Moderator: Moderafo's
Wullimpie schreef:Collateral schreef:(....)Op het forum waar ik het over had zijn de regels duidelijk, en als je ze overtreedt wordt dat in eerste instantie gemeld via een 'modbreak' (een opvallend kadertje in het bericht in kwestie waarin wordt uitgelegd wat er fout ging).(....)
Op zich klinkt dit leuk, maar de ervaring leert dat bepaalde "dwaze" posts tig keer geqoute worden omdat andere lieden met behulp van smiley´s willen aangeven hoe leuk ze de opmerking wel niet vinden.
Of er ontspint zich een hele discussie over het wel of niet terecht zijn van de ingreep.
Dan is verwijderen toch een betere optie. (tenzij de gebruikers voornemens zijn zich van bovenstaand gedrag te onthouden)
Wullimpie schreef:Collateral schreef:(....)Op het forum waar ik het over had zijn de regels duidelijk, en als je ze overtreedt wordt dat in eerste instantie gemeld via een 'modbreak' (een opvallend kadertje in het bericht in kwestie waarin wordt uitgelegd wat er fout ging).(....)
Op zich klinkt dit leuk, maar de ervaring leert dat bepaalde "dwaze" posts tig keer geqoute worden omdat andere lieden met behulp van smiley´s willen aangeven hoe leuk ze de opmerking wel niet vinden.
Of er ontspint zich een hele discussie over het wel of niet terecht zijn van de ingreep.
Dan is verwijderen toch een betere optie.
Giovannino schreef:
In my humble opinion past dit toch niet meer bij het 'volwassener' forum wat je voor ogen had, Henkie?
Giovannino schreef:@ Henk: Op het gevaar af nu door jou gezien te worden als een buikspreekpop, reageer ik toch maar![]()
Henk, je hebt destijds na de Russellkwestie iets gezegd in de trant van: laten we alle zaken uit het verleden vergeten, overnieuw en beter beginnen, en er een volwassen forum van maken. Zowel van Russells kant als van degene die zijn account kaapte, zijn blunders gemaakt (in welke mate is even niet belangrijk). Nu is Refoweb vernieuwd, maar blijken dat banbeleid en het modereerbeleid nog niet helemaal het oude en informele forumpje van vroeger te zijn ontstegen.
Tip: ga in op voorgaande adviezen (overleg met Coll) en stel een duidelijk beleid op in heldere en zakelijke taal, met een duidelijk trapsgewijs banbeleid. (Niet aankomen met: "die regels hebben we al", want die zijn onduidelijk. Neem KCM met de eeuwige strijd wel of niet bepaalde popmuziek toe te laten om te bespreken)
Henk, het probleem is dat wat jij ziet als "wat ieder weldenkend mens aanvoelt" niet in elk geval werkt en zal werken. Op dit forum is gelukkig alles bespreekbaar, mits in nette woorden uiteraard. Als bijvoorbeeld Aragorn volkomen serieus vanuit zijn optiek zegt dat veel seks ook erg gezond is en je hebt een mod die dat niet snapt en gelijk in zijn slof schiet - dan begint het geruzie over en weer opnieuw. Beter dan een tijdelijke ban lijkt mij dan een waarschuwing van een mod met de vraag om een kuisere herformulering. Zoiets iig.
Verder wil ik je er toch op wijzen Henk dat een zakelijker taalgebruik van jouw kant mij gepaster lijkt. Mensen betitelen als chronische pubers en buikspreekpoppen past niet bij een (forum-)baas. Eveneens stimuleer je zo bepaalde ressentimenten weer. Bovendien, in mijn ogen vragen mensen als Coll (en ik) in dít topic op een normale en nette manier gewoon om andere en betere regels. Het enige wat jij daarop doet, is mensen negatief labelen en je van hen en hun vragen afkeren.
Mocht je denken dat ik nu verworden ben tot een buikspreekpop van kurtyo en Aragorn (want daar hebben we het toch over), dan wijs ik je erop dat ik het niet helemaal eens was met kurtyo's laatste posts en onderschrift (zie hierboven vermeld). IRL ken ik ze goed, ik reken ze tot mijn vrienden, maar dat betekent niet dat ik kritiekloos met hen meehuil. Evenzo als ik met jou tot nu toe altijd wel goed heb op kunnen schieten, dacht ik zoAls chronische pubers zou ik ze echter niet bestempeld willen zien, ondanks af en toe een -terecht bekritiseerde- misse uitglijder. Ze weten beide goed en op niveau te discussiëren, in tegenstelling tot de meerderheid op dit forum, en doen dat ook graag en veel.
henkie schreef:Al onze tijd steken we in de site en gaat naar de bezoekers die zich hier normaal gedragen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten