Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 24 apr 2008 12:20

André schreef:
T. Lindeman schreef:Het is overigens een knap onzinnige en bekrompen uitspraak.
Precies, niet alleen popmuziek kan die eigenschappen hebben.

Dat vind ik te belachelijk om verder op in te gaan maar die naam is wel komisch :P

[edit]
Even een verduidelijking, ik ben het dus eens met Lindeman en André dat popmuziek niet zo afgekeurd kan worden; dat dat gedaan wordt vind ik belachelijk.
[/edit]
Laatst gewijzigd door [S] op 24 apr 2008 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 apr 2008 12:40

T. Lindeman schreef:
Popmuziek moet verboden worden.

ARNHEM - Als het aan de SGP in Provinciale Staten van Gelderland ligt, wordt popmuziek verboden. Volgens Statenlid Nelis Zondag leidt popmuziek tot drank- en drugsgebruik.

Zondag zei dat in een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", aldus Zondag.
Ik ben benieuwd waar deze quote van afkomstig is. Ik vrees dat het hier weer een staaltje riooljournalistiek betreft waarvan het Christelijke deel van onze samenleving de laatste tijd steeds meer-en-meer de dupe lijkt te worden.

In de zin tussen de quotes wordt helemaal niet gesproken over een verbod en ik vrees (als groot liefhebber van muziek in het algemeen) dat Nelis Zondag hier wel een punt heeft (dat popmuziek vaak gebruikt wordt om een boodschap te verkondigen die negatief is over ons geloof).
Laatst gewijzigd door goshen op 24 apr 2008 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 apr 2008 13:45

Misschien is het de papa van Aragorn, dat zou een en ander verklaren 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 apr 2008 14:20

Een nadere nuancering:
SGP wil verbod op popmuziek

De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik.

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", zei Statenlid Nelis Zondag tijdens een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

De politicus wijst op het drugsgebruik onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en levenzich uit op de muziek", zegt Zondag tegen DePers.nl.

Zondag wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. "Popmuziek valt daar niet onder", zegt Zondag tegen DePers.nl. "Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben. Bij popmuziek gaat het om opzwepen. Vanuit de Staatskundig Gereformeerde Partij bekijken wij de zaken vanuit het perspectief van de Bijbel, en wij zouden graag zien dat muziek daaraan beantwoordt."

Het argument dat poppodia de jeugd van de straat houdt, wuift Zondag weg. "Als ze er na afloop vandaan komen kunnen ze ook vandalisme plegen."

Volgens Zondag heeft de overheid in het verleden vaker gesteld dat het subsidiëren niet tot haar taken behoort. "Dit weekend was er hier in de Betuwe een bloesemtocht. Daar kwamen 40.000 mensen op af. Dat kostte geld, maar leverde juist geld op. Dat zijn goede dingen."

De SGP'er heeft niet de illusie dat gehoor wordt gegeven aan zijn oproep. "Wij zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken."
Wat ik al dacht dus: A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on. het gaat dus om een subsidiestop en niet om een verbod

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 apr 2008 15:11

AMSTERDAM - Huizenkopers in Amsterdam worden sinds kort geconfronteerd met particuliere erfpacht.

Ontwikkelaars, beleggers en particulieren verkopen steeds vaker huizen op eigen grond waarbij die grond in erfpacht van hen moet worden afgenomen. De grond wordt niet het bezit van de koper, maar moet voor een aantal jaren worden 'gehuurd', of de huur kan worden afgekocht. Dit bevestigen particulieren, makelaars en notarissen. Ze hebben het lucratieve gemeentelijke erfpachtsysteem gekopieerd. Notarissen hebben geen moeite met zo'n erfpachtregeling.

Het principe is simpel. Er hoeft alleen in de koopakte een bepaling te worden opgenomen dat een erfpachtregeling conform het Amsterdamse systeem geldt. Daarbij is niet de gemeente de ontvanger, maar de particuliere eigenaar.

Pieter Joep van den Brink, voorzitter van de Makelaarsvereniging Amsterdam (MVA), bevestigt dat: ''Ik heb gehoord dat commerciële partijen voor twee of drie jaar de Amsterdamse regeling volgen. Daarna kunnen ze iets anders voorstellen.''

De prijs van eigen grond bedraagt gemiddeld tussen de 25.000 en 175.000 euro per woning. Dat is ook de prijs van afkoop erfpacht.

Amsterdam heeft driekwart van de voor woningen bestemde grond in erfpacht uitgegeven. De duurste plekken in het centrum, rond het Vondelpark, in delen van de Jordaan en in De Pijp zijn echter eigen grond.

bron: Het Parool

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 24 apr 2008 15:38

goshen schreef:Een nadere nuancering:
SGP wil verbod op popmuziek

De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik.

