Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 apr 2008 11:35

Volgens mij moet 't zo wel goedkomen hoor!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 apr 2008 11:50

Galateia schreef:Hm, nou... misschien kan ik het als de rest wat ik aan tere stofjes heb behandelen: in een waszakje van de Livera/Hunkemoller, op laagste temperatuur, op handwasprogramma zonder centrifuge en dan op een droogrekje leggen.

Het punt is, dat er geen labels inzitten. En dan durf ik niet zo goed... maar ja... er moet toch iets mee gebeuren uiteindelijk.

Hm. (denk, denk)

Ik doe het altijd liever zelf dan dat ik het naar de stomerij breng ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2008 12:54

Zijde moet je in 'zacht' water wassen, dus evt. een schepje soda erbij.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 12:55

jippie, ons huisje is weer keurig. toch maar even 'de koe bij de horens gevat' en aan de slag gegaan, en eigenlijk is het allemaal weer zo gedaan.
Volgende week komt de grote schoonmaak wel.
Ik stop trouwens sowieso alles gewoon bij elkaar in de was. Wel met gevolg dat mijn niet meer zijn wollen trui paste :oops:, maar ik let er eigenlijk niet op. Ik was sowieso niet warm, dat scheelt al wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 12:56

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Hm, nou... misschien kan ik het als de rest wat ik aan tere stofjes heb behandelen: in een waszakje van de Livera/Hunkemoller, op laagste temperatuur, op handwasprogramma zonder centrifuge en dan op een droogrekje leggen.

Het punt is, dat er geen labels inzitten. En dan durf ik niet zo goed... maar ja... er moet toch iets mee gebeuren uiteindelijk.

Hm. (denk, denk)

Ik doe het altijd liever zelf dan dat ik het naar de stomerij breng ;)

Hm. Ja. Nou ik heb een heel mooi jurkje van grove zijde (dat is dikker en stugger) en na het nogal ruige feest op de bruiloft van mijn zus, dacht ik echt dat ik het weg kon gooien. Naar de stomerij gebracht en voor 7,50 ofzo ziet hij er weer als nieuw uit. Maar dat is dikker materiaal. Dat dunne materiaal... dat zal ik dan misschien maar zelf wassen inderdaad.

Het is gewoon een poepie van een jurkje en ik ben bang dat ik er iets verkeerds mee doe :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 13:15

waaaaahh ik ben de bovenverdieping aan het soppenn.... :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 apr 2008 13:21

Evelien schreef:waaaaahh ik ben de bovenverdieping aan het soppenn.... :shock:

Echt niet, je bent aan het forummen :P ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 13:24

rosalie83 schreef:
Evelien schreef:waaaaahh ik ben de bovenverdieping aan het soppenn.... :shock:

Echt niet, je bent aan het forummen :P ;)

wahahhaha de vloer laten drogen he :P

ff muziek op zetten!!!

maar ik ben weer weggggg.... 8) :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 apr 2008 13:51

Ik heb geverfd vanmorgen....... De studeerkamer! Ons huis wordt steeds meer van ons :D Yeah!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 apr 2008 14:00

Gaaf Acrie! Leuk gevoel dat het steeds meer jezelf wordt :wink: ik scheid kleuren altijd, donker goed gaat apart, lichter bont goed, wit goed apart, dekbedovertrekset met slopen apart...
Handdoeken wilde ik eerst ook apart doen maar dat is geen trommel vol aan t einde van de week dus die gaat bij de licht bonte was..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 14:06

ik gooi bijna alles bij elkaar....

alleen kleding scheidt ik van kleur! (en heel soms ook niet, dan gooi ik er een doekje (weet de naam zo ff niet) bij en het verkleurd niet!

Mijn vriend douched elke dag (heel soms twee keer) en dan gaan de handdoeken hard.... en hij draagt altijd een wit tshirt onder z'n overhemd/trui... plus de vaatdoekjes, hanndoeken, theedoeken! Dan is de machine al snel vol!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 14:10

Tegenwoordig doe ik wel 2 dagen met een handdoek. Dat deden wij thuis nooit, maar ik weet niet waar ik anders alles moet laten. Want ik was meestal 1 dag in de week, soms 2. En 3 dagen natte handdoeken laten liggen, dat gaat stinken.
Ik heb alleen scheiding tussen lichte was en bonte was. Ook dekbedovertrekken gaan gewoon mee. De donkere met de bonte was, de lichte met de witte was.
Ik heb ook geen verschillende soorten wasmiddel. Ik vind het niet zo nodig allemaal. En alles is prima schoon, fris en niet verkleurd bij ons. Gelukkig maar ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 apr 2008 14:13

Ik doe ook wel eens twee dagen met een handdoek!! Ik hang m gewoon te drogen en als ik de volgende dag weer douche, gebruik ik m nog een keer. Het gebeurt ook zat dat ik gewoon een trommel vol handdoeken heb en dan is er ook geen man over boord :wink: soms heb ik gewoon te weinig handdoeken voor een trommel vol (als ik om de paar dagen was zeg maar)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 14:16

de natte handdoeken laat ik drogen en als ze droog zijn gooi ik ze in de wasmand.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 14:22

Ik heb niet eens genoeg handdoeken voor een hele week voor 2 personen om elke dag een nieuwe te nemen. Ik heb er volgens mij 10. En nog twee witte die we met ons trouwen kregen. Dus 12 in totaal. En dan gebruik ik er ook altijd 1 om aan het haakje te hangen, en meestal ook 1 op de grond, omdat alles anders zo nat wordt.
Nouja, het gaat prima eigenlijk. Want ik was me niet voor niets onder de douche, dus die handdoeken zijn eigenlijk helemaal niet vies.

Maar als je alles zo scheidt, heb je dan wel volle wasmachines? Ik vind het weer sund om en half leeg te draaien

Terug naar “Archief”