt. :D
mijn bloeddruk is niet gemeten... hij vroeg wel wat er voorkwam in de fam en dat is overgewicht van beide kanten.. Nu heb ik een lichtere pil omdat ik zelf 8 kilo aankwam. Gebruik nu microgynon20 en daar ben ik tevreden over :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2008 20:30

Toen ik met de pil begon, heeft ze niets gevraagd verder over gezondheid, geen bloeddruk gemeten. Alleen gevraagd waarom ik aan de pil wilde beginnen. Van mijn antwoord stond ze nogal verbaasd. Ze heeft niks meer gevraagd ofzo, en meteen voorgeschreven.
Best slecht eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 apr 2008 20:58

vreemd MissF.... mijn toenmalige huisarts vond het niet raar toen ik met het verhaal kwam van ik ga binnenkort trouwen maar ik heb geen kinderwens (ik neem aan dat je het daarop doelt). Ze zei wel meteen: dan is een spiraaltje zeker geen optie voor je. De andere mogelijkheden heeft ze voor me op een rijtje gezet: pil, nuvaring, pleister, de hele mikmak. Zo zouden alle huisartsen 't toch moeten doen...

Terug naar “Archief”