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", zei Statenlid Nelis Zondag tijdens een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

De politicus wijst op het drugsgebruik onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en levenzich uit op de muziek", zegt Zondag tegen DePers.nl.

Zondag wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. "Popmuziek valt daar niet onder", zegt Zondag tegen DePers.nl. "Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben. Bij popmuziek gaat het om opzwepen. Vanuit de Staatskundig Gereformeerde Partij bekijken wij de zaken vanuit het perspectief van de Bijbel, en wij zouden graag zien dat muziek daaraan beantwoordt."

Het argument dat poppodia de jeugd van de straat houdt, wuift Zondag weg. "Als ze er na afloop vandaan komen kunnen ze ook vandalisme plegen."

Volgens Zondag heeft de overheid in het verleden vaker gesteld dat het subsidiëren niet tot haar taken behoort. "Dit weekend was er hier in de Betuwe een bloesemtocht. Daar kwamen 40.000 mensen op af. Dat kostte geld, maar leverde juist geld op. Dat zijn goede dingen."

De SGP'er heeft niet de illusie dat gehoor wordt gegeven aan zijn oproep. "Wij zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken."
Wat ik al dacht dus: A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on. het gaat dus om een subsidiestop en niet om een verbod

Het wordt steeds gekker... :|

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 apr 2008 16:16

Kun je geloven dat de organisatoren van de Bloesemtocht (goshen was één van de 40.000) hun subsidies gebruikt hebben om zo her-en-der op de route podiums neer te zetten met popbandjes :clown: bron: http://youtube.com/watch?v=MaLK8AnIHiI

André

Berichtdoor André » 24 apr 2008 16:31

Gershwin schreef:Misschien is het de papa van Aragorn, dat zou een en ander verklaren 8)
:mrgreen:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 25 apr 2008 09:37

Nederland gebruikt ontwikkelingsgeld om moskeeën te bouwen Dit is diep triest, terwijl overal op de wereld mensen overlijden omdat er geen geld is voor medische hulp gaat Nederland geld uitgeven voor de bouw van afgodenhuizen. :|
CDA en ChristenUnie stelden tijdens het debat dat herstel van moskeeën in Afghanistan ,,een breder maatschappelijk doel dient en in het kader van het winnen van de harten van de bevolking van groot belang is''.
Je kunt zeggen "hier zijn geen woorden voor", ik zeg: dit is te ziek voor woorden :|

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 26 apr 2008 08:18

Identieke drieling geboren in de UK: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7366568.stm
Afbeelding
De kans hierop is 1 op 200 miljoen! Een ééneiïge drieling onstaat als een bevrchte eicel zich splitst in drie identieke delen als ik het goed begrijp. :?db :?db :?db

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 27 apr 2008 18:49

Slechts nieuws voor de Turken, sinds de Islamisten de laatste verkiezingen wonnen gunt men de Turk zijn varkensvlees niet meer. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/7369520.stm
Een lekker stukje varkensvlees is toch wel het lekkerste vlees dat er is maar dat is mijn persoonlijke mening :oops:
Afbeelding

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 27 apr 2008 20:21

goshen schreef:Nederland gebruikt ontwikkelingsgeld om moskeeën te bouwen Dit is diep triest, terwijl overal op de wereld mensen overlijden omdat er geen geld is voor medische hulp gaat Nederland geld uitgeven voor de bouw van afgodenhuizen. :|
Gaap... je islamofobie komt me de keel uit, maar dat heb ik je al eerder verteld. We horen jou niet klagen als er ontwikkelingsgeld voor de bouw van kerken wordt gebruikt, of wel?

CDA en ChristenUnie stelden tijdens het debat dat herstel van moskeeën in Afghanistan ,,een breder maatschappelijk doel dient en in het kader van het winnen van de harten van de bevolking van groot belang is''. Je kunt zeggen "hier zijn geen woorden voor", ik zeg: dit is te ziek voor woorden :|
Het herstel van moskeeën is onderdeel van de Nederlandse hulp bij de wederopbouw van Afghanistan. Uitgangspunt bij wederopbouwprojecten is wat de Afghanen aangeven meest nodig te hebben, legde minister Van Middelkoop van Defensie gisteren uit tijdens een kort debat in de Tweede Kamer over Afghanistan. Wat 'dit is te ziek voor woorden'?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 08:14

CaptainCaveman schreef:Gaap... je islamofobie komt me de keel uit, maar dat heb ik je al eerder verteld. We horen jou niet klagen als er ontwikkelingsgeld voor de bouw van kerken wordt gebruikt, of wel?
Juist! dat is het 'm nou net, er wordt wel geld beschikbaar gesteld voor de bouw van afgodenhuizen maar geld voor kerken wordt niet beschikbaar gesteld. Dat is dan zogenaamd iets voor particulier initiatief. Als een saoudische geldschieter (het land waar Christenen geen leven hebben en je in de gevangenis wordt gegooid als je een bijbel bezit) in Nederland geld geeft om een moskee te bouwen waarom zou hij dat dan niet naar Afghanistan overmaken? -> Omdat er hier in Den Haag een stelletje domme ezels zitten!

Het herstel van moskeeën is onderdeel van de Nederlandse hulp bij de wederopbouw van Afghanistan. Uitgangspunt bij wederopbouwprojecten is wat de Afghanen aangeven meest nodig te hebben, legde minister Van Middelkoop van Defensie gisteren uit tijdens een kort debat in de Tweede Kamer over Afghanistan. Wat 'dit is te ziek voor woorden'?
Ja dit is te ziek voor woorden. Welk statement denk je dat ze maken als ze aangeven alleen geld te willen hebben voor moskeeën? Om mezelf nog eens te herhalen: Er gaan op deze wereld mensen dood omdat er geen geld is voor medicijnen :|

Betere argumenten staan nog verwoord op de website van de SGP: www.sgp.nl
24 - 04 - 08 | SGP: Nederlands geld niet voor moskeeen in Afghanistan

De Nederlandse hulp bij de wederopbouw van Afghanistan moet besteed worden aan onomstreden projecten. Dus niet aan moskeeen. SGP-kamerlid Van der Staaij zal de Kamer hierover vandaag een uitspraak vragen.
De SGP staat achter de missie in Afghanistan, inclusief de hulp van Nederland bij de wederopbrouwprojecten. Dat geldt uitdrukkelijk niet voor de bouw van moskeeen.
De SGP voelt daar niets voor. Ten eerste omdat in die moskeeen vaak haat tegen het westen en tegen Israel wordt gepredikt. Bovendien speelt mee dat islam-afvalligen in Afghanistan met de dood worden bedreigd en religieuze minderheden in dat land niet of nauwelijks speelruimte hebben.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 28 apr 2008 11:07

goshen schreef:
CaptainCaveman schreef:Gaap... je islamofobie komt me de keel uit, maar dat heb ik je al eerder verteld. We horen jou niet klagen als er ontwikkelingsgeld voor de bouw van kerken wordt gebruikt, of wel?
Juist! dat is het 'm nou net, er wordt wel geld beschikbaar gesteld voor de bouw van afgodenhuizen maar geld voor kerken wordt niet beschikbaar gesteld. Dat is dan zogenaamd iets voor particulier initiatief.
Zoals al vermeld wordt in het artikel is het uitgangspunt datgene waar de Afghanen het meest nodig hebben. Er is daar zo'n beetje 85% soenniet, verwacht je nu echt dat ze daar dan kerken neer gaan zetten? :roll:

Als een saoudische geldschieter (het land waar Christenen geen leven hebben en je in de gevangenis wordt gegooid als je een bijbel bezit) in Nederland geld geeft om een moskee te bouwen waarom zou hij dat dan niet naar Afghanistan overmaken? -> Omdat er hier in Den Haag een stelletje domme ezels zitten!
Dat zijn jouw woorden. Wie is de regering om zo'n geldschieter tegen te houden? Dat het gezien de omstandigheden wenselijker is om geld naar Afghanistan over te maken, tja. Zo iemand heeft nog altijd het recht om zélf over zijn geld te beschikken.

Ja dit is te ziek voor woorden. Welk statement denk je dat ze maken als ze aangeven alleen geld te willen hebben voor moskeeën? Om mezelf nog eens te herhalen: Er gaan op deze wereld mensen dood omdat er geen geld is voor medicijnen :|
Dus mag er geen ontwikkelingsgeld meer naar andere landen gaan? Volgens mij begrijp je het echt niet... Nederland maakt zogezegd geld over naar ontwikkelingslanden. Niets mis mee. Vervolgens blijkt dat men het geld voor de bouw van moskeëen gaat gebruiken, omdát de bevolking hier het meeste behoefte aan heeft. Waar maak jij je druk over?

Volgens mij draait het allemaal opnieuw op de islamofobie. Zo ook bij de SGP wat blijkt:
De SGP staat achter de missie in Afghanistan, inclusief de hulp van Nederland bij de wederopbrouwprojecten. Dat geldt uitdrukkelijk niet voor de bouw van moskeeen.
De SGP voelt daar niets voor.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 11:26

Wat de Afghanen het meest nodig hebben is het Evangelie. Helaas is het zo dat er in hun land geen vrijheid van Godsdienst is en de Nederlandse overheid zou er verstandig aan doen om belastinggeld niet weg te gooien in projecten waar alle partijen niets mee opschieten. Maar als ik zo jouw commentaar lees denk ik niet dat we het hier over eens zullen worden.

Met de term Islamofobie heb ik moeite, omdat dit een ziekelijke angst o.i.d. suggereert. Jij zou het denk ik ook niet op prijs stellen als ik je Islamofiel zou noemen. :puh:

Terug naar “Archief”