Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 apr 2008 11:29

Ohw mennnn, mijn collega kwam z'n adoptiekindje even showen :8> Ik wilde hem hebben, en houden :mrgreen: Op de één of andere manier heb ik dan toch echt zin om over zo'n kindje te gaan moederen, help! :oops: :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 11:37

rosalie83 schreef:Ohw mennnn, mijn collega kwam z'n adoptiekindje even showen :8> Ik wilde hem hebben, en houden :mrgreen: Op de één of andere manier heb ik dan toch echt zin om over zo'n kindje te gaan moederen, help! :oops: :wink:

Ik heb vannacht gedroomd dat we 2 prachtige zonen uit een Afrikaans land hadden geadopteerd... :mrgreen:

uit welk land komt zijn zoon?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 apr 2008 12:08

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Ohw mennnn, mijn collega kwam z'n adoptiekindje even showen :8> Ik wilde hem hebben, en houden :mrgreen: Op de één of andere manier heb ik dan toch echt zin om over zo'n kindje te gaan moederen, help! :oops: :wink:

Ik heb vannacht gedroomd dat we 2 prachtige zonen uit een Afrikaans land hadden geadopteerd... :mrgreen:

uit welk land komt zijn zoon?

Ghe :)

China.

Hoe zit het inmiddels met jouw moedergevoelens? 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 12:29

Mijn moedergevoelens? 8)
Nou, laat die kids maar komen. Hoppa. Heb me erbij neergelegd dat ik de meest chaotische moeder aller tijden wordt 8)
Maar liefde, hoppa, die kunnen ze zo krijgen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 12:41

Da;s het belangrijkste toch ?? :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 07 dec 2008 12:08

Goed onderwerp dit! Veel herkenbaarheid. Dacht al bijna dat er iets mis met me was dat ik niet voortdurend naar een kind verlang.
In ons konijnendorp :lol: is dat namelijk best een raar gegeven. Daar is het vanzelfsprekend dat je in katzwijm valt bij het zien van een kind. Ik krijg bijv. ook voortdurend kids op schoot geduwd met zo'n medelijdende blik van de moeder en de woorden: 'kun je ook effe lekker/alvast genieten'. Nou, sorry ik zit midden in een gesprek en als ik die behoefte voel dat geef ik het zelf wel aan!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na mijn trouwen juist minder met kinderen bezig ben. Waarschijnlijk omdat ik eerst hier mijn ritme in moet vinden. Ik wordt alleen al moe als ik aan een kind denk. Wat niet wil zeggen dat ze niet welkom zijn. Dan valt er altijd een mouw aan te passen en gooien we de boel gewoon op z'n kop.
Ik vind kinderen nog steeds wel leuk om te zien, maar na een middagje is het wel goed. Vroeger had ik dat niet of veel minder. Heb nu ook niet dat als ik thuis kom dat ik denk: dat was leuk, dat zou ik ook wel willen. En dat had ik vroeger nog wel eens. In ieder geval wel fijn om hier te lezen dat er niets mis met je is als je er niet zoveel mee bezig bent :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2008 12:53

En toch, het klinkt echt gruwelijk ouderwets, maar een kindje van jezelf voelt zoooo anders! Ik heb nog altijd erg weinig met baby's, ik hoef ze helemaal niet vast te houden.
Maar toen ik die moedergevoelens kreeg, en we voor een eigen kindje 'gingen', merkte ik toch dat het gevoel voor je eigen kind totaal anders is. Dat heeft wel moeten groeien, maar vooral de laatste paar weken kan ik zomaar opeens totaal verliefd zijn op ons ongeboren kindje, en merk ik dat ik het continu wil beschermen. Heel apart om dat te merken aan mezelf, maar zo mooi! En nog altijd vind ik andermans kinderen niet veel aan, die van ons is nu al de allermooiste en gaafste die er zal zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 dec 2008 13:06

