De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 08:37

kwebbel schreef:
Evelien schreef:Mijn zus en zwager studeren allebei nog! Hopen volgend jaar klaar te zijn met hun studie. Zij hebben een dochtertje van 1,5! Het gaat super goed. Ook met oppas etc.

(het kan wel studie en kinderen)
Als het goed gaat, dan is het prima toch?? Wij hebben alleen 1 slaapkamer dus qua kleintje zal het bij ons krapper worden :wink: en mocht ik nu zwanger worden dan word ik de opleiding uitgeknikkerd en mag ik alles terugbetalen..... Dan klinkt het heel cru maar dan kies ik liever op dit moment voor mijn opleiding. (dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, of dat ik ze nooit wil hebben) en bovendien ben ik nog jong :wink:

Lorijntje schreef:de pil werkt NIET ABORTIEF omdat je geen ovulatie hebt..

Ik moet absoluut nog niet aan kinderen denken en wil sowieso eerst carriere maken. Wat is er nou altijd zo fout aan carriere maken??
Ik kan altijd nog een burgelijke doos worden :)
lol :mrgreen: groot gelijk hor :wink:
heb je met de pil geen ovulatie ??? Dat wist ik niet........ hmmm......

Hmm...dat is wel hetgeen waar ik over nadenk..Als ik ga trouwen, zou ik rekening houden met dat er eventueel plaats en geld moet zijn voor een kindje. Kzou me geen raad weten als ik maar 1 kamer had en vervolgens zwanger zou zijn...
Hoe zou jij dat doen dan? Want zoals ik begrijp heb je geen slaapplaats voor het kind?
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 apr 2008 10:15

Lekker bij jezelf in bed nemen :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 apr 2008 10:30

Kzou me geen raad weten als ik maar 1 kamer had en vervolgens zwanger zou zijn...

Daarom slikt ze ook de pil.. :wink:

Nee hor geintje! Ze zijn natuurlijk niet gelijk groot, en mijn ouders hielden babietjes tot 4 maanden ofzo zelf op de slaapkamer!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 11:08

Tuinfluiter schreef:Lekker bij jezelf in bed nemen :mrgreen:

Ja, moet je vooral gelijk mee beginnen, des te sneller kom je er weer vanaf :|

Not done dus :wink:
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 11:33

Niet voor iedereen is het haalbaar om een woning te kopen waarin een kindje welkom is. Kwebbel heeft het hier ook al eens uitgelegd waarom ze tot die bewuste 'keuze' is gekomen.

Zelf hebben we toch ook onze verantwoordelijkheid? Zou ik dan snel een kindje moeten krijgen terwijl ik niet eens gewend ben aan het samen leven met mijn man? Dan kan ik toch nooit een goeie moeder zijn? Even zomaar wat gedachten....

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 12:27

Daatje123 schreef:Niet voor iedereen is het haalbaar om een woning te kopen waarin een kindje welkom is. Kwebbel heeft het hier ook al eens uitgelegd waarom ze tot die bewuste 'keuze' is gekomen.

Zelf hebben we toch ook onze verantwoordelijkheid? Zou ik dan snel een kindje moeten krijgen terwijl ik niet eens gewend ben aan het samen leven met mijn man? Dan kan ik toch nooit een goeie moeder zijn? Even zomaar wat gedachten....

Tuurlijk, die verantwoordelijkheid hebben we, maar ik als ik zou gaan trouwen, zou ik die verantwoordelijkheid ook hebben, anders trouw ik niet...
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2008 12:28

Matteo heeft bij ons op de kamer geslapen tot dat hij ruim 9 maand was... (hij had wel een eigen kamer :wink: ) en nu ligt hij nog regelmatig (oke ik geef toe, elke nacht vanaf 1 uur :mrgreen: ) bij ons in bed... Ik heb dat zo gedaan omdat hij continue wakker werd steeds... ik was er zoooo moe van.. als hij bij ons in bed ligt slaapt hij door.. dus die keus was voor mij makkelijk..

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 12:39

trijntjejohanna schreef:Matteo heeft bij ons op de kamer geslapen tot dat hij ruim 9 maand was... (hij had wel een eigen kamer :wink: ) en nu ligt hij nog regelmatig (oke ik geef toe, elke nacht vanaf 1 uur :mrgreen: ) bij ons in bed... Ik heb dat zo gedaan omdat hij continue wakker werd steeds... ik was er zoooo moe van.. als hij bij ons in bed ligt slaapt hij door.. dus die keus was voor mij makkelijk..

Ja, begrijp dat die keus idd makkelijk was, maar niet goed voor het kind. Khad het er juist vanmorgen nog met de kapster over 8)
Als je je kind in je eigen bed laat slapen, probeer het dan maar eens weer in zn eigen bedje te krijgen. Ik wed je dat ie terug wil, en blijkbaar mattheo dus ook. Elke nacht vanaf 1 uur?! :roll: Kwens je alvast veel succes als je wil dat ie wél in zn eigen bed gaat slapen en daar ook blijft slapen.. :wink:
Afbeelding

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 apr 2008 13:56

88alries88 schreef:Wouw Lorijntje, wat weet jij er veel vanaf! :D

Khoor hier egt voor het eerst dat je dus wel direct zwanger kan zijn zodra je stopt enz. Dacht egt dat je de eerste 3 maanden dan nog niet zwanger kon raken! :shock: In ieder geval mooi dat iedereen steeds weer wat anders weet, zo kunnen we mekaar blijven helpen! ;)

Ik wil graag gynaecoloog worden.... :) Al is dit meer stuff voor de huisarts.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 apr 2008 14:00

Dippie schreef:
kwebbel schreef:
Evelien schreef:Mijn zus en zwager studeren allebei nog! Hopen volgend jaar klaar te zijn met hun studie. Zij hebben een dochtertje van 1,5! Het gaat super goed. Ook met oppas etc.

(het kan wel studie en kinderen)
Als het goed gaat, dan is het prima toch?? Wij hebben alleen 1 slaapkamer dus qua kleintje zal het bij ons krapper worden :wink: en mocht ik nu zwanger worden dan word ik de opleiding uitgeknikkerd en mag ik alles terugbetalen..... Dan klinkt het heel cru maar dan kies ik liever op dit moment voor mijn opleiding. (dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, of dat ik ze nooit wil hebben) en bovendien ben ik nog jong :wink:

Lorijntje schreef:de pil werkt NIET ABORTIEF omdat je geen ovulatie hebt..

Ik moet absoluut nog niet aan kinderen denken en wil sowieso eerst carriere maken. Wat is er nou altijd zo fout aan carriere maken??
Ik kan altijd nog een burgelijke doos worden :)
lol :mrgreen: groot gelijk hor :wink:
heb je met de pil geen ovulatie ??? Dat wist ik niet........ hmmm......

Hmm...dat is wel hetgeen waar ik over nadenk..Als ik ga trouwen, zou ik rekening houden met dat er eventueel plaats en geld moet zijn voor een kindje. Kzou me geen raad weten als ik maar 1 kamer had en vervolgens zwanger zou zijn...
Hoe zou jij dat doen dan? Want zoals ik begrijp heb je geen slaapplaats voor het kind?
Thanks Daatje :wink: :wink: Ik snap je beweegredenen maar ik had het eerder in andere topics ook aangegeven: Wij zijn geen grootverdieners, het enigste huis binnen ons budget was op dat moment ons huidige huis. Aangezien ik in Sliedrecht woonde en aangenomen was in Maarssen hebben we meteen het huis genomen. Anders had ik eerst ergens anders moeten inhuizen etc. Huren was geen optie want dat duurde toen nog een aantal jaar (we waren net pas ingeschreven)
En dat is dus ons huis met 1 slaapkamer. Natuurlijk had ik het anders willen zien! En we HADDEN ook een groter huis kunnen kopen maar dan was ons spaargeld op (we moesten bijleggen om de hypotheek rond te krijgen) en dat wilden we nu juist niet niet. We hadden immers ook nog geen meubels. Vandaar dus ons huisje met 1 slaapkamer!

88alries88 schreef:
Kzou me geen raad weten als ik maar 1 kamer had en vervolgens zwanger zou zijn...

Daarom slikt ze ook de pil.. :wink:

Nee hor geintje! Ze zijn natuurlijk niet gelijk groot, en mijn ouders hielden babietjes tot 4 maanden ofzo zelf op de slaapkamer!
tsss.... :shock: :wink: je mag gerust weten dat ik nachten heb wakker gelegen hoe we dit zouden oplossen mocht er een babytje komen. Ik wil het liefst een elftal kinderen, en het liefst wil ik gewoon dat er lekker een baby komt zonder dat je hoeft te stoppen met de pil. Maar op dit moment KAN het ook gewoon even niet! (opleiding, 1 slaapkamer dus..) Ik heb er echt mee geworsteld, mag je gerust weten. Het is een gevoelskwestie maar ook je verstandskwestie (in ons geval dan). Dus vandaar....
Laatst gewijzigd door kwebbel op 25 apr 2008 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 14:03

Kwebbel, zo zijn de meesten van ons begonnen! Zeker als je jong trouwt, dan is het zo moeilijk om woonruimte te vinden. Wij zijn ook begonnen in een 2 kamer flatje. Niks mis mee!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 apr 2008 14:11

Galateia schreef:Kwebbel, zo zijn de meesten van ons begonnen! Zeker als je jong trouwt, dan is het zo moeilijk om woonruimte te vinden. Wij zijn ook begonnen in een 2 kamer flatje. Niks mis mee!
Jep want ze zaten echt raar te kijken bij de makelaar :mrgreen: ik was ehmm.... even denken....... 20 en mijn man 22 toen we binnenwandelden. Het leuke was dat ze ons van alles wilden aansmeren met verzekeringen etc. Gelukkig is mijn vader handig met dat soort zaken dus hij had mij goed ingelicht van te voren :mrgreen:
We hebben het heel goed uitgekamt gelukkig en voorlopig zit ik lekker op m'n plekkie 8)
Maar om weer ontopic te gaan: niks mis mee, 1 slaapkamer!! Lekker knus 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 apr 2008 15:54

@Lorijntje: dus bijna nooit ongesteld (denk aan 2 maanden niet, 3 dagen wel, paar weken niet enz), is geen eisprong, dus maar klein beetje vruchtbaar? Of mag je dat niet zo zien? Volgens mijn huisarts moest ik eerst maar aan de pil, maar dat is nep begrijp ik uit de vorige posts.

Iemand anders ervaring of ideeen hierover? Zou 3 maanden pil echt helpen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2008 16:49

En dat is dan weer prachtige anticonceptie!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 apr 2008 19:34

LauraC schreef:

En dat is dan weer prachtige anticonceptie!

hoezo? Sarah ligt ook wel eens bij ons in bed, maar als ze slaapt is ze écht niet wakker te krijgen hoor.....

Terug naar “Archief”