Op dit forum kom ik regelmatig de uitspraak tegen: God houdt van je. Kun je dat zomaar stellen? Houdt God van alle mensen?
Wat zijn de voor- en tegenargumenten?
Moderator: Moderafo's
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat die liefde dan over is, maar dat Zijn liefde niet ten koste gaat van Zijn rechtvaardigheid.columbus schreef:God houd van (alle?) mensen als een Vader, maar op een dag zal de liefde over zijn en dan hoef je als verloren zoon of dochter niet meer binnen te komen. dan ben je idd verloren!
Sjaan schreef:Dat zeggen jullie nou wel allemaal zo mooi, maar hoe weet ik of jullie gelijk hebben? Heel graag argumenten, bijbelteksten!
Sjaan schreef:Is voor jou 'God houdt van je' synoniem met 'God wil je redden'?
Sjaan schreef:Ik heb het idee dat daar de wereld als kosmos mee wordt bedoeld en dat door de komst, het lijden en sterven van Jezus de mogelijkheid is geopend (door Gods liefde) voor iedere zondaar (op die wereld) om tot Hem te komen, te geloven en behouden te worden.
amen Hijwel.hijwel schreef:Sjaan schreef:Ik heb het idee dat daar de wereld als kosmos mee wordt bedoeld en dat door de komst, het lijden en sterven van Jezus de mogelijkheid is geopend (door Gods liefde) voor iedere zondaar (op die wereld) om tot Hem te komen, te geloven en behouden te worden.
Dus hij begint pas van je te houden als je daadwerkelijk tot Hem komt?
Nee! dat is niet waar, de Vader in de gelijkenis stondt elke dag op de uitkijk totdat zijn Zoon terug kwam.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten