Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2008 16:11

rosalie83 schreef:Weet je ook waarom dat kindje het project heeft verlaten? Lijkt me echt vreselijk, als ons kindje ineens niet meer 'ons' kindje is.

Ja, haar ouders zijn verhuisd naar een gebied waar Compassion niet werkt...heel erg jammer, we 'hadden' haar al bijna twee jaar!

*Annet* schreef:Wat goed dat jij daar ook mee schrijft. wij hebben een kindje in guatemala maar ik spreek spaans nog engels dus zou niet weten hoe ik haar moet schrijven. :oops: Eigenlijk schaam ik me er ook wel es voor en 101 keer neem ik me voor er verandering in te brengen maar hoe? Alleen een kaart met daarop: greets from holland?

Wat al gezegd wordt: je kunt eigenlijk altijd gewoon in het Nederlands schrijven en dan wordt het vertaald voor je. Of misschien ken je wel iemand die jouw Nederlandse brief naar het Engels wil vertalen, dan heeft de organisatie dat werk niet.

Krijgen jullie wel brieven van haar? Dan kan je daar op antwoorden. Als je gewoon standaard na haar brief gelijk een brief terug schrijft, wordt het ook gewoonte en dat is hartstikke goed! En als je van haar geen brieven krijgt, begin je gewoon zelf, dan ontstaat er vanzelf een briefwisseling. Die kinderen zijn zo ontzettend blij als ze post krijgen! En weet je hoe leuk; je kunt dingen meesturen. Stickers, vouwblaadjes, slingers, papieren bouwpakketjes, boekenleggers, (bijbel)boekjes in hun taal (via internet is alles te krijgen), etc![/quote]
Ja, doe ik ook altijd Rosalie, en ik zit ook bij Compassion dus ik schrijf gewoon Engels en zij vertalen het voor me. Ik vind het altijd heel leuk om het dorp op te gaan om wat te kopen voor het kindje, kan me dan ook echt inleven hoe blij ze daarmee (hopelijk) is :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2008 16:14

Nog even iets. Nu ik zo eens lees hoeveel geld je in Nederland moet betalen om te kunnen adopteren ben ik zoooo blij dat ik daar niet woon. En dat is ook de enige reden hoor, ik vind het voor de rest jammer niet meer in NL te wonen. Maar als wij dat bedrag moeten betalen hadden we het waarschijnlijk gewoon niet gekund.
Wij krijgen hier zowat geld toe als we een kind uit Schotland adopteren, zo blij zijn ze met ons. Dat is wel even wat anders zeg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 16:37

Volgens mij is Nederlandse adoptie ook wel goedkoper. Maar dat komt maar heel weinig voor: uit huis geplaatste kinderen komen in NL in een pleeggezin terecht. Adoptie gebeurt alleen als de ouders allebei echt officieel afstand doen van het kind.

Voor NL adoptie laten we ons overigens niet op de lijst plaatsen. Daar is animo genoeg voor. Bovendien zijn we jong en denken we wel dat we er snel voor in aanmerking komen, als er een kindje zou zijn. Maar dat zijn bijna altijd baby's en bovendien is de adoptie pas na 1 jaar definitief: tot die tijd kan de moeder het kind gewoon opeisen. Daar kan ik niet mee omgaan.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 07:59

LauraC schreef:Ja, doe ik ook altijd Rosalie, en ik zit ook bij Compassion dus ik schrijf gewoon Engels en zij vertalen het voor me. Ik vind het altijd heel leuk om het dorp op te gaan om wat te kopen voor het kindje, kan me dan ook echt inleven hoe blij ze daarmee (hopelijk) is :)

Het leuke is dat ons kindje altijd terugschrijft over hoe blij hij is met het boekje of de stickers of wat dan ook wat we gestuurd hebben. Echt de hele brief staat uberhaupt vol met hoe blij hij is dat wij hem sponsoren en dat hij elke dag voor ons bidt en zo. Vind ik zo bijzonder! Het is maar 30 euro in de maand en zijn hele leven is erdoor veranderd!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 08:01

Vorige nacht droomde ik dat we de ouders werden van 2 fantastische donkere jochies, die vrolijk van de trap af renden enzo. Deze nacht droomde ik dat we een prachtig meisje hadden opgehaald. Zelfs hun namen weet ik nog en ik kan hun gezichten zo weer voor de geest halen.

Dit moet wel ophouden, want anders hebben we dalijk een heel weeshuis vol... :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 08:06

Galateia schreef:Dit moet wel ophouden, want anders hebben we dalijk een heel weeshuis vol... :wink:

Heerlijk toch? :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 08:07

Nou, het is elke keer zo vreemd wakker worden in de realiteit. Dan blijf ik liever in mijn droomwereld :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 08:22

LauraC schreef:Nog even iets. Nu ik zo eens lees hoeveel geld je in Nederland moet betalen om te kunnen adopteren ben ik zoooo blij dat ik daar niet woon. En dat is ook de enige reden hoor, ik vind het voor de rest jammer niet meer in NL te wonen. Maar als wij dat bedrag moeten betalen hadden we het waarschijnlijk gewoon niet gekund.
Wij krijgen hier zowat geld toe als we een kind uit Schotland adopteren, zo blij zijn ze met ons. Dat is wel even wat anders zeg!

Vandeweek keek ik weer eens in de lijst bij Wereldkinderen. Kijk gewoon even naar de prijs voor Haïti... (even naar beneden scrollen; dit is zonder reis- en verblijfskosten).

http://www.wereldkinderen.nl/site.php?id=1906

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 08:24

Jah, absurd hè...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2008 08:24

eigenlijk koop je dus een kind
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 08:27

Gerdien B. schreef:eigenlijk koop je dus een kind

Nee hoor. Van dat geld worden de procedures betaald. Van dat geld worden de mensen betaald die bemiddelen en toch ook echt moeten eten. Het gebouw (huurgas/water/licht) van de stichting of vereniging via welke je bemiddelt, voorlichtingsactiviteiten. Etc. Je kunt bij de vergunninghouder gewoon een specificatie van de kosten aanvragen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 08:29

De prijs voor Haïti is trouwens zo bizar omhoog gegaan, omdat de procedure daar ongeveer anderhalf jaar in beslag neemt. In die anderhalf jaar moet jouw kind wel wonen in het tehuis (dat ook niet gratis in stand gehouden kan worden), heb je mensen nodig die ter plaatse jouw belangen behartigen...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2008 08:32

Plus de hele juridische meuk.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2008 08:42

oke, dan begrijp ik inderdaad deze hoge bedragen wel. Nooit eerder bij stil gestaan dat er nog zoveel kosten bij komen kijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 apr 2008 09:35

ik snap best dat de kosten hoog zijn, maar ik vind het gewoonweg absurd dat dat helemaal op de ouders terecht komt. Is er niet een of andere stichting die ook kan meebetalen in de kosten, want zo krijg je wel weer een grens (lijkt mij) van adoptieouders.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”