De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 22 apr 2008 15:25

Bij ons is het gewoon zo dat we allebei nog (errug) jong zijn, nog maar net werken, en dolgraag willen trouwen. Een van de redenen daarvoor is dat mn vriend nu op kamers woont en daar flink van baalt. Maar als je dan van alles gaat zitten berekenen voor een hypotheek dan moeten we wel concluderen dat we voorlopig de eerste jaartjes niet zwanger moeten worden. (of de eerste 5 jaar niet moeten gaan trouwen) Kijk, en dan kunnen we wel zeggen van: God bestuurt alles, dus we hoeven nergens rekening mee te houden, maar dat vind ik ook wel naief. Daarom ben ik benieuwd of andere stelletjes ook dit soort vragen hebben, en wat anderen er van vinden. :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 15:30

Het scheelde dat mijn man 5 jaar ouder is. Want toen wij trouwden en nu nog studeerde ik gewoon ook nog. Hij was ook amper klaar trouwens, maar had in ieder geval 1 diploma. Maargoed, wij hebben dus wel heel bewust om die redenen ons huis op 1 loon gekocht. Of we zouden gaan huren, omdat we niet de kans wilden lopen dat ik verplicht fulltime moest blijven werken (of liever gezegd: dat we allebei fulltime moeten blijven werken).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 apr 2008 15:32

kwebbel schreef:
MissF schreef:Ik vind het persoonlijk altijd jammer als mensen een (te) duur huis kopen, zodat de vrouw verplicht moet blijven werken en kinderen dus nog niet kunnen.
Ik ben niet echt tegen de pil, maar het is zo sund, als je eenmaal getrouwd bent en je wilt kinderen dat dat dus niet kan omdat je moet blijven werken. Niet dat je kinderen zomaar even krijgt, maar het is volgens mij mooi als je graag kinderen wilt. Dat God je die gevoelens geeft(of niet natuurlijk, maar dat doet er even niet toe), maar je er nog niet aan kunt toegeven.

Maargoed, ik ben sowieso van mening dat het goed is om eerst lekker samen te wennen aan elkaar. En of dat nou een paar maanden of 4 jaar is, dat maakt dan niet uit. En ik vind de pil dan wel een handige uitkomst :)
het is ook een handige uitkomst :wink: maar in ons geval: wij hebben beide geen topsalaris, we konden het huis kopen (enigste binnen ons budget anders moesten we ons spaargeld al uitgeven) maar we moesten ook beiden blijven werken om het te betalen. Soms heb je geen keus! (in ons geval dan) Kijk, dan vind ik de pil dan wel weer handig. Het is menselijk gezien niet goed om zelf te bepalen wanneer kinderen komen maar...... zoals ik net aangaf: ik wil mijn opleiding afmaken anders kan ik bar weinig aan de slag als ik een partime baan wil..

Kijk hier snap ik nu niets van. Het is niet goed menselijk gezien? Het gaat toch om wat God wil dat je doet met je leven?
Maar dan ook het volgende: het is niet goed maar bij ons kon het niet anders dus is het wel goed!
Ik begrijp dat niet.
Of iets is niet goed, en dan is dat het gewoon nooit.
Of iets is goed en dan is dat ook gewoon zo.
Maar dat kromme geredeneer begrijp ik niet.

Verder is de pil helemaal geen goede oplossing. Het is heel gewoon je hormoon huishouding in de war maken. En het werkt abortief. Welke pil je ook gebruikt.

Ook is het nogal gevaarlijk om op twee inkomens een hypotheek te nemen. Want je kunt maar zo toch een kind krijgen en hoe ga je dat dan betalen?
God kan al je mooie plannen in de war sturen en hoe ga je dat dan oplossen?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 apr 2008 15:48

ieder geval zou ik hem niet slikken voor opleiding of geld.
ik moet hem wel slikken voor mijn psychische toestand, wij willen dolgraag kinderen maar dat gaat voorlopig niet ivm mijn gezondheid...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 apr 2008 15:48

Tante Tortel, soms moet je. Wij hebben een huis gekocht op 2 inkomens en ons huis is echt de goedkoopste die we maar konden vinden. Goedkoper kan bijna niet. Wij wonen hier dan ook relatief goedkoop, ik denk dat je elders in 't land er nog geen appartementje voor hebt.
Ik zal dus moeten blijven werken, hoe dan ook. Mijn man verdiend nu meer en daardoor zou ik minder kunnen gaan werken als er kids komen. Thuisblijven zit er dus niet in.
We proberen nu zo snel mogelijk (financieel gezien dan) ons huis op te knappen zodat we dan ook de mogelijkheid hebben voor kids.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 apr 2008 15:53

