menstruatie uitstellen voor vakantie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ikkie89
Verkenner
Verkenner

menstruatie uitstellen voor vakantie

Berichtdoor ikkie89 » 28 apr 2008 10:14

hoi hoi,
van de zomer hoop ik voor vier weken op vakantie te gaan..
het lijkt mij een uitkomst om dan geen last te hebben van menstruaties.
ik heb al wat gelezen over medicijnen die regelen dat je dit uit kun stellen.
Ik slik verder niet een pil ofzo, dus dacht ik aan
orgametril of PrimolutN
wie heeft met één van deze tabletten ervaring? werken ze goed? en had je last van bijwerkingen?
kortom: wat raden jullie mij aan of juist af?
alvast bedankt!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 10:54

PrimolutN raad ik aan. Deze heb ik vaker gebruikt en vond het goed werken. Nadeel is wel dat je hem 3 keer per dag moet slikken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2008 11:23

Waarom wil je de menstruatie dan uitstellen? Dat is me niet helemaal duidelijk? Als je 4 weken op vakantie gaat, zijn die paar dagen ongesteld zijn dan zo megaerg? Als je ongesteld bent kan je toch nog wel gewoon functioneren? Waarom zou je het dan de hele vakantieperiode uitstellen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 apr 2008 11:26

volgens mij staat hier in het topic over De Pil ook wel info over!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 11:28

dat is echt wel fijn hoor om het uit te stellen.
Zelf ben ik de week er voor veel emotioneler en kan daardoor echt ongelofelijk chagerijnig worden. Zelf gebruik ik geen tampons en als je dan wil zwemmen gaat het dus niet. Zomers vloeit het harder omdat je bloed dunner is door het warme weer en dat is echt niet fijn.

Genoeg redenen? :wink:

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 apr 2008 11:33

Je kunt inderdaad primolut n. gebruiken zoals aangegeven, maar hiermee kun je je menstruatie 10 dagen uitstellen. De kans op een doorbraakbloeding is aanwezig. Ik zou in jouw geval aan de pil gaan, als je er van te voren mee begint dan kun je ook de stopweek overslaan en wordt je niet ongesteld in je vakantie.
Dus, dat.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 11:37

Als man (die op dit punt dus minder betrouwbaar is) kan ik de tip geven: eet en drink matig aan de dagen voorafgaand. Het liefst hele magere dingen waar weinig vetten en zouten inzitten. En als meest belangrijke: gebruik geen suiker/alcohol. Dan kun je de klachten sterk beperken, maar ja je bent niet voor niets op vakantie... Medicijnen moet je alleen gebruiken als je ziek bent.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 apr 2008 11:37

Marnix schreef:Waarom wil je de menstruatie dan uitstellen? Dat is me niet helemaal duidelijk? Als je 4 weken op vakantie gaat, zijn die paar dagen ongesteld zijn dan zo megaerg? Als je ongesteld bent kan je toch nog wel gewoon functioneren? Waarom zou je het dan de hele vakantieperiode uitstellen?

Echt een reactie van een man. Je zou eens 1 dag flink ongesteld moeten zijn... dan zou je wel anders schrijven!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 11:39

goshen schreef:Als man (die op dit punt dus minder betrouwbaar is) kan ik de tip geven: eet en drink matig aan de dagen voorafgaand. Het liefst hele magere dingen waar weinig vetten en zouten inzitten. En als meest belangrijke: gebruik geen suiker/alcohol. Dan kun je de klachten sterk beperken, maar ja je bent niet voor niets op vakantie... Medicijnen moet je alleen gebruiken als je ziek bent.

zou iedereen hier haar eigen keus in mogen maken?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 11:40

Galateia schreef:
Marnix schreef:Waarom wil je de menstruatie dan uitstellen? Dat is me niet helemaal duidelijk? Als je 4 weken op vakantie gaat, zijn die paar dagen ongesteld zijn dan zo megaerg? Als je ongesteld bent kan je toch nog wel gewoon functioneren? Waarom zou je het dan de hele vakantieperiode uitstellen?

Echt een reactie van een man. Je zou eens 1 dag flink ongesteld moeten zijn... dan zou je wel anders schrijven!

Dat was ook mijn eerste reactie maar wilde het niet posten :lol:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 12:18

Gerdien B. schreef:zou iedereen hier haar eigen keus in mogen maken?
Ten dele, want we hebben hier in nederland de wet op de geneesmiddelen. En dit zijn geen dropjes die je naar binnenwerkt!

Maar... ik begrijp je punt het is eigen verantwoordelijkheid of je medicijnen gebruikt of niet dat ben ik volkomen met je eens. Wel moet (dien je te) je beseffen dat de huisarts in nederland niet de verantwoordelijkheid/tijd neemt om de gebruikers te informeren. Zoals het al eerder aangehaalde voorbeeld van de pil die er in de loop der tijd stilzwijgend naast de anti-conceptieve ook een aborterende werking bij heeft gekregen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 12:21

heb jij wel is met een huisarts hier over gehad dat jij dit zo stellig weet neer te zetten?
Mijn ervaring is juist dat hij goed uit de doeken heeft gedaan hoe wat werkt en dat ik daarin zelf mijn keus mocht maken.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 12:39

Gerdien B. schreef:heb jij wel is met een huisarts hier over gehad dat jij dit zo stellig weet neer te zetten?
Mijn ervaring is juist dat hij goed uit de doeken heeft gedaan hoe wat werkt en dat ik daarin zelf mijn keus mocht maken.
Zelf dacht ik tot voor kort ook dat het alleen een anti-conceptiemiddel was. Deze term is ook gangbaar in de medische wereld. Volgens mij heb ik het zelfs voor het eerst op dit forum gelezen dat de werking veel verder gaat. Toen ik dit aan een familielid verteld schrok ze zich dus bijna het ongans. Naast allerlei complottheorieën die bij mij altijd zo makkelijk omhoog komen denk ik dat dit misverstand mede wordt veroorzaakt door de (terechte) 'lading' van het woord abortus.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2008 12:41

je moet ook alle info lezen voor je die pillen slikt.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 28 apr 2008 12:59

Hear, hear!
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Terug naar “Archief”