Grappig... ik vind het zelf erg leuk, een kind op schoot te hebben. Bij de eerste had ik wel zoiets van: 'wat moet ik doen, straks laat ik het vallen!', maar ik heb gemerkt, hoe snel dat went. Binnen een paar minuten voel je vanzelf hoe je zo'n kleintje vast moet houden zonder dat je daar de hele tijd krampachtig mee bezig bent.
Het lijkt me ook leuk om zwanger te worden, maar daar wachten manlief en ik nog even mee...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 08 dec 2008 21:36

Toen ik zelf nog geen kinderen had en nog niet getrouwd was had ik wel moedergevoelens voor mijn neefjes en nichtjes. Toen ik zelf zwanger was van de eerste had ik juist helemaal geen moeder gevoelens, al was ik wel blij met mijn zwangerschap. Maar toen Mathilde eenmaal geboren was kwam het pas. Nu moeten ze haar echt geen kwaad doen, dan krijgen ze met mij te doen :roll:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 09 dec 2008 20:00

Ik heb ook moedergevoelens voor mijn nichtjes. Komt denk ik ook omdat ik vaak oppas, dan heb ik ze 'voor mezelf'. Soms verlang ik dan ook echt naar ze als ik ze een paar dagen niet gezien heb. Een nadeel ervan is dat ik het soms bijna jammer vind dat ik hun moeder niet ben en dus geen beslissingen kan nemen over opvoeding, kleding enz. Lijkt me zo leuk. Maar het is ook lekker om om 18:00 naar huis te gaan. :)
AfbeeldingAfbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 dec 2008 22:10

Heidebloem schreef: Maar het is ook lekker om om 18:00 naar huis te gaan. :)

Ha ha heerlijk ja! Ik paste ook altijd onwijs veel op en vond mn neefjes en nichtjes echt super, maar dat om 18:00 naar huis gaan was ook altijd weer gewèldig 8) Soms zou ik dat nu nog wel eens willen, gewoon om 18:00 de deur achter je dichttrekken en om een uur of 10 weer terug komen als de meiden lekker op bed liggen en slapen...heerlijk, die avonden school waarop ik dat dus ook daadwerkelijk doe :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 dec 2008 10:49

Ik heb al rammelende eierstokken 8) ach ik ben nog jong, komt vanzelf wel! (als God het geeft)
Ik vind kleine kinderen zowiso heel schattig. Ik ben nog wel eens een beetje bang dat ik het laat vallen of dat ik het niet goed vasthoud of zo..... maar ik vind ze wel lief :D

Moeder gevoelens heb ik wel maar heel gek en heel raar: ik zie mijzelf nog geen moeder worden met een baby op schoot ofzo. Echt heel gek.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2008 13:30

het wordt bij mij wel steeds minder het moedergevoel. Ik denk altijd zo van: komt dan komt het, komt het niet dan is dat ook goed. We hebben het ook goed zo samen. En ik geniet vollop van m'n neefjes en nichtjes.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 10 dec 2008 13:44

Ik zou het liefst nu al 1 of 2 kinderen hebben..
Vind ze echt zo geweldig..lekker eigenwijs, lief, schattig, ondeugend :mrgreen: Ja, het lijkt me echt super! dus moedergevoelens: ja die heb ik al wel, ook al ben ik nog helemaal niet getrouwd :wink:
Wat wel scheelt denk ik: ik heb nog jonge zusjes, dus ben er een soort 'aan gewend'
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 dec 2008 13:49

Wij hebben nu twee meiden, maar de moedergevoelens voor eventueel 'nieuwe kindjes' blijven nog steeds. Ik dacht dat die moedergevoelens na mn laatste zwangerschap en bevalling wel verdwenen zouden zijn (die waren een soort van niet leuk...); niet dus. Nou ja, eerst de pabo maar eens afmaken, daarna zien we wel verder 8)

Terug naar “Archief”