Henny Huisman: Kind van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 dec 2003 23:22

Vreselijk zeg, dat heel nederland aan het keuren is of Henny wel of niet echt tot geloof is gekomen. Zou jij toch ook niet leuk vinden? Geef hem de tijd om te groeien in zijn geloof. Het is logisch dat mensen over zijn bekering praten. Het komt tenslotte openlijk op tv. Maar we moeten er niet over gaan oordelen of zijn bekering echt is of niet.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 30 dec 2003 23:24

Ik heb zelf twee afleveringen gezien. Ik ben er best van onder de indruk. Ik geloof ook dat God Henny Huisman heel goed zou kunnen gebruiken, omdat hij een enorme invloed heeft op televisiekijkend Nederland.

Ik denk dat het heel belangrijk is om voor hem te bidden. Hij zal het hard nodig hebben!
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Henny Huisman, Kind van God

Berichtdoor tanteoranje » 31 dec 2003 08:35

Ik heb alleen van deze programma's gelezen en er stond ook een stukje over in het RD. Ik begrijp dat zijn vrouw van het geloof niets moet hebben, dus zal het voor Henny in z'n gezinsleven niet makkelijk worden. Bij de E.O. zal een en ander hopelijk een positievere indruk achter laten dan destijds het geval was met Gert en Hermien.

joris

Berichtdoor joris » 31 dec 2003 12:10

ach, Henny houdt olngelooflijk veel van zijn vrouw, dat is wel duidleijk geworden. En zijn vrouw betrekt hij in alles. VOlgens mij loopt dat wel los.

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 31 dec 2003 13:59

En nu allemaal naar de supermarkt en de EO Visie (programmablad) kopen. Daarin een interview met Hennis himself :lol:

joris

Berichtdoor joris » 31 dec 2003 14:00

o die komt net binnen met de post, nog effe lezen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 31 dec 2003 15:38

tja, beetje droevig, die verhalen op dat andere forum.

"hij schijnt eigenlijk helemaal geen aardige vent te zijn". en? is God alleen voor aardige mensen? bovendien, als Hennie bekeerd is, kan het er op dit punt alleen maar vooruit gaan, zou je zeggen :D

of het echt is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar laten we hem toch alsjeblieft op zijn minst het voordeel van de twijfel geven. christenen hebben altijd graag wat op een ander aan te merken (om te camoufleren dat ze zelf niet perfect zijn?), ik inclusief, maar laten we eerst naar onszelf kijken.

heb het programma niet echt gevolgd overigens, heb twee keer een deel uit een aflevering gezien.
Laatst gewijzigd door Napoleon op 01 jan 2004 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jan 2004 15:31

Ik vond het erg dapper van hem om de uitdaging aan te gaan en vond het erg goed dat hij zo echt was op tv. Hij durfde zich kwetsbaar op te stellen en z'n hele gevoel te laten zien...

Echt tof dat God er weer een kind bij heeft!

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 01 jan 2004 15:35

ik ben ook heel blij voor Henny :D Echt goed programma by the way... ze moeten er mee doorblijven gaan... Henny in Israel vond ik toch de beste aflevering!! :D
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 01 jan 2004 16:56

Hij kiest helaas wel voor de katholiekke God heb ik hem horen zeggen in een of ander kro programma.

Sorry Joris, maar ik heb eigenlijk erg moeilijk met deze opmerking. Net alsof de Katholieke God een andere God zou zijn. Voor de rest alle respect voor Henny, een erg mooie serie.
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2004 17:06

Ik heb 2 afleveringen gezien, maar toch vraag ik me af: zoekt Henny echt God, of zoekt hij extra publiciteit?
Zijn tranen zitten nl met al zijn programmas erg los, en ook hier. Ik hoop dat hij echt God zoekt.
En of het nou een Katholieke, Gereformeerde of Protestante God is........ God is een en dezelfde God, volgens mij is er maar 1 God. (sommigen noemen Hem zelfs Allah)

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 01 jan 2004 23:16

butterfly schreef:ik ben ook heel blij voor Henny :D Echt goed programma by the way... ze moeten er mee doorblijven gaan... Henny in Israel vond ik toch de beste aflevering!! :D

Ik ben blij dat mijn vader Henny in Israël heeft opgenomen, want ik had zelf andere verplichtingen die avond wat er ook voor zorgde dat ik de herhaling 's ochtends niet kon zien door slaapgebrek. Ik ben enorm benieuwd naar de aflevering, omdat ik zelf zeer graag nog eens naar Israël zou willen, Peter Scheele wel kewl vind en het de beste aflevering schijnt te zijn :)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jan 2004 23:25

Mariamagdalena schreef:Ik heb 2 afleveringen gezien, maar toch vraag ik me af: zoekt Henny echt God, of zoekt hij extra publiciteit?
Zijn tranen zitten nl met al zijn programmas erg los, en ook hier. Ik hoop dat hij echt God zoekt.
En of het nou een Katholieke, Gereformeerde of Protestante God is........ God is een en dezelfde God, volgens mij is er maar 1 God. (sommigen noemen Hem zelfs Allah)

dat Henny kan janken en alles doet voor de kijkcijfers heeft hij wel bewezen de laatste 15 jaar. daarom heb ik nog enig voorbehoud. maar oké, de tijd zal het leren, ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 02 jan 2004 01:08

Helaas heb ik "Hennie in Israel' gemist. Maar de rest van wat ik gezien heb, vond ik heel bijzonder en indrukwekkend.

Hij is nu in elk geval erg in de publiciteit. Overal wastie: volkskrant, rd, vara laat, enz. en nu in de nieuwe Visie. Hij was vorige week ook te gast bij het Elfde Uur samen met Catharine. Hennie vertelde toen over zijn ervaring met God, een duidelijk aanwijsbaar punt in zn leven. Andries Knevel had ook zo'n punt in zn leven. Catharine vroeg zich toen hardop af... : Waarom jullie wel en ik dan niet?

Tja.... moeilijk...
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jan 2004 12:50

Mariamagdalena schreef:sommigen noemen Hem zelfs Allah)

ik vindt dit wel gevaarlijk! Zij geloven in Christus als mens, niet als Christus als hun Schuldvergever. Verder geloven ze i.p.v. in de Heilige Geest (de trooster) in mohamed.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”