Wat kunnen mensen soms toch nors en kort door de bocht zijn :|

Moeten mensen dan maar jong trouwen en meteen kids krijgen terwijl ze daar misschien nog niet aan toe zijn?
En ja, je kunt heus wel toe zijn aan trouwen maar nog niet aan kids.
En denken van: God bestuurt het wel dus ik doe maar niks, dat is pas krom. Maargoed, ik word ondertussen een beetje moe van die discussie.
Mijn mening is dat je hierin je verantwoordelijkheid moet en mag nemen.
En als je die abortieve werking wilt ontwijken, dan gebruik je toch gewoon pil én condoom?
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 apr 2008 16:20

Jo'tje schreef:Wat kunnen mensen soms toch nors en kort door de bocht zijn :|

Moeten mensen dan maar jong trouwen en meteen kids krijgen terwijl ze daar misschien nog niet aan toe zijn?
En ja, je kunt heus wel toe zijn aan trouwen maar nog niet aan kids.
En denken van: God bestuurt het wel dus ik doe maar niks, dat is pas krom. Maargoed, ik word ondertussen een beetje moe van die discussie.
Mijn mening is dat je hierin je verantwoordelijkheid moet en mag nemen.
En als je die abortieve werking wilt ontwijken, dan gebruik je toch gewoon pil én condoom?

Dat is nog krommer dan krom. Dus om de abortieve werking tegen te gaan slik je hem maar wel? Ik zou denken: dan slik je hem niet.
Maar ik ben misschien wel erg dom.
En nee, ik zeg niet: God bestuurt het wel dus ik doe niks.
Al is dat het beste voorbehoeds middel: niks doen! ;-)
Maar ik zeg ook niet dat jonge mensen moeten trouwen.
Maar volgens mij mag je niet goed praten wat niet goed is omdat je denkt dat het niet anders kan.
Want daar geloof ik namelijk niet in.
Als God bepaalde regels geeft dan zal wordt je er nooit minder van als jij je daar aan houd. Zeker niet als gewoon doet wat Hij van je vraagt.
En dan kunnen er weleens hele andere oplossingen voor handen zijn dan die je denkt.

B.v. een te duur huis "moeten" kopen. Daar geloof ik gewoon niet in.
Dan zul je misschien langer moeten sparen, of huren, of de diakonie erom vragen. En misschien houd dat inderdaad wel in dat je dan langer moet wachten met trouwen.
Maar een oplossing die geen oplossing is in de weg van de Here, is geen oplossing maar een bewust zondige weg. En daar rust geen zegen op...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 17:35

@kwebbel: 1300 kcal is best wel weinig... eet je niet te weinig? Ik heb er geen verstand van, maar misschien kan je 's naar een dietist gaan. Tenzij die pil gewoon gaat helpen natuurlijk ;)

(Verder reageer ik maar niet op tante-tortel, want dan ga ik gemene dingen zeggen.)
Laatst gewijzigd door Lalage op 22 apr 2008 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 apr 2008 17:36

Hoe kom je erbij dat God zou willen dat mensen géén voorbehoedsmiddelen gebruiken dan?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 22 apr 2008 18:24

Dat zeggen heel wat mensen in mijn omgeving. (ouderen dan hee) Vandaar dat ik hier ook wat gevraagd heb, want aan ouders heb je niet altijd wat!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2008 18:51

Ik heb geen kinderwens. Geen seks dan? Amahoela..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 19:07

voor het zingen de kerk uit... :wink: (is een tip) :p :wink:

tsja. soms is het gewoon geen optie om al gelijk aan kinderen te beginnen! En op een gegeven moment ben je lichamelijk toe aan seks. Moet je dan nog verkering blijven houden totdat je voldoende geld heb? Ik denk van niet! Je moet je kinderen wel kunnen onderhouden!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2008 19:11

Hij zou het geloof ik trouwens niet zo'n probleem vinden hoor, kids. Eh..ik moet er gewoon echt niet aan denken. Heb hooguit iets met m'n neefjes en nichtjes en al weer minder met kinderen van anderen. Als ik ze iets beter ken gaat het iets beter.

Geloof me, ik vraag me ook weleens af waarom ik geen kinderwens heb, maar ik kan er nu eenmaal weinig aan doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 19:15

mijn zus en zwager hadden dat ook niet! Maar sinds ze nu een kind hebben (n al weer 7,5 maand) zijn ze echt helemaal gek met hem. Echt super om te zien! (zijn ook eerst 3/4 jaar getrouwd geweest)

Dus wie weet... :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2008 19:19

Jep, wie weet.. 8-[

Terug naar “Archief”