Denkertje21 schreef:Zijn er hier eigenlijk mensen die tégen inenten zijn? Want anders praat je gewoon allemaal met elkaar mee...
Ik weet niet of ik echt tégen ben, maar ik ben ook niet echt vóór inenten. Zelf ben ik nog nooit ergens voor ingeent. Heb de bof nog nooit gehad, maar de mazelen en rode hond heb ik al wel gehad.
Ik weet ook niet of ik mijn kinderen later wel zal laten inenten...ik denk van niet. Dat ik niet ingeent ben heeft misschien ook te maken met het feit dat er in ons gezin een veel ergere ziekte is dan de bof en die is erfelijk. Daar kan niets aan gedaan worden, geen medicijn of wat dan ook. Ik kan me wel in laten enten voor zulke (in je jonge jaren) vaak onschuldige ziektes, maar waar zou ik het voor doen?! De kans dat je na de inenting alsnog die ziekte krijg is en blijft er gewoon, ook al zal die wat kleiner zijn dan bij een niet ingeent kind. En afijn...als ik me dan wel in laat enten, krijg ik al die kinderziektes misschien niet...maar de kans op die erfelijke ziekte blijft er gewoon. Daarom zie ik dus het nut van inenten niet echt.... (in mijn situatie dan)