Spr 17,15
Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden.
Je kan beter niets zeggen dan dat je je hieraan schuldig maakt.
Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Marnix schreef:Ehm, Gerdien, gaat het om gehandicapten in het algemeen? Of gehandicapte kinderen van christenen?
Over de tweede groep kunnen we heel helder zijn. Die komen in de hemel... net als kinderen van gelovige ouders die vroegtijdig overlijden.
Wat de eerste groep betreft, ik durf daar geen uitspraken over te doen. Ik weet dat niet, ik vind het ook lastig. Dat moeten we maar aan God overlaten.
Ik kan er niet bij met mijn verstand, dat er ook maar één seconde gedacht wordt dat misschien, heel misschien, verstandelijk gehandicapte kinderen van niet christelijke ouders verloren zouden gaan. Hoezo een barmhartige God? Hoe kunnen die kinderen (soms 50 jaar oud, maar door hun handicap kleuter gebleven) weten van God, weet hebben van Zijn liefde als het hen niet verteld is?
Inderdaad laten we het alsjeblieft aan God overlaten. Wij zullen nog versteld staan wat Hij doet...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten