Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 12:38

trijntjejohanna schreef:om eerlijk te zijn... nou nee niet echt.... ik verdien bruto tussen de 5,30 en 5,80 per uur per kind...

als je dus meerdere kinderen hebt, dan kan je er aardig wat aan verdienen... maar voor de verantwoordelijkheid die je er voor hebt en het werk verdient het maar weinig vind ik ...

maar ik vind het gewoon erg leuk om te doen!

Dan verdien jij heel veel. Hier is het 3,75 per kind.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 12:51

pol schreef:
trijntjejohanna schreef:om eerlijk te zijn... nou nee niet echt.... ik verdien bruto tussen de 5,30 en 5,80 per uur per kind...

als je dus meerdere kinderen hebt, dan kan je er aardig wat aan verdienen... maar voor de verantwoordelijkheid die je er voor hebt en het werk verdient het maar weinig vind ik ...

Gewoon in de kinderopvang werken, dan verdien je het dubbele TJ :wink:
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 12:53

Dippie schreef:
pol schreef:

heb geen diplomas!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 12:56

pol schreef:
Dippie schreef:
pol schreef:

heb geen diplomas!

Haha, nee, dan gaat het idd niet lukken 8)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2008 13:13

dat is bruto he... netto is 3,40 tot 3,80

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 13:55

oke is zo maar je kan ondertussen wel wat van je huishouden doen of een wasje ophangen. En je bent gewoon thuis is gewoon een keuze die je maakt denk ik.
Het verdient echt niet super goed of zo maar daar doe ik het ook niet voor ik vind het gewoon erg leuk om te doen.
En wie weet ga ik het meerdere dagen doen als wij kinderen hebben en dan minder in de thuiszorg.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 apr 2008 21:44

Ik verdien er 3,50 mee, het tweede kind in een gezin is 3,25.
Voor de lunch krijg je 1,15 extra.
Je word er niet rijk van. maar als je dit gewoon heel de week doet en meerdere kinderen op een dag hebt, dan tikt het best nog door.
Alleen kun je dan weinig in huis doen, dat is de andere kant weer.
Hier een vrouw in de buurt die verdient er ruim 5000 euro per maand mee, maar heeft dan wel 24 kinderen per week en een speciale locatie en een stagiare.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 apr 2008 21:49

"ROSMALEN - Beginnende timmerlieden, loodgieters en elektrotechnici verdienen meer dan academici en hbo'ers die net op de arbeidsmarkt verschijnen. Het detacheringsbedrijf in technisch personeel DIT Bouw en Techniek uit Rosmalen heeft vrijdag een bericht hierover in de Volkskrant bevestigd." Volledig artikel.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 apr 2008 22:16

ik zat er ook aan te denken om een oppaskindje erbij te doen. Had pas kind van de buren erbij, maand of 9 is ze. Maar het was niet wat met die andere 2. Ze wilden er aldoor bij zitten en aanzitten. Uit liefde gooiden ze allemaal speelgoed naar haar toe. Ik kon niet eens naar de wc. Heb toen besloten dat ik het maar niet doe. Sterker nog: als Caroline over 2 jaar naar school is ga ik het ook niet doen, ik ga niet werken ik ga lekker van mijn "rust" genieten!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 apr 2008 06:05

vanmiddag kwamen ds danique en haar vader langs... ze hebben opvang per 13 mei nodig... en haar vader werkte vaak in het buitenland en ging al bijna weer weg.. en hij wilde graag ook even komen kijken... hij is nu een half uurtje geweest...

het was op zich wel leuk!! Milan vond het eerst wat apart... Matteo vond het helemaal geweldig... die ging meteen bij haar zitten en haar te aaien... en toen ze wegging moest hij huilen...

Danique komt donderdag ook nog een keer met haar moeder langs.. die wilde hier graag ook een keer kijken.. en dan gaan we dan bekijken of het wat wordt....

Ze gaat dus ook 1 dag naar het kdv maar daat gaat het helemaal niet goed met haar... dus grote kans dat ze dan (als ze hier komt) hier 3 dagen per week komt.. ze komt dan van 07:45- 17:15/17:30.. lange dagen dus!! ze komt wel op 2 dagen waarop Milan naar de peuterspeelzaal is de halve dag... dus dat scheelt weer...

al met al is het dus nog even afwachten of het doorgaat... maar ik hoop dat het wat wordt...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 apr 2008 11:07

En dan moet je ook nog het bureau betalen toch?

Ik pas bij m'n nichtje thuis op. Bijna anderhalf jaar oud.
Ongeveer van 08:00 tot 17:30.
Erg druk is zo'n dag, twee van die kleine kinderen.
Maar wel leuk om te doen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 apr 2008 12:17

AikonGirl schreef:En dan moet je ook nog het bureau betalen toch?

Ik pas bij m'n nichtje thuis op. Bijna anderhalf jaar oud.
Ongeveer van 08:00 tot 17:30.
Erg druk is zo'n dag, twee van die kleine kinderen.
Maar wel leuk om te doen.

Volgens mij betalen de ouders het bureau, trouwens iemand nog tros radar gekeken afgelopen maandag? Ging dus ook over oppassen ed. Vooral de gastouderbureaus die wat verdienen hierin. Denk dat het eventueel nog wel te vinden is bij uitzending gemist.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 apr 2008 12:45

Oja, logisch dat de ouders betalen.

Had Radar ook gezien.
Wat een geld verdienen die bureau's zeg, met amper wat te doen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 apr 2008 17:26

Rolf schreef:"ROSMALEN - Beginnende timmerlieden, loodgieters en elektrotechnici verdienen meer dan academici en hbo'ers die net op de arbeidsmarkt verschijnen. Het detacheringsbedrijf in technisch personeel DIT Bouw en Techniek uit Rosmalen heeft vrijdag een bericht hierover in de Volkskrant bevestigd." Volledig artikel.

Heb het artikel gelezen en is echt pure onzin! Ik denk dat het een publiciteitsstunt van dat detacheringsbureau is om personeel te werven ofzo.
Ik heb een vergelijkbaar beroep (constr.bankwerker/lasser) en heb 3 jaar bij een detacheringsbureau gewerkt. Ik had een goed loon daar maar geen 2400 euro! Ik had rond de 2200 eur per 4 weken. Wel zonder toeslagen en vakantiegeld, maar ik ben gekwalificeerd fotolasser. De lonen daarvan liggen volgens mij zelfs nog hoger dan van een loodgieter.
Ik heb voor rond de 30.000 euro aan opleidingen gedaan. (Alleen lasopleidingen, dus vca en veiligheidscursussen buiten beschouwing gelaten).

Ik werk nu sinds een paar maanden voor mezelf en nu is het wel meer lonend ;)

Afgelopen week kreeg ik een aanvraag of ik in Dronten wilde komen werken voor 6 weken. Dat is retour zo'n 4 uur rijden hier vandaan. Ze wilden kilometergeld betalen en de reisuren tegen het gewone uurtarief wat ik vraag.
Dat geeft dus wel aan dat ze zitten te springen om personeel en daar ook voor willen betalen.
Zal tijd worden ook.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 27 apr 2008 18:27

had een goed loon daar maar geen 2400 euro! Ik had rond de 2200 eur per 4 weken.

Nou, dat komt toch overeen met 2400 per maand?

Terug naar “Archief”