Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

CvdBerg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 19 apr 2008 13:11

Mijn neefje van 3, die een weekje bij mijn ouders logeert: Ik ben een lieverdje.
Hoezo een hoge dunk van zichzelf :mrgreen:

Ohoh hij blijft bezig, nu zegt hij: Oma is een eikel.
Brutaal jonk :P
Luid, Emotie, Ruchtig

Maaike

Berichtdoor Maaike » 19 apr 2008 15:23

Waar je mee omgaat...

Vanmorgen zat ik met m'n nichtje in de trein, en op het perron liep een donkere man, met hele grote blanke vlekken op z'n gezicht. Pigmentprobleempje zeg maar. Zegt mn nichtje vol afschuw: Kijk, een marsmannetje!
Gelukkig hoorde verder niemand dat :wink: het zal maar over je gezegd worden..

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 19 apr 2008 18:17

Broertje van 10 (Heeft DownSyndroom): Mama, daar zwarte Piet (er komt gewoon een Afrikaanse man voorbij).
Tegenwoordig noemt hij alle donkere mensen: Zwarte Piet :P .

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 apr 2008 22:02

Merisja schreef:Ons bijdehandje vanmorgen weer... Ik vroeg: 'Ben je al naar de wc geweest?' Zegt ze: 'Dat gaat je niks aan!' :roll:

Schitterend.

Alle andere uitspraken :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 apr 2008 22:07

Oke, mijn man is dan geen kind meer, maar dit was wel even leuk. Hij is Nederlands aan het leren en hij vroeg vanavond of ik op 'uitzending vermist' iets wilde kijken. :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 apr 2008 08:46

pol schreef:Ken ook mensen die trekken het kind naar zich toe en zeggen: mama aankijken en knijpen vervolgens in hun wangen dat ze kijken. Nou werkelijk DAT doet zeer. Probeer het maar eens bij je vent ofzo. Nou dan gilt hij wel. En DAT is wel normaal, maar een pak op je derriere mag ineens niet meer terwijl dat helemaal niet zoveel pijn doet, alleen de schrik!

Nee hoor, dat vind ik ook niet normaal!

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:
Evelien schreef:
rosalie83 schreef:
pol schreef:Nu krijgen ze gewoon een pak op dr k*nt!

Pardon? :(

????

Ja sorry, maar dat vind ik gewoon echt schokkend. Een kind hoort geen 'pak op zijn of haar kont' te krijgen.

en als ze jouw bijten? (echt doorbijten?) Ik denk dat je dan best ff terug mag bijten om te laten voelen dat het pijn doet!

Bijten!? Sowieso komt de vraag in me op: waarom in vredesnaam zou je kind jou bijten!? En als het dan gebeurt natuurlijk niet terugbijten. Lekker voorbeeld geef je dan. En dan wordt het echt een strijd.

Evelien schreef:
MissF schreef:
Evelien schreef:niet doorbijten maar wel laten voelen dat het pijn is. Want ze weten zelf niet wat het doet! (staat zelfs in een opvoedings boek).

Haha, dat kan best zijn, maar ik ben mijn eigen opvoedingsboek volgens mij, en heb mijn nogal starre mening over slaan en bijten. Ik vind het erg belangrijk dat een moeder een kind tot voorbeeld is. En dat ben je niet door te bijten te slaan. Ook niet een kleine tik, ook niet een beetje bijten (voorzover een kleine tik en een beetje bijten bestaan). Een kind snapt er totaal helemaal niets van. Want mama zegt:' Jij mag niet slaan.' 'Jij mag niet bijten, want dat doet pijn bij mij'. Maar mama bijt zelf wel!

tuurlijk niet!!!

we spreken elkaar dan nog wel! :wink:

Wanneer, als we zelf kinderen hebben? Vind ik altijd nogal een dooddoener. Alsof je geen mening/standpunt kunt hebben als je (nog) geen kinderen hebt. Wanneer er bij ons kindjes zijn zal ik ze nooit slaan of bijten of welk ander geweld dan ook gebruiken.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 20 apr 2008 10:15

Jullie dwalen erg af, daar is al topic voor.
Leef je droom.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 apr 2008 11:02

Je hebt gelijk, sorry. Ik heb bovenstaande post in het daarvoor bestemde topic geplaatst: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1522948#1522948

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 20 apr 2008 12:01

CvdBerg schreef:Mijn neefje van 3, die een weekje bij mijn ouders logeert: Ik ben een lieverdje.
Hoezo een hoge dunk van zichzelf :mrgreen:

Ohoh hij blijft bezig, nu zegt hij: Oma is een eikel.
Brutaal jonk :P

Ghihi. :mrgreen:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 apr 2008 15:11

Ik ging gisteren winkelen met mijn zus. Mijn nichtje van 3 was wel benieuwd wat we dan gingen doen. Zij: Wat ga jij dan winkelen met mamma? Ik: we gaan kleren kopen. Zij: O, zijn die van jou een beetje kort geworden dan? :lol:
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2008 15:25

geweldig!!

Niet echt en kinderpraat maar vondt het wel mooi om te horen:

Ons buurjongetje van 3 (turks jochie en het gezin is moslim) zingt: Dank U voor deze nieuwe morgen dank U voor deze nieuwe dag. Geweldig!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 apr 2008 09:48

'k Was vanmorgen de waterkoker aan het uitkoken met azijn. Blijkbaar had ik er wat teveel in gedaan, want hij kookte over. M'n dochtertje van bijna vier: 'O, kijk nou, hij kwijlt!!'

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 24 apr 2008 19:37

M'n broertje net:
*is gek aan het dansen, staat opeens stil en kijkt mij vrij lang aan*
'uuuh, Joanne? je hebt een groot hoofd.'

Van je familie moet je het hebben 8)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2008 09:30

Kindje van vrienden van 5. Mama had tussen de middag het verhaal van de Barmhartige Samaritaan verteld.
Daarna moest het meisje mee opruimen van haar moeder
Meisje:' Waarom dan?'
Mama:' Omdat het goed is om anderen te helpen. Net als de Barmhartige Samaritaat.'
In de auto met papa even later vraagt ze weer:' papa, waarom moet ik altijd helpen opruimen?'
'Omdat mama al zei dat het goed is om te helpen, net als de Barmhartige Samaritaan.'
Meisje:' Dan is mama de Priester, want die loopt met een boog om het opruimwerk heen.'
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 28 apr 2008 09:31

:mrgreen:
Leef je droom.

Terug naar “Relaties”