André schreef:Je krijgt geen rotzooi ingespoten, hoor. Mensen die medicatie of in dit geval een injectie rotzooi noemen heb ik altijd wat moeite mee.Dippie schreef:Gershwin schreef:Autogordels aan, Dippie?
Zoiets had ik idd verwacht ja, maar dat versta ik niet onder een medicijn. Veiligheid is iets heel anders dan vooraf bv al 'rotzooi' inspuiten, om vervolgens later er geen last meer van te krijgen.
En autogordels moet je wel aan, anders loop je kans op een bekeuring.![]()
Dat is jammer van je geld.
Een preventieve injectie mag je weigeren, daar staan geen sancties op.
Trouwens waren we een aantal jaren terug, met een soort gelijk topic al niet eens tot de conclusie gekomen dat het niet preventie inenten een traditie is, niet meer en niet minder? (Want oma deed dat ook niet?)
Hehe, autogordels zou je moeten omdoen voor je eigen veiligheid, niet omdat het geld kan kosten als je het niet doet. Maar ik begrijp het wel, ik baal er iedere keer weer van als ik een treinkaartje heb gekocht en er wordt niet gecontroleerd

Maargoed, ik kan me vinden in beide meningen. Zowel principieel als niet principieel dus wel inenten. Mijn ouders hadden er toevallig slechte ervaringen mee. Zelf denk ik dat het alleen maar goed is voor de weerstand als ze bepaalde ziektes gewoon krijgen. Alleen loop je anderzijds weer een zeker risico. Mazelen is vrij onschuldig, maar toch overlijden er (zeldzaam) kinderen aan. Als het net de jouwe is, lijkt het me nogal moeilijk om te zeggen: Het is Gods weg. Ik vraag me af of je daar dan in kunt berusten en niet steeds denkt: hád ik maar, hád ik maar..