Moderator: Moderafo's
kwebbel schreef:het is ook een handige uitkomstMissF schreef:Ik vind het persoonlijk altijd jammer als mensen een (te) duur huis kopen, zodat de vrouw verplicht moet blijven werken en kinderen dus nog niet kunnen.
Ik ben niet echt tegen de pil, maar het is zo sund, als je eenmaal getrouwd bent en je wilt kinderen dat dat dus niet kan omdat je moet blijven werken. Niet dat je kinderen zomaar even krijgt, maar het is volgens mij mooi als je graag kinderen wilt. Dat God je die gevoelens geeft(of niet natuurlijk, maar dat doet er even niet toe), maar je er nog niet aan kunt toegeven.
Maargoed, ik ben sowieso van mening dat het goed is om eerst lekker samen te wennen aan elkaar. En of dat nou een paar maanden of 4 jaar is, dat maakt dan niet uit. En ik vind de pil dan wel een handige uitkomstmaar in ons geval: wij hebben beide geen topsalaris, we konden het huis kopen (enigste binnen ons budget anders moesten we ons spaargeld al uitgeven) maar we moesten ook beiden blijven werken om het te betalen. Soms heb je geen keus! (in ons geval dan) Kijk, dan vind ik de pil dan wel weer handig. Het is menselijk gezien niet goed om zelf te bepalen wanneer kinderen komen maar...... zoals ik net aangaf: ik wil mijn opleiding afmaken anders kan ik bar weinig aan de slag als ik een partime baan wil..
Jo'tje schreef:Wat kunnen mensen soms toch nors en kort door de bocht zijn![]()
Moeten mensen dan maar jong trouwen en meteen kids krijgen terwijl ze daar misschien nog niet aan toe zijn?
En ja, je kunt heus wel toe zijn aan trouwen maar nog niet aan kids.
En denken van: God bestuurt het wel dus ik doe maar niks, dat is pas krom. Maargoed, ik word ondertussen een beetje moe van die discussie.
Mijn mening is dat je hierin je verantwoordelijkheid moet en mag nemen.
En als je die abortieve werking wilt ontwijken, dan gebruik je toch gewoon pil én condoom?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten