@mic schreef:Nou ik heb persoonlijk door redenatie (die ik min of meer van Spurgeon heb) gezien dat het hetgene waar m'n onbekeerdheid in lag geen onwilligheid van God was, maar van mij, dat ik niet geloofde dat Hij z'n beloften waar zou maken. Als je gelooft erken je dat de Bijbel waar is. Als je erkent dat de Bijbel waar is erken je dat Jezus waar is, en dat Hij is wie hij zegt te zijn. Naar de wereld gekomen om zondaren te redden. Maar je weet dan ook uit de Bijbel dat Hij gekomen is om zondaren te redden en dat Hij geloof vraagt om ze te vergeven. Waarin moet je dan geloven? Juist wat hierboven dus staat. Soort cirkelredenering waar je 'in moet stappen' (d.w.z. geloven/ vertrouwen)
Oke, God werkt op verschillende manieren zie je maar weer.
Zelf heb ik ook wel in zo'n redenatie gezetten, maar ik kwam steeds weer op het probleem dat ik niet kon/wou geloven. Dat mijn oude ik tegenstribelde om mijn leven over te geven aan God. En omdat ik het niet kon heeft Hij mij losgemaakt zodat ik nu mag geloven. Dit is elke keer weer realiteit, moet steeds weer losgemaakt worden, zelf kan ik heel hart vechten tegen de zonde, maar ik kan het niet wegnemen dat moet God doen. Daarom is het zo mooi om het over te laten aan God.