De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 apr 2008 13:14

Gerdien B. schreef:vast niet door de pil waar dit topic volgens mij over gaat ;)

:schaterlach:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2008 13:14

Dat is toch niet erg, dat het kind vraagt wat papa en mama aan het doen zijn?
Het is toch niets raars, vies, geks ofzo?
Misschien ben ik soms iets te open erover ofzo, vergeleken bij de rest van Nederland, maar ik zou er geen moeite mee hebben om mijn kinderen eerlijk te zeggen wat er gebeurt.
Toevallig vertelde een vriendin gisteren. haar 5 jarige dochtertje zat naar buiten te kijken, waar twee duiven elkaar besprongen. Dus ze wilde dat papa uitlegde hoe het allemaal zat bij die duiven.
Daarna dacht ze even na en vroeg: hoe gaat dat dan bij mensen?
Het was een heel geinteresseerde vraag. En natuurlijk hoef je dan niet exact alles uit te leggen, maar het is toch iets heel moois, dat dat meisje op die manier ook verwekt is? En elk kind?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 apr 2008 13:38

MissF schreef:Dat is toch niet erg, dat het kind vraagt wat papa en mama aan het doen zijn?
Het is toch niets raars, vies, geks ofzo?
Misschien ben ik soms iets te open erover ofzo, vergeleken bij de rest van Nederland, maar ik zou er geen moeite mee hebben om mijn kinderen eerlijk te zeggen wat er gebeurt.
Toevallig vertelde een vriendin gisteren. haar 5 jarige dochtertje zat naar buiten te kijken, waar twee duiven elkaar besprongen. Dus ze wilde dat papa uitlegde hoe het allemaal zat bij die duiven.
Daarna dacht ze even na en vroeg: hoe gaat dat dan bij mensen?
Het was een heel geinteresseerde vraag. En natuurlijk hoef je dan niet exact alles uit te leggen, maar het is toch iets heel moois, dat dat meisje op die manier ook verwekt is? En elk kind?

Sex is ook niet wat raars of vies, het is echt een kado van God.
Maarre ik zou er werkelijk niet aan moeten denken als ik getrouwd zou zijn en sex zou hebben en ons kind ligt in bed en wordt dan wakker...
Lijkt me best shocking voor zo n kind. Het ziet zn ouders toch meestal wel anders denk ik zo 8)
Kijk, als ouders heb je de taak om je kinderen voor te lichten en dan ook goed voor te lichten en je niet er met een boekje vanaf doen, maarre... dat een kind het in de praktijk van zn eigen ouders zou kunnen zien, dat vind ik wel heel ver gaan. Het is toch iets intiems tussen man en vrouw, bij het sexleven tussen jou en hem en daar hoef je je kinderen toch niet bij te betrekken? Er blijft toch ook wel iets prive?

HEERE, leer mij Uw weg

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 apr 2008 15:27

't Gaat hier om baby's, die zien dat toch niet bewust.

Maar laten we weer on topic gaan!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 apr 2008 08:12

liefie schreef:ja dat weet ik maar herseninfarct wist ik in elk geval niet.

Trombose is eigenlijk een (bloed) propje in een ader. Wanneer dit doorschiet naar je long spreekt men over een longembolie. Echter, dit kan ook doorschieten naar je hersenen! Dan spreek je over een herseninfarct ( eigenlijk een hersenembolie :) Dit gebeurt niet zo vaak maar wanneer het propje in je hart komt kan je hart het doorpompen. Dan zit het dus in slagaders. Normaal gesproken zit het in aders.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 apr 2008 08:15

parkiet schreef:
Daatje123 schreef:@Lorijntje: dus bijna nooit ongesteld (denk aan 2 maanden niet, 3 dagen wel, paar weken niet enz), is geen eisprong, dus maar klein beetje vruchtbaar? Of mag je dat niet zo zien? Volgens mijn huisarts moest ik eerst maar aan de pil, maar dat is nep begrijp ik uit de vorige posts.

Iemand anders ervaring of ideeen hierover? Zou 3 maanden pil echt helpen?

Normaal gesproken krijg je een eisprong ong twee weken na het begin van je menstruatie. Dan weer twee weken na je eisprong wordt je weer ongesteld. Je wordt dus pas ongesteld als je een eisprong hebt gehad.
Dus het zal inderdaad zo zijn dat als je minder vaak ongesteld wordt, je ook minder vaak een eisprong hebt.

Ik vraag me af in hoeverre tijdelijk aan de pil gaan hier een 'oplossing' voor is. Maar goed, zoveel verstand heb ik er ook neit van...

Je bent vruchtbaar wanneer je een eisprong hebt gehad. Je moet jezelf niet direct zien als verminderd vruchtbaar maar WEL als onbetrouwbaar vruchtbaar oftewel: jij kunt niet plannen wanneer je je eisprong hebt ( tenzij je dit voelt oid.) en dus weet je niet wanneer je vruchtbaar bent. De pil wordt vaak voorgeschreven om een regelmatige menstruatie te krijgen. Je lichaam went dan aan de hormonen die een normale cyclus afgeeft.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2008 09:03

Lorijntje schreef:
liefie schreef:ja dat weet ik maar herseninfarct wist ik in elk geval niet.

Trombose is eigenlijk een (bloed) propje in een ader. Wanneer dit doorschiet naar je long spreekt men over een longembolie. Echter, dit kan ook doorschieten naar je hersenen! Dan spreek je over een herseninfarct ( eigenlijk een hersenembolie :) Dit gebeurt niet zo vaak maar wanneer het propje in je hart komt kan je hart het doorpompen. Dan zit het dus in slagaders. Normaal gesproken zit het in aders.

oke dat is duidelijker dan.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 apr 2008 23:06

Lorijntje schreef:De pil wordt vaak voorgeschreven om een regelmatige menstruatie te krijgen. Je lichaam went dan aan de hormonen die een normale cyclus afgeeft.

En na hoeveel maanden pil-slikken zou dat moeten werken?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mei 2008 15:06

Volgens mij werkt het alleen als je de pil blijft slikken. ik heb vanaf mn 16e de pil om die reden geslikt. Mijn cyclus was ongeveer 22 dagen en vanaf het moment dan 10 dgen ongesteld....... De pil heb ik 13 jaar geslikt. Vanaf het moment dat ik stopte zat ik in mn oude cyclus. ( al weet ik niet of ik die cyclus bleef houden, omdat ik daarna gelijk zwanger was....ben 1 keer ongesteld geweest, 22 dagen nadat ik gestopt was)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 mei 2008 15:20

Maar jij was regelmatig, al was het een vervelende regelmaat. Bij mij is het al zo lang als ik ongesteld ben onregelmatig, in die zin dat het soms na 22, soms na 30, soms na 40 dagen komt, en alles wat er tussen in zit. Ik weet dus nooit of ik ongesteld ga worden, en hoelang dat gaat duren. Heel irritant. Daarom dus maar weer aan de pil gegaan.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 mei 2008 17:47

Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 mei 2008 17:58

Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.

Helpen die nieuwe pijnstillers die je aangeraden werden op Refoweb?

Heel raar, werd paar nachten terug wakker en toen voelde ik dat ik ongesteld moest worden. Zo misselijk, mega buikpijn, dat je ligt te krioelen in je bed. En ik had echt geen last van mn maag/darmen.
Dus ik pijnstiller geslikt en na tijdje weer gaan slapen. Maar het maffe is: ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld. En terwijl de kalender en mn PMS-humeur dat toch wel duidelijk aangeven.
Heeft iemand dit ook weleens gehad? Zulke voortekenen, maar nog steeds niet ongesteld geworden?

HEERE, leer mij Uw weg

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 mei 2008 19:12

em_ma schreef:
Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.

Heel raar, werd paar nachten terug wakker en toen voelde ik dat ik ongesteld moest worden. Zo misselijk, mega buikpijn, dat je ligt te krioelen in je bed. En ik had echt geen last van mn maag/darmen.
Dus ik pijnstiller geslikt en na tijdje weer gaan slapen. Maar het maffe is: ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld. En terwijl de kalender en mn PMS-humeur dat toch wel duidelijk aangeven.
Heeft iemand dit ook weleens gehad? Zulke voortekenen, maar nog steeds niet ongesteld geworden?

Jahoor, dat heb ik ook weleens! en dan opeens wordt je heel onverwacht ongesteld :wink: Het kan ook komen doordat je misschien gestessed ben ofzo. Ik heb dat iig wel..als ik gestressed ben of persé wil dat ik op tijd ongesteld wordt, wordt ik het juist niet :(
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 mei 2008 19:34

em_ma schreef:

Ik weet niet meer welke dat waren en ik kan het niet meer vinden :oops:

Vandaag heb ik 2 Nurofen geslikt. Hielp ook prima.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 mei 2008 19:42

Smurffie schreef:
em_ma schreef:

Ik weet niet meer welke dat waren en ik kan het niet meer vinden :oops:

Vandaag heb ik 2 Nurofen geslikt. Hielp ook prima.

Dat helpt bij mij idd ook goed!
Afbeelding

Terug naar “Archief”