De refowebkids [deel 4]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 apr 2008 20:21

Ik heb wel eens gehoord dat door de ontlasting op te houden het veel meer pijn gaat doen, wanneer het er uit moet.
Misschien kun je dat op een op andere manier duidelijk maken???

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 20:23

ik weet niet hoe oud ze is maar volgens mij te klein om dat duidelijk te maken?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 apr 2008 20:25

Oh, Pol, wat naar van je meisje. Zo zielig zoiets bij kinderen. Buikpijn van t ophouden, en inderdaad wat Bumba zegt, meer pijn als ze inderdaad wel naar de wc gaan, ontlasting is dan harder...

Kan het niet zo zijn dat ze een wondje heeft waardoor t pijn doet om naar t toilet te gaan?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 25 apr 2008 20:29

@ Pol,
kan ze last hebben van een kloofje in de sluitspier? (fissura ani) Dan is het een kwestie van eerst pijnstillende zalf (lidocaine ofzo) zodat ze weer leert dat het geen pijn doet en later bescherming d.m.v. zinkzalf.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 apr 2008 20:30

het komt wel meer voor... door het ophouden doet het poepn nog meer oijn, zodat het een spiraal kan worden..

sterkte pol!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 apr 2008 20:30

pol schreef:Annemiek vertikt het om te poepen. Al kontakt met de HAP, klysma gehad en brullen en maar roepen: moeteniepoepie. Nee nee, mag niet komme. Nu ligt ze na anderhalf uur strijd op bed en nog steeds niks. Wie heeft hier tips voor? Het is al dagenlang: auwbillen, auwbuik en wil niet naar de wc/pot enz.

Ik gaf mijn dochter vroeger elke week sennapeulen thee.
Dat maakt de ontlasting zacht maar niet dun. Dan komt het makkelijker. Waarschijnlijk krijgt ze diaree doordat ze het te lang op houd.
Nu mijn dochter volwassen is (25) neemt ze nog regelmatig die thee als ze last van haar buik heeft.
Misschien een idee?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 20:34

Bedankt voor de tips, Ze is 3 jaar en ik heb al gepoogd ze duidelijk te maken, dat ophouden de zaak alleen maar verergerd. Tuurlijk vergaat ze van de pijn, doe zelf maar eens een klysma en houdt dat anderhalf uur tegen.Respect voor haar doorzettingsvermogen en de kracht van haar sluitspier! Maar uitleggen gaat niet, want zij voelt dat het nu zeer doet en dat is haar probleem.
Morgen willen we heel de dag weg en is er oppas, dus ben benieuwd!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 apr 2008 21:06

k kende een kindje die op de tenen liep om maar niet te hoeven poepen! ze hebben hem toen in een bad gedaan.. en een stukje zeep in zn gatje.. bad lekker warm gehouden.. veel speelgoed erin.. en toen was et opeeens geschied!! pffff....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2008 21:20

pol schreef:Annemiek vertikt het om te poepen. Al kontakt met de HAP, klysma gehad en brullen en maar roepen: moeteniepoepie. Nee nee, mag niet komme. Nu ligt ze na anderhalf uur strijd op bed en nog steeds niks. Wie heeft hier tips voor? Het is al dagenlang: auwbillen, auwbuik en wil niet naar de wc/pot enz.

oooh herkenbaar!! hier momenteel het zelfde probleem met Milan!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 apr 2008 21:31

Wat vervelend Pol!! Misschien komt het vanacht als ze zich ontspant in dr slaap. Tis te hopen voor dr!! Anders misschien toch warm bad proberen.... Arm meisie!! Sterkte vanacht!!
Wat de toekomst brengen moge........

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2008 21:53

He Dippie wat grappig :mrgreen:

Pol, wat vervelend zeg :cry:
Mijn broertje had dat vroeger ook heel vaak, maar ik heb niet echt tips (mijn moeder lette vooral goed op wat hij at, dus geen stoppende dingen maar wel dingen die het gemakkelijker maakten).
En rustig ontspannen op het potje laten zitten (mss met een boekje of zo?). Ik vrees dat er te veel druk op zetten averechts werkt (niet dat ik zeg dat je dat doet hoor, want dat weet ik natuurlijk niet!!!).
Maar t lijkt me wel een hele lastige situatie. Sterkte ermee!

Wij zijn trouwens vandaag naar t gemeentehuis geweest voor een verklaring van goed gedrag (duurt 2-4 weken) want we willen vd zomer een vakantiekindje in huis nemen. Dat kindje komt dan ong 3 weken hier logeren.

Iedereen nog bedankt voor de complimentjes over de foto's :oops:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 apr 2008 12:25

Hoe is het nou Pol?
Ik ben gisteren met Simon naar de ha geweest, hij was de laatste tijd echt uit zijn hum en elke keer krijsen soms wel anderhalf uur achter elkaar en dat waren we totaal niet van hem gewend. Hij blijkt dus ook verstopt te zitten. Wij zijn dus aan de roosvicee laxo en melk met 10% extra verdunnen + andere voeding gaan proberen. Khad net 2 pakken voeding gekocht ivm de rare weken die voor de deur staan, ik dacht dan kom ik iig niet zonder te zitten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 apr 2008 18:00

Is iemand van jullie wel eens met de kinderen naar Disneyland Parijs geweest? Hoe was dat?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 apr 2008 20:13

Merisja schreef:Is iemand van jullie wel eens met de kinderen naar Disneyland Parijs geweest? Hoe was dat?

Ik ben er lang geleden geweest, nog zonder kids.
een vriendin van me is er pas geweest met haar kindjes (1 en 3) en die vonden het super, vonden zij en haar man ook, maar wel heel vermoeiend, zei ze.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 apr 2008 20:22

Wij hopen van de zomer naar Zuid Frankrijk op vakantie te gaan en dan willen we van tevoren naar Disneyland gaan. Onze oudste is dan vier en de jongste 10 maanden. Voor die van vier zal het denk ik wel geweldig zijn, maar de jongste heeft er denk ik niet zoveel aan. En t is natuurlijk best wel heel prijzig...k zou eigenlijk wel eens willen weten of het het geld echt wel waard is (49 euro p.p.).

Terug naar “Archief”