Gerdien B. schreef:vast niet door de pil waar dit topic volgens mij over gaat

Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Dat is toch niet erg, dat het kind vraagt wat papa en mama aan het doen zijn?
Het is toch niets raars, vies, geks ofzo?
Misschien ben ik soms iets te open erover ofzo, vergeleken bij de rest van Nederland, maar ik zou er geen moeite mee hebben om mijn kinderen eerlijk te zeggen wat er gebeurt.
Toevallig vertelde een vriendin gisteren. haar 5 jarige dochtertje zat naar buiten te kijken, waar twee duiven elkaar besprongen. Dus ze wilde dat papa uitlegde hoe het allemaal zat bij die duiven.
Daarna dacht ze even na en vroeg: hoe gaat dat dan bij mensen?
Het was een heel geinteresseerde vraag. En natuurlijk hoef je dan niet exact alles uit te leggen, maar het is toch iets heel moois, dat dat meisje op die manier ook verwekt is? En elk kind?
liefie schreef:ja dat weet ik maar herseninfarct wist ik in elk geval niet.
parkiet schreef:Daatje123 schreef:@Lorijntje: dus bijna nooit ongesteld (denk aan 2 maanden niet, 3 dagen wel, paar weken niet enz), is geen eisprong, dus maar klein beetje vruchtbaar? Of mag je dat niet zo zien? Volgens mijn huisarts moest ik eerst maar aan de pil, maar dat is nep begrijp ik uit de vorige posts.
Iemand anders ervaring of ideeen hierover? Zou 3 maanden pil echt helpen?
Normaal gesproken krijg je een eisprong ong twee weken na het begin van je menstruatie. Dan weer twee weken na je eisprong wordt je weer ongesteld. Je wordt dus pas ongesteld als je een eisprong hebt gehad.
Dus het zal inderdaad zo zijn dat als je minder vaak ongesteld wordt, je ook minder vaak een eisprong hebt.
Ik vraag me af in hoeverre tijdelijk aan de pil gaan hier een 'oplossing' voor is. Maar goed, zoveel verstand heb ik er ook neit van...
Lorijntje schreef:liefie schreef:ja dat weet ik maar herseninfarct wist ik in elk geval niet.
Trombose is eigenlijk een (bloed) propje in een ader. Wanneer dit doorschiet naar je long spreekt men over een longembolie. Echter, dit kan ook doorschieten naar je hersenen! Dan spreek je over een herseninfarct ( eigenlijk een hersenembolieDit gebeurt niet zo vaak maar wanneer het propje in je hart komt kan je hart het doorpompen. Dan zit het dus in slagaders. Normaal gesproken zit het in aders.
Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.
em_ma schreef:Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.
Helpen die nieuwe pijnstillers die je aangeraden werden op Refoweb?
Heel raar, werd paar nachten terug wakker en toen voelde ik dat ik ongesteld moest worden. Zo misselijk, mega buikpijn, dat je ligt te krioelen in je bed. En ik had echt geen last van mn maag/darmen.
Dus ik pijnstiller geslikt en na tijdje weer gaan slapen. Maar het maffe is: ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld. En terwijl de kalender en mn PMS-humeur dat toch wel duidelijk aangeven.
Heeft iemand dit ook weleens gehad? Zulke voortekenen, maar nog steeds niet ongesteld geworden?
em_ma schreef:Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.
Smurffie schreef:em_ma schreef:Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.
Ik weet niet meer welke dat waren en ik kan het niet meer vinden![]()
Vandaag heb ik 2 Nurofen geslikt. Hielp ook prima.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten