goshen schreef:CaptainCaveman schreef:Gaap... je islamofobie komt me de keel uit, maar dat heb ik je al eerder verteld. We horen jou niet klagen als er ontwikkelingsgeld voor de bouw van kerken wordt gebruikt, of wel?
Juist! dat is het 'm nou net, er wordt wel geld beschikbaar gesteld voor de bouw van afgodenhuizen maar geld voor kerken wordt niet beschikbaar gesteld. Dat is dan zogenaamd iets voor particulier initiatief.
Zoals al vermeld wordt in het artikel is het uitgangspunt datgene waar de Afghanen het meest nodig hebben. Er is daar zo'n beetje 85% soenniet, verwacht je nu echt dat ze daar dan kerken neer gaan zetten?
Als een saoudische geldschieter (het land waar Christenen geen leven hebben en je in de gevangenis wordt gegooid als je een bijbel bezit) in Nederland geld geeft om een moskee te bouwen waarom zou hij dat dan niet naar Afghanistan overmaken? -> Omdat er hier in Den Haag een stelletje domme ezels zitten!
Dat zijn jouw woorden. Wie is de regering om zo'n geldschieter tegen te houden? Dat het gezien de omstandigheden wenselijker is om geld naar Afghanistan over te maken, tja. Zo iemand heeft nog altijd het recht om zélf over zijn geld te beschikken.
Ja dit is te ziek voor woorden. Welk statement denk je dat ze maken als ze aangeven alleen geld te willen hebben voor moskeeën? Om mezelf nog eens te herhalen: Er gaan op deze wereld mensen dood omdat er geen geld is voor medicijnen

Dus mag er geen ontwikkelingsgeld meer naar andere landen gaan? Volgens mij begrijp je het echt niet... Nederland maakt zogezegd geld over naar ontwikkelingslanden. Niets mis mee. Vervolgens blijkt dat men het geld voor de bouw van moskeëen gaat gebruiken, omdát de bevolking hier het meeste behoefte aan heeft. Waar maak jij je druk over?
Volgens mij draait het allemaal opnieuw op de islamofobie. Zo ook bij de SGP wat blijkt:
De SGP staat achter de missie in Afghanistan, inclusief de hulp van Nederland bij de wederopbrouwprojecten. Dat geldt uitdrukkelijk niet voor de bouw van moskeeen.
De SGP voelt daar niets voor.