huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 apr 2008 14:23

Onze inrichting/kleuren/etc van de benedenverdieping en de eerste verdieping zijn allemaal MIJN keuze en niet die van manlief. Onze smaken zijn NIET verenigbaar met elkaar. De drumkamer van manlief is helemaal van hem, in zijn stijl.

De stijl van mijn man: kleur, en het liefst zo veel mogelijk, zo fel mogelijk en dat dan in de meest vreselijke combinaties. Verkeersborden aan de muur. Knipperlampen. Alles wat fout is. Het leven is 1 groot feest. :mrgreen:

Mijn stijl: lief, rustig, zacht. Geen felle kleuren. Rozig. Poederig. Wittig. Dromerig. Kantjes. Plofferig.

In ons eerste (huur)huisje heb ik manlief de vrije hand gegeven. Ik vond het niet boeiend, het was toch maar een gaar huisje. Dat resulteerde in een gang in stoplichtkleuren. Fel rood, fel groen, fel oranje. Verkeersborden die de richting aangaven en de maximaal toegestane snelheid. Een knalgele slaapkamer. Een keuken in fel paars en wit. Een groene woonkamer. Het was een supergezellig huis.

Toen kochten we ons huidige huis en wilde ik er iets moois van maken. Manlief vond het prima en zijn eigen stijl niet echt geschikt voor een huis dat we als het nodig zou zijn wellicht ooit verkopen... en nu hebben we een poederig, zacht, gezellig, apart huis, waar echt iedereen het mega-gezellig vindt. We hebben wel veel samen uitgekozen. Zoals de plofbank en twee enorme loveseats waar je heerlijk in kan ploffen. Alleen de kleur heb ik bepaald. Als het aan manlief had gelegen, waren ze nu feloranje...
Verder slapen we in een prachtig smeedijzeren hemelbed, etc.

En manlief: die vindt het schitterend. Hij snapt niet hoe ik het zo gezellig en mooi bij elkaar gezocht krijg. Ik heb de houten grenen vloer gesjabloneerd voor de open haard. Toen hij dat zag, viel zijn mond open.

Ach, en zo af toe een raar element als een felgele plaid ofzo, maakt het lekker levend en rommelig en helemaal hem. Of de knalroze fruitschaal die hij soms voor de grap in de keuken zet. Of zijn Winnie the Pooh voetbal die door de kamer vliegt. Of felle oranje kaarsen die hij helemaal het einde vindt...

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 14:31

Nou hier is het dan!

Afbeelding

Het is misschien een beetje donker.... op de hoek staat de bar met daarachter de keuken, die ga ik nog niet posten want we krijgen een nieuwe :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 apr 2008 15:48

kurtyo schreef:
rosalie83 schreef:*knip*

Schaam je je voor je inrichting? ;-)

Haha nee integendeel, ik ben er heel trots op :D Later meer misschien ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 apr 2008 16:21

Onze inrichting:
De bijkeuken: rode met creme tegels.
De keuken: op de vloer roodachtige tegels, beige keukenblok, beige tegels boven het aanrecht, enorm hoog plafond je kijkt tegen het dak aan waar een hele oude balk zit, keukentafel met 4 stoelen en een bank, grenen hout en deels creme geschilderd (oud gemaakt), met bloemen kussens op de stoelen en bank, kast ook van grenen.
De hal: lichte muren, rode portugese tegelvloer met werkjes erin, hoog plafond met 2 hele oude hanglampen eraan.
De woonkamer: creme vloerbedekking, 1 grote muur met engels behang (rood, groenig, bruin, roze) de andere muren gesaust (licht), rode stoffen banken met strepen, 1 leren stoel, 1 bloemen stoel, hele grote gordijnen met bloemen (hele donkere kleuren) oud stoeltje, salontafel donker hout, eettafel hetzelfde maar die heeft nog 6 stoelen in het bruin (stof), bedstee met rood met witte gordijntjes, heeeeel oud spiegeltopharmonium, hele oude kast ook donker hout, theekastje, open haard en nog wat lampen.
Nog een soort woonkamer, 2 stoelen een chesterbank, oude houten vloer, kroonluchter, open haard.
Boven hebben we nog een kantoor met een heel groot oud bureau, de overloop, 2 slaapkamers, 1 van ons en daar staat een wit bed met een witten kast, logeerkamer, badkamer met ligbad en douche, toilet en wastafel en de bakmer is blauw met creme, overal rode vloerbedekking
Zolder ook nog 2 kamer, met bruin gesausde muren en bruine vloerbedekking.
En dan nog een kelder die nog opgeknapt moet worden.
Phoepoe ik geloof dat ik nu wel zo'n beetje alles heb genoemd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 16:30

Volgens mij heb jij mijn droomhuis, Tuinfluiter. Heb je foto's?? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 16:44

ja het bankie is geverfd. Alleen nog maar grondverf. Wil er nog wel een leuke kreet opzetten. Wie heeft er een idee? Dacht aan "leugenbank", of is dat afgezaagd? Sela, zijn je muren glad gestucd of heb je een structuur? Mijn man heeft het een keer gedaan maar ik vond het geen succes.

En ik ben wel es benieuwd naar foto's van Kurtyo zijn huis. Gewoon om es te kijken hoe een studentenhuis bewoond wordt. Of ben je geen student maar leef je voor het gemak?

André

Berichtdoor André » 22 apr 2008 17:15

Laat ik eens beginnen met huizen, tuinen. 8)

Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 apr 2008 17:52

Hoe moet ik foto's op Refoweb plaatsen??

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 18:27

dat staat op pagina 1 van dit topic, tuinfluiter.

André, je neemt wel erg veel ruimte in met je huis en tuin!

André

Berichtdoor André » 22 apr 2008 18:52

*Annet* schreef:André, je neemt wel erg veel ruimte in met je huis en tuin!
Zo beter? 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 apr 2008 19:20

ik zal zo als ik tijd heb nog wat foto's van de tuin plaatsen hebben net even beetje inkopen gedaan!!! :shock:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 apr 2008 19:57

Even proberen. 'Mijn' stoel :) Is wel een wat oudere foto (herfst vorig jaar, getuige de 'herfstschaal' op de tafel). Zal binnenkort wat nieuwe maken.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 apr 2008 20:28

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 apr 2008 20:33

Nou er staat wel iets, nog niet helemaal op de goede manier dat moeten we nog uitproberen.
Maar als je de link in je browser zet dan zie je de foto.
Heb er nog wel meer maar weet niet hoe je meerdere foto's tegelijk erop moet zetten.
We oefenen nog even verder.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2008 20:52

Wow, jouw huis is volgens mij superdeftig, tuinfluiter! Wel leuk!

LauraC: is rood ook jouw kleurtje? Ik ben helemaal rood - fan :D

Terug naar “Archief”