Rolf schreef:"ROSMALEN - Beginnende timmerlieden, loodgieters en elektrotechnici verdienen meer dan academici en hbo'ers die net op de arbeidsmarkt verschijnen. Het detacheringsbedrijf in technisch personeel DIT Bouw en Techniek uit Rosmalen heeft vrijdag een bericht hierover in de Volkskrant bevestigd."
Volledig artikel.
Heb het artikel gelezen en is echt pure onzin! Ik denk dat het een publiciteitsstunt van dat detacheringsbureau is om personeel te werven ofzo.
Ik heb een vergelijkbaar beroep (constr.bankwerker/lasser) en heb 3 jaar bij een detacheringsbureau gewerkt. Ik had een goed loon daar maar geen 2400 euro! Ik had rond de 2200 eur per 4 weken. Wel zonder toeslagen en vakantiegeld, maar ik ben gekwalificeerd fotolasser. De lonen daarvan liggen volgens mij zelfs nog hoger dan van een loodgieter.
Ik heb voor rond de 30.000 euro aan opleidingen gedaan. (Alleen lasopleidingen, dus vca en veiligheidscursussen buiten beschouwing gelaten).
Ik werk nu sinds een paar maanden voor mezelf en nu is het wel meer lonend
Afgelopen week kreeg ik een aanvraag of ik in Dronten wilde komen werken voor 6 weken. Dat is retour zo'n 4 uur rijden hier vandaan. Ze wilden kilometergeld betalen en de reisuren tegen het gewone uurtarief wat ik vraag.
Dat geeft dus wel aan dat ze zitten te springen om personeel en daar ook voor willen betalen.
Zal tijd worden ook.