Optimatus schreef:Ik neem aan dat het bestuur dat met de bannelingen in kwestie kan bespreken - het is immers een zaak tussen de excommunicerende en de geëxcommuniceerden.
Zelfs dat gebeurde niet. De geëxcommuniceerde kwam er zonder verder bericht van Henkwege achter dat zijn account op inactief was gezet.
Zoals al zo vaak is gezegd: er wordt niet in het openbaar over gesproken. Me dunkt dat dit nu eens gerespecteerd moet worden; zoals je zelf ongetwijfeld hebt gezien, heeft het veelvuldig bedelen om verandering in deze nog nooit gewerkt en zal het mijns inziens ook nooit gaan werken. Face it, give up this lost battle.
Done that already. Maar aangezien jij weer eens begon over hoe bont de banneling - in dit geval Kurtyo - het wel weer gemaakt zou hebben dacht ik: misschien moet ik toch nog maar eens uitleggen dat je gedachtengang wat naïef en eenzijdig is. Dat het 'beleid' zo is vind ik op zich even stompzinnig als tekenend, maar het boeit me verder niet en als jij niet begonnen was had ik er niet aan gerefereerd.
Doorzemelen helpt in elk geval niet en zal uiteindelijk alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Wil je dat?
Voor zover ik - bij wijze van argument dus (zie boven) - hierover doorzemel, is dat niet om dingen te bereiken op dit forum. Echter, soms heb ik er gewoon lol in om zaken te nuanceren of recht te zetten.
Collateral schreef:Ik heb een aantal jaar vrij intensief op een ander (groter) forum gezeten, en ik durf te beweren dat noch Aragorn, noch Kurtyo daar ooit een week- of permanente ban hadden gekregen. Als je, als bestuur, jezelf duidelijk profileert, duidelijke regels stelt en die consequent naleeft en durft te verantwoorden, dan bespaar je jezelf zowel gezichtsverlies (de banperikelen van het afgelopen jaar hebben Refoweb nou niet echt professioneel op de kaart gezet) als een heleboel tijd.
Dit is Refoweb en niet dat andere forum. Hier gelden blijkbaar andere regels. Dat is een heel makkelijk antwoord, dat weet ik, maar het lijkt erop of dit de werkelijkheid is. Nogmaals: je kunt er eindeloos over doorgaan, maar je bereikt je doel hieromtrent niet.
(Zoals gezegd: ik heb geen doel - althans, geen doel dat nog niet bereikt is op het moment van het plaatsen van de posting.)
Inderdaad, dit is Refoweb. Mijn tip aangaande het andere forum lijkt mij waardevol, daar het om een zeer goed draaiend forum gaat. Ik heb eens van Henkie begrepen dat hij van alle heisa en beetje moe werd en dan ben ik gaarne bereid om mee te denken.
Of er met mijn advies iets gedaan wordt: mij een zorg. Als het 'beleid' in de praktijk is zoals het nu is zie ik dat hooguit als een teken dat Henk er stiekem toch wel lol in heeft - of dat hij op z'n minst om nieuwe ongein vraagt - en dan bekruipt me al snel een gevoel van voorpret bij de gedachte aan nieuwe fratsen in de form van dubbelaccounts (uiteraard vanachter een van de vele anonieme proxyservers die het internet rijk is -
de andere forummertjes op het netwerk kunnen dus gerust zijn) en dat soort grappen meer.