Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 apr 2008 22:00

Hier wordt bijna geen groente weggegooid, een keer in week 'kliekjes' daga als die er zijn. En anders gewoon opgebakken aardappelen, smaken best. Af en toe keer wat weggooien, maar geen vlees, heb geleerd dat altijd op te eten. En eten soms ook best wel 2 dagen achter elkaar hetzelfde soms dag ertussen, vooral weekends. Nasi, Macaroni ofzo. En als er voor 1 persoon wat van zoiets over is gaat het naar mijn oma, aangezien zij het niet voor haar alleen gaat maken.
Leef je droom.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 apr 2008 22:07

Als er wat weggegooid wordt, zijn het de prakjes van de kinderen, maar vaak in het vogelhuis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2008 23:29

rosalie83 schreef:Sinds een tijdje ben ik erachter gekomen dat de AH sowieso goedkoper is als de SdB. Het scheelt behoorlijk!

absoluut...

Maar omdat de Sbd bij ons om de hoek zit en de AH helemaal aan de andere kant van de stad zit haal ik gewoon het brood, melk en de brinta bij de SdB. (pure gemakzucht miss. maar s'ochtends haal ik meestal brood en dat komt dan net uit de oven, heerlijk)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 19 apr 2008 12:17

Het brood bij de Super de Boer is sowieso erg lekker, vind ik. Beter dan bij andere supermarkten. :)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 apr 2008 12:27

Loucom schreef:Hier wordt bijna geen groente weggegooid, een keer in week 'kliekjes' daga als die er zijn. En anders gewoon opgebakken aardappelen, smaken best. Af en toe keer wat weggooien, maar geen vlees, heb geleerd dat altijd op te eten. En eten soms ook best wel 2 dagen achter elkaar hetzelfde soms dag ertussen, vooral weekends. Nasi, Macaroni ofzo. En als er voor 1 persoon wat van zoiets over is gaat het naar mijn oma, aangezien zij het niet voor haar alleen gaat maken.

Dat doen wij ook nog wel eens, ja, als bijvoorbeeld een bloemkool echt veel te veel is geven we een gedeelte aan mn zus ofzo, die alleen is. Hoeven wij niet persé twee keer per week bloemkool te eten en zij zit ook niet met een knots van een kool waar ze de hele week van kan eten. Handig zo en je hoeft dan niets weg te gooien.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 apr 2008 13:10

windekind schreef:Het brood bij de Super de Boer is sowieso erg lekker, vind ik. Beter dan bij andere supermarkten. :)

helemaal mee eens, vind het alleen soms wel erg duur.... dus koop het in de reclame :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2008 14:11

wij zijn maar met z'n tween en omdat mijn vriend s'ochtends brinta eet doen wij zo ongeveer met 2 broden zo ongeveer ruim een week!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2008 17:30

Ik koop nooit brood, dat scheelt kosten.
We hebben vandaag heerlijk de fiets gepakt, en gewoon een eind wezen fietsen. Even wat drinken op een terrasje. Kost amper iets, en toch heerlijk een hele middag weg samen. Volgens mij hoeft het helemaal niet duur te zijn wil je samen een dag weg ofzo. Maar het moet dan wel lekker weer zijn :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2008 17:51

wij eten elke dag brood dus heb er altijd wel een paar in de vriezer liggen. Dan heb je elke dag vers heerlijk.
Brood is niet echt heel goedkoop maar wel gezond.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 apr 2008 20:04

Ik haal per week een gewoon volkoren brood voor mijn man en een waldkorn brood voor mijzelf.... kost 1.59 (waldkorn bij Dirk vd Broek) en een heel volkoren brood (0.37 bij de lidl) en echt goed te eten!! Mijn moeder was altijd voor vers brood bij de bakker maar zelfs het lidl brood van ons vind ze lekker. :lol:

MissF: waarom koop jij nooit brood ?? Geen liefhebbers?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2008 20:20

geen brood.. wat eet je dan ipv brood?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 apr 2008 20:29

missF eet brood op dr werk en dr man weet ik niet meer. Heeft ze al zo vaak verteld, maar heb geen zin om terug te lezen :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2008 20:44

k ben errug vergeetachtig.. sorry.. misssf

maar hier werd ik al aangevuld dat je ook brinta kan eten ipv brood.. of van die mega droge crackers waar je vervolgens vijf glazen melk oid achteraan moet drinken voordat je het weg kan spoelen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 apr 2008 20:46

paprikameisje2 schreef: of van die mega droge crackers waar je vervolgens vijf glazen melk oid achteraan moet drinken voordat je het weg kan spoelen!

Hahaha, ja, of megaveel boter erop smeren :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2008 20:48

dat komt mijn gewicht niet tengoede!

ik was jaja, sinds gister terug op me oude gewicht.. maar met de hoeveelheid vraat van vanavond.. zit ik er dnek ik al weer ver boven :oops:

Terug naar “Archief”