Toename van bof in bijbelgordel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 apr 2008 20:52

André schreef:
Dippie schreef:
Gershwin schreef:Autogordels aan, Dippie?

Zoiets had ik idd verwacht ja, maar dat versta ik niet onder een medicijn. Veiligheid is iets heel anders dan vooraf bv al 'rotzooi' inspuiten, om vervolgens later er geen last meer van te krijgen.
Je krijgt geen rotzooi ingespoten, hoor. Mensen die medicatie of in dit geval een injectie rotzooi noemen heb ik altijd wat moeite mee.
En autogordels moet je wel aan, anders loop je kans op een bekeuring. 8)
Dat is jammer van je geld.
Een preventieve injectie mag je weigeren, daar staan geen sancties op.
Trouwens waren we een aantal jaren terug, met een soort gelijk topic al niet eens tot de conclusie gekomen dat het niet preventie inenten een traditie is, niet meer en niet minder? (Want oma deed dat ook niet?)

Hehe, autogordels zou je moeten omdoen voor je eigen veiligheid, niet omdat het geld kan kosten als je het niet doet. Maar ik begrijp het wel, ik baal er iedere keer weer van als ik een treinkaartje heb gekocht en er wordt niet gecontroleerd 8)

Maargoed, ik kan me vinden in beide meningen. Zowel principieel als niet principieel dus wel inenten. Mijn ouders hadden er toevallig slechte ervaringen mee. Zelf denk ik dat het alleen maar goed is voor de weerstand als ze bepaalde ziektes gewoon krijgen. Alleen loop je anderzijds weer een zeker risico. Mazelen is vrij onschuldig, maar toch overlijden er (zeldzaam) kinderen aan. Als het net de jouwe is, lijkt het me nogal moeilijk om te zeggen: Het is Gods weg. Ik vraag me af of je daar dan in kunt berusten en niet steeds denkt: hád ik maar, hád ik maar..

André

Berichtdoor André » 25 apr 2008 20:57

Smurffie schreef:
André schreef:
Dippie schreef:

Zoiets had ik idd verwacht ja, maar dat versta ik niet onder een medicijn. Veiligheid is iets heel anders dan vooraf bv al 'rotzooi' inspuiten, om vervolgens later er geen last meer van te krijgen.
Je krijgt geen rotzooi ingespoten, hoor. Mensen die medicatie of in dit geval een injectie rotzooi noemen heb ik altijd wat moeite mee.
Trouwens waren we een aantal jaren terug, met een soort gelijk topic al niet eens tot de conclusie gekomen dat het niet preventie inenten een traditie is, niet meer en niet minder? (Want oma deed dat ook niet?)

Hehe, autogordels zou je moeten omdoen voor je eigen veiligheid, niet omdat het geld kan kosten als je het niet doet. Maar ik begrijp het wel, ik baal er iedere keer weer van als ik een treinkaartje heb gekocht en er wordt niet gecontroleerd 8)

Maargoed, ik kan me vinden in beide meningen. Zowel principieel als niet principieel dus wel inenten. Mijn ouders hadden er toevallig slechte ervaringen mee. Zelf denk ik dat het alleen maar goed is voor de weerstand als ze bepaalde ziektes gewoon krijgen. Alleen loop je anderzijds weer een zeker risico. Mazelen is vrij onschuldig, maar toch overlijden er (zeldzaam) kinderen aan. Als het net de jouwe is, lijkt het me nogal moeilijk om te zeggen: Het is Gods weg. Ik vraag me af of je daar dan in kunt berusten en niet steeds denkt: hád ik maar, hád ik maar..
Mhaw, ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik de mazelen heb gehad. BMR was er toen nog niet denk ik. Nou ik kan u mededelen, ziek dat je daarvan ben, mènnn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 apr 2008 21:07

André schreef:
Smurffie schreef:
André schreef:
Dippie schreef:

Mhaw, ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik de mazelen heb gehad. BMR was er toen nog niet denk ik. Nou ik kan u mededelen, ziek dat je daarvan ben, mènnn.

Jep, ik was er ook behoorlijk ziek van. 2 weken lang. Ik heb patat nog nooit zo smerig gevonden als toen, maar verder heb ik er niets aan overgehouden en ben dol op patat, nog steeds 8)

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 28 apr 2008 16:38

Als God het niet(!) goed zou vinden dat alle injectie's die je krijgt als baby en kind voor allerlei (kinder-)ziektes dan zouden toch al die injectie's niet al die ziektes voorkomen en zouden we allemaal toch ziek worden, maar dit is niet het geval want als je voor de BMR o.a. wordt ingeent krijg je ook geen bof e.d. Wat vinden jullie hiervan???

André

Berichtdoor André » 28 apr 2008 17:04

Eensch.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 apr 2008 17:11

marierose schreef:Als God het niet(!) goed zou vinden dat alle injectie's die je krijgt als baby en kind voor allerlei (kinder-)ziektes dan zouden toch al die injectie's niet al die ziektes voorkomen en zouden we allemaal toch ziek worden, maar dit is niet het geval want als je voor de BMR o.a. wordt ingeent krijg je ook geen bof e.d. Wat vinden jullie hiervan???

Ow? Ik dacht dan 1/3 van de kinderen die nu de Bof hebben gekregen wél ingeent was?! :roll:
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 19:08

een kwart werd er pas op Netwerk gezegd ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 apr 2008 20:17

marierose schreef:Als God het niet(!) goed zou vinden dat alle injectie's die je krijgt als baby en kind voor allerlei (kinder-)ziektes dan zouden toch al die injectie's niet al die ziektes voorkomen en zouden we allemaal toch ziek worden, maar dit is niet het geval want als je voor de BMR o.a. wordt ingeent krijg je ook geen bof e.d. Wat vinden jullie hiervan???

Beetje kort door de bocht! :wink:
En...het gaat niet op, ook wel geente kids krijgen de bof!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 28 apr 2008 23:40

Dippie schreef:

Ow? Ik dacht dan 1/3 van de kinderen die nu de Bof hebben gekregen wél ingeent was?! :roll:

Die vlieger gaat niet op. Naarmate het entingspercentage lager ligt, wordt ook voor wel ingeënte kinderen de kans groter om een ziekte te krijgen. Als je je (kinderen) niet in laat enten, heeft dat dus óók gevolgen voor anderen, iets waar veel mensen niet bij stilstaan.

Ik vind de redenering van marierose wel een mooie. :)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 apr 2008 12:41

Niet mee eens want dan zou bijv. een abortus ook mislukken of een klonen. Er gebeurt heel veel onder de toelating van God. Dus zeggen dat als God iets niet goed zou vinden het niet gebeurt is heel kort door de bocht.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 apr 2008 13:01

CaptainCaveman schreef:
Dippie schreef:

Veligheid is mij anders net zo lief als gezondheid.

Je doet je gordel toch ook om ernstige letselschade te voorkomen?

Je gordel doe je om, om de gevolgen van een eventueel ongeval wat lichter te maken. Als je je gordel omdoet, wil dat toch niet zeggen dat je geen ongeval krijgt?
Ik vind dit daarom dus ook niet helemaal te vergelijken met inenten, want daarmee wil je niet de gevolgen minder doen worden, maar wil je een ziekte voorkomen. Medicijnen gebruik je om de gevolgen van een ziekte te minderen... Maw, dat is dus beter te vergelijken samen: Medicijnen en autogordels. Niet met inenten dus.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 13:21

Memmem schreef:

Niet mee eens want dan zou bijv. een abortus ook mislukken of een klonen. Er gebeurt heel veel onder de toelating van God. Dus zeggen dat als God iets niet goed zou vinden het niet gebeurt is heel kort door de bocht.

tja maar dat is net als de boel omdraaien.
Als God het goed zou vinden dat je injecties krijgt dan zou Hij zelf de ziektes al tegen kunnen houden zodat je niet ziek wordt.

Ik vind het zelf een beetje afschuiven van eigen verantwoording. Als jij ziek wordt omdat jeij je niet hebt ingeent moet je niet naar God wijzen: Hij wilde het zo. Nee.. die verantwoording ligt geheel bij jou.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Thessa4
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thessa4 » 29 apr 2008 13:56

God heeft je verantwoording gegeven om om de aarde/dieren te passen. Ook is je lichaam een Tempel van God. Die moet je onderhouden en als er dan middelen zijn die voorkomen dat je Tempel ziek word is het goed om die middelen te gebruiken. :)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 apr 2008 16:32

Gerdien B. schreef:
Memmem schreef:

tja maar dat is net als de boel omdraaien.
Als God het goed zou vinden dat je injecties krijgt dan zou Hij zelf de ziektes al tegen kunnen houden zodat je niet ziek wordt.

Ik vind het zelf een beetje afschuiven van eigen verantwoording. Als jij ziek wordt omdat jeij je niet hebt ingeent moet je niet naar God wijzen: Hij wilde het zo. Nee.. die verantwoording ligt geheel bij jou.

Ik draai de boel niet om. Hier wordt geschreven dat inenten door God wordt goedgekeurd want als je bent ingeënt krijg je die ziekte niet meer. Als God niet direct ingrijpt vindt Hij het goed. Hier kan ik het niet mee eens zijn omdat er heel veel verkeerde en zondige dingen gebeuren zoals abortus/moord en klonen.
Ik schuif de eigen verantwoordelijkheid ook absoluut niet af maar geef aan dat het niet zo duidelijk is te stellen dat God inenten wél goedkeurt.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 mei 2008 10:20

Men vergeet in de deze discussie dat er nogal een verschil in zit, of je voldoende weerstand hebt of dat je beschikt over antistoffen.

Met een hoge weerstand ben je misschien minder vatbaar, maar je bent en blijft vatbaar. Door middel van inenting(en) maakt je lichaam antistoffen aan tegen een bepaald virus/bacterie. Het zijn die opgeslagen antistoffen die bij het binnendringen van een virus/bacterie direkt of gericht aankunnen vallen.

Verder is mijn mening er over dat je het geloof bij jezelf moet houden, dus je kinderen niet klakkeloos bloot moet stellen aan eigen regelgeving of hoe de omgeving over inenting denkt.

W.b. mensen die tegen inenting zijn, daarvan zou ik zeggen verdiep je eigen eerst eens in het onderwerp (op basis van wetenschappelijke bronnen, dus niet wat jij of buurvrouw/man kerk of omgeving ervan vindt) en neem dan pas een beslissing